Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bagaiolo, Leila F.
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Cunha, Graccielle R. da, Nogueira, Maria Luísa M., Braido, Mariana, Bordini, Daniela, Sasaki, Tatiana N. D., Pacífico, Cláudia R.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
Texto Completo: http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873
Resumo: The autism spectrum disorder (ASD) affects developmental areas early in life and on families exert significant burden both emotionally and economically. This paper is a non-controlled, multicenter study to train caregivers of ASD individuals displaying disruptive behavior and deficit of communication, based on Applied Behavior Analysis. Results showed a reduction in the disruptive behavior measured by the Aberrant Behavior Checklist (ABC) and also the caregivers’ depression and anxiety symptoms assessed by the Hamilton Scale. Group interventions may be an alternative for reaching a higher share of the population.
id UPM-1_fd1c4b3462931c0bd2c5b662ddb1c754
oai_identifier_str oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12873
network_acronym_str UPM-1
network_name_str Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
repository_id_str
spelling Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum DisorderTEA: Capacitación de Padres para Manejo de Conductas ProblemáticasCapacitação Parental para Manejo de Comportamentos Disruptivos para TEA em Intervenção ComportamentalTranstorno do Espectro Autistacapacitação parentalanálise do comportamento aplicadagestão de comportamentos disruptivostreino de comunicação funcionaltreino de comunicação funcionalcapacitación parentalanálisis conductual aplicadogestión de comportamientos disruptivosentrenamiento de comunicación funcionalautism spectrum disordersparental trainingapplied behavior analysisdisruptive behavior managementfunctional communication trainingThe autism spectrum disorder (ASD) affects developmental areas early in life and on families exert significant burden both emotionally and economically. This paper is a non-controlled, multicenter study to train caregivers of ASD individuals displaying disruptive behavior and deficit of communication, based on Applied Behavior Analysis. Results showed a reduction in the disruptive behavior measured by the Aberrant Behavior Checklist (ABC) and also the caregivers’ depression and anxiety symptoms assessed by the Hamilton Scale. Group interventions may be an alternative for reaching a higher share of the population.El trastorno del espectro autista (TEA) afecta temprano las áreas de desarrollo y resulta en una sobrecarga significativa para las familias, emocional y económicamente. Este es una investigación no controlada, multicéntrico, con el objetivo de capacitar, con base en el Análisis conductual aplicado, cuidadores de individuos con TEA – esos individuos con tea comúnmente presentan comportamientos disruptivos y déficit de comunicación. Los resultados indican reducción en los comportamientos disruptivos, medidos por el Aberrant Behavior Checklist (ABC) y reducción también en los síntomas de depresión y ansiedad de los cuidadores, evaluados por la Escala de Hamilton. Las intervenciones en grupo pueden ser una alternativa viable para alcanzar una cuota mayor de la población.O transtorno do espectro do autismo (TEA) afeta precocemente áreas de desenvolvimento e resulta em uma sobrecarga significativa para as famílias, tanto emocional quanto economicamente. Este é um estudo não controlado, multicêntrico, com o objetivo de capacitar, com base na Análise Aplicada do Comportamento, cuidadores de indivíduos com TEA que apresentam comportamento disruptivo e deficit de comunicação. Os resultados mostraram redução nos comportamentos disruptivos, medidos pelo Aberrant Behavior Checklist (ABC), e também nos sintomas de depressão e ansiedade dos cuidadores, avaliados pela Escala de Hamilton. As intervenções em grupo podem ser uma alternativa viável para atingir uma parcela maior da população. Editora Mackenzie2019-10-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1287310.5935/1980-6906/psicologia. v21n3p456-472The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 21 No. 3 (2019); 456-472Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 21 Núm. 3 (2019); 456-472Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 21 n. 3 (2019); 456-4721980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMenghttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873/10349Copyright (c) 2019 Leila F. Bagaiolo, Graccielle R. da Cunha, Maria Luísa M. Nogueira, Mariana Braido, Daniela Bordini, Tatiana N. D. Sasaki, Cláudia R. Pacíficohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBagaiolo, Leila F.Cunha, Graccielle R. da Nogueira, Maria Luísa M.Braido, MarianaBordini, DanielaSasaki, Tatiana N. D.Pacífico, Cláudia R.2023-07-25T21:59:38Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12873Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-07-25T21:59:38Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
TEA: Capacitación de Padres para Manejo de Conductas Problemáticas
Capacitação Parental para Manejo de Comportamentos Disruptivos para TEA em Intervenção Comportamental
title Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
spellingShingle Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
Bagaiolo, Leila F.
