The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
Texto Completo: | http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/478 |
Resumo: | he Fotolanguage© consists on a method of group work which was originally developed on empirical bases. Through her clinical practice and researches, the author gives this method a psychoanalytical frame which allows it to be used for therapeutic and professional educational purposes. As such, the author identifies psychic processes and formations specially requested and mobilized by these groups which have fundamental technical consequences regarding the indications for participation in the groups and the role of the professionals who are responsible for them. |
id |
UPM-1_cb5ce07e43e63bb46aa42b8671419ab4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/478 |
network_acronym_str |
UPM-1 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative PerspectiveLa Fotolenguaje©: Un Método Grupal con Perspectiva Terapéutica o FormativaA Fotolinguagem©: Um Método Grupal com Perspectiva Terapêutica ou FormativaimageimaginaryFotolanguage©groupmediating objectimagenimaginarioFotolenguaje©grupoobjeto mediadorimagemimaginárioFotolinguagem©grupoobjetomediadorhe Fotolanguage© consists on a method of group work which was originally developed on empirical bases. Through her clinical practice and researches, the author gives this method a psychoanalytical frame which allows it to be used for therapeutic and professional educational purposes. As such, the author identifies psychic processes and formations specially requested and mobilized by these groups which have fundamental technical consequences regarding the indications for participation in the groups and the role of the professionals who are responsible for them.La Fotolenguaje © consiste en un método de trabajo en grupo originalmente desarrollado sobre bases empíricas. A partir de su práctica clínica y sus investigaciones la autora da a este método una compresión psicoanalítica propia para su utilización con objetivos terapéuticos y de formación. Como tal, la autora identifica procesos y formaciones psíquicas especialmente solicitadas e mobilizadas en estos grupos, lo que tiene consecuencias técnicas fundamentales en el campo de la definición de las indicaciones para la participación e para el papel de los profesionales responsables por los grupos.A Fotolinguagem© consiste em um método de trabalho em grupo originalmente desenvolvido sobre bases empíricas. Por meio de sua prática clínica e suas pesquisas, a autora dota esse método de uma compreensão psicanalítica própria à sua utilização com objetivos terapêuticos e de formação. Como tal, a autora identifica processos e formações psíquicas especialmente solicitadas e mobilizadas nesses grupos, o que tem conseqüências técnicas fundamentais no campo da definição das indicações para participação e do papel dos profissionais responsáveis pelos grupos. Editora Mackenzie2008-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/478Journal Psychology: Theory and Practice ; Vol. 10 No. 2 (2008); 180-191Revista Psicologia: Teoría y Práctica; Vol. 10 Núm. 2 (2008); 180-191Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 10 n. 2 (2008); 180-1911980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMporhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/478/291Vacheret, Claudineinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-02-18T21:09:04Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/478Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-01-12T16:39:26.654976Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective La Fotolenguaje©: Un Método Grupal con Perspectiva Terapéutica o Formativa A Fotolinguagem©: Um Método Grupal com Perspectiva Terapêutica ou Formativa |
title |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective |
spellingShingle |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective Vacheret, Claudine image imaginary Fotolanguage© group mediating object imagen imaginario Fotolenguaje© grupo objeto mediador imagem imaginário Fotolinguagem© grupo objeto mediador |
title_short |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective |
title_full |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective |
title_fullStr |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective |
title_full_unstemmed |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective |
title_sort |
The Fotolanguage©: A Method of Group Work with Therapeutical or Formative Perspective |
author |
Vacheret, Claudine |
author_facet |
Vacheret, Claudine |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vacheret, Claudine |
dc.subject.por.fl_str_mv |
image imaginary Fotolanguage© group mediating object imagen imaginario Fotolenguaje© grupo objeto mediador imagem imaginário Fotolinguagem© grupo objeto mediador |
topic |
image imaginary Fotolanguage© group mediating object imagen imaginario Fotolenguaje© grupo objeto mediador imagem imaginário Fotolinguagem© grupo objeto mediador |
description |
he Fotolanguage© consists on a method of group work which was originally developed on empirical bases. Through her clinical practice and researches, the author gives this method a psychoanalytical frame which allows it to be used for therapeutic and professional educational purposes. As such, the author identifies psychic processes and formations specially requested and mobilized by these groups which have fundamental technical consequences regarding the indications for participation in the groups and the role of the professionals who are responsible for them. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/478 |
url |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/478 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/478/291 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Psychology: Theory and Practice ; Vol. 10 No. 2 (2008); 180-191 Revista Psicologia: Teoría y Práctica; Vol. 10 Núm. 2 (2008); 180-191 Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 10 n. 2 (2008); 180-191 1980-6906 1516-3687 reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) instacron:UPM |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
instacron_str |
UPM |
institution |
UPM |
reponame_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapsico@mackenzie.br |
_version_ |
1797051379385106432 |