Transtorno do Espectro Autista
capacitação parental
análise do comportamento aplicada
gestão de comportamentos disruptivos
treino de comunicação funcional
treino de comunicação funcional
capacitación parental
análisis conductual aplicado
gestión de comportamientos disruptivos
entrenamiento de comunicación funcional
autism spectrum disorders
parental training
applied behavior analysis
disruptive behavior management
functional communication training
title_short Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
title_full Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
title_fullStr Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
title_full_unstemmed Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
title_sort Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
author Bagaiolo, Leila F.
author_facet Bagaiolo, Leila F.
Cunha, Graccielle R. da
Nogueira, Maria Luísa M.
Braido, Mariana
Bordini, Daniela
Sasaki, Tatiana N. D.
Pacífico, Cláudia R.
author_role author
author2 Cunha, Graccielle R. da
Nogueira, Maria Luísa M.
Braido, Mariana
Bordini, Daniela
Sasaki, Tatiana N. D.
Pacífico, Cláudia R.
author2_role author
author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bagaiolo, Leila F.
Cunha, Graccielle R. da
Nogueira, Maria Luísa M.
Braido, Mariana
Bordini, Daniela
Sasaki, Tatiana N. D.
Pacífico, Cláudia R.
dc.subject.por.fl_str_mv Transtorno do Espectro Autista
capacitação parental
análise do comportamento aplicada
gestão de comportamentos disruptivos
treino de comunicação funcional
treino de comunicação funcional
capacitación parental
análisis conductual aplicado
gestión de comportamientos disruptivos
entrenamiento de comunicación funcional
autism spectrum disorders
parental training
applied behavior analysis
disruptive behavior management
functional communication training
topic Transtorno do Espectro Autista
capacitação parental
análise do comportamento aplicada
gestão de comportamentos disruptivos
treino de comunicação funcional
treino de comunicação funcional
capacitación parental
análisis conductual aplicado
gestión de comportamientos disruptivos
entrenamiento de comunicación funcional
autism spectrum disorders
parental training
applied behavior analysis
disruptive behavior management
functional communication training
description The autism spectrum disorder (ASD) affects developmental areas early in life and on families exert significant burden both emotionally and economically. This paper is a non-controlled, multicenter study to train caregivers of ASD individuals displaying disruptive behavior and deficit of communication, based on Applied Behavior Analysis. Results showed a reduction in the disruptive behavior measured by the Aberrant Behavior Checklist (ABC) and also the caregivers’ depression and anxiety symptoms assessed by the Hamilton Scale. Group interventions may be an alternative for reaching a higher share of the population.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873
10.5935/1980-6906/psicologia. v21n3p456-472
url http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873
identifier_str_mv 10.5935/1980-6906/psicologia. v21n3p456-472
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873/10349
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Mackenzie
publisher.none.fl_str_mv Editora Mackenzie
dc.source.none.fl_str_mv The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 21 No. 3 (2019); 456-472
Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 21 Núm. 3 (2019); 456-472
Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 21 n. 3 (2019); 456-472
1980-6906
1516-3687
reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
instacron:UPM
instname_str Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
instacron_str UPM
institution UPM
reponame_str Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
collection Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)
repository.name.fl_str_mv Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)
repository.mail.fl_str_mv revistapsico@mackenzie.br
_version_ 1797051378416222208