Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2019 |
Other Authors: | , , , , , |
Format: | Article |
Language: | eng |
Source: | Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
Download full: | http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873 |
Summary: | The autism spectrum disorder (ASD) affects developmental areas early in life and on families exert significant burden both emotionally and economically. This paper is a non-controlled, multicenter study to train caregivers of ASD individuals displaying disruptive behavior and deficit of communication, based on Applied Behavior Analysis. Results showed a reduction in the disruptive behavior measured by the Aberrant Behavior Checklist (ABC) and also the caregivers’ depression and anxiety symptoms assessed by the Hamilton Scale. Group interventions may be an alternative for reaching a higher share of the population. |
id |
UPM-1_fd1c4b3462931c0bd2c5b662ddb1c754 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12873 |
network_acronym_str |
UPM-1 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum DisorderTEA: Capacitación de Padres para Manejo de Conductas ProblemáticasCapacitação Parental para Manejo de Comportamentos Disruptivos para TEA em Intervenção ComportamentalTranstorno do Espectro Autistacapacitação parentalanálise do comportamento aplicadagestão de comportamentos disruptivostreino de comunicação funcionaltreino de comunicação funcionalcapacitación parentalanálisis conductual aplicadogestión de comportamientos disruptivosentrenamiento de comunicación funcionalautism spectrum disordersparental trainingapplied behavior analysisdisruptive behavior managementfunctional communication trainingThe autism spectrum disorder (ASD) affects developmental areas early in life and on families exert significant burden both emotionally and economically. This paper is a non-controlled, multicenter study to train caregivers of ASD individuals displaying disruptive behavior and deficit of communication, based on Applied Behavior Analysis. Results showed a reduction in the disruptive behavior measured by the Aberrant Behavior Checklist (ABC) and also the caregivers’ depression and anxiety symptoms assessed by the Hamilton Scale. Group interventions may be an alternative for reaching a higher share of the population.El trastorno del espectro autista (TEA) afecta temprano las áreas de desarrollo y resulta en una sobrecarga significativa para las familias, emocional y económicamente. Este es una investigación no controlada, multicéntrico, con el objetivo de capacitar, con base en el Análisis conductual aplicado, cuidadores de individuos con TEA – esos individuos con tea comúnmente presentan comportamientos disruptivos y déficit de comunicación. Los resultados indican reducción en los comportamientos disruptivos, medidos por el Aberrant Behavior Checklist (ABC) y reducción también en los síntomas de depresión y ansiedad de los cuidadores, evaluados por la Escala de Hamilton. Las intervenciones en grupo pueden ser una alternativa viable para alcanzar una cuota mayor de la población.O transtorno do espectro do autismo (TEA) afeta precocemente áreas de desenvolvimento e resulta em uma sobrecarga significativa para as famílias, tanto emocional quanto economicamente. Este é um estudo não controlado, multicêntrico, com o objetivo de capacitar, com base na Análise Aplicada do Comportamento, cuidadores de indivíduos com TEA que apresentam comportamento disruptivo e deficit de comunicação. Os resultados mostraram redução nos comportamentos disruptivos, medidos pelo Aberrant Behavior Checklist (ABC), e também nos sintomas de depressão e ansiedade dos cuidadores, avaliados pela Escala de Hamilton. As intervenções em grupo podem ser uma alternativa viável para atingir uma parcela maior da população. Editora Mackenzie2019-10-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/1287310.5935/1980-6906/psicologia. v21n3p456-472The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 21 No. 3 (2019); 456-472Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 21 Núm. 3 (2019); 456-472Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 21 n. 3 (2019); 456-4721980-69061516-3687reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online)instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)instacron:UPMenghttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873/10349Copyright (c) 2019 Leila F. Bagaiolo, Graccielle R. da Cunha, Maria Luísa M. Nogueira, Mariana Braido, Daniela Bordini, Tatiana N. D. Sasaki, Cláudia R. Pacíficohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBagaiolo, Leila F.Cunha, Graccielle R. da Nogueira, Maria Luísa M.Braido, MarianaBordini, DanielaSasaki, Tatiana N. D.Pacífico, Cláudia R.2023-07-25T21:59:38Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/12873Revistahttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/indexPRIhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/oairevistapsico@mackenzie.br1980-69061516-3687opendoar:2023-07-25T21:59:38Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder TEA: Capacitación de Padres para Manejo de Conductas Problemáticas Capacitação Parental para Manejo de Comportamentos Disruptivos para TEA em Intervenção Comportamental |
title |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder |
spellingShingle |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder Bagaiolo, Leila F. Transtorno do Espectro Autista capacitação parental análise do comportamento aplicada gestão de comportamentos disruptivos treino de comunicação funcional treino de comunicação funcional capacitación parental análisis conductual aplicado gestión de comportamientos disruptivos entrenamiento de comunicación funcional autism spectrum disorders parental training applied behavior analysis disruptive behavior management functional communication training |
title_short |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder |
title_full |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder |
title_fullStr |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder |
title_full_unstemmed |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder |
title_sort |
Implementing a Community-based Parent Training Behavioral Intervention for Autism Spectrum Disorder |
author |
Bagaiolo, Leila F. |
author_facet |
Bagaiolo, Leila F. Cunha, Graccielle R. da Nogueira, Maria Luísa M. Braido, Mariana Bordini, Daniela Sasaki, Tatiana N. D. Pacífico, Cláudia R. |
author_role |
author |
author2 |
Cunha, Graccielle R. da Nogueira, Maria Luísa M. Braido, Mariana Bordini, Daniela Sasaki, Tatiana N. D. Pacífico, Cláudia R. |
author2_role |
author author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bagaiolo, Leila F. Cunha, Graccielle R. da Nogueira, Maria Luísa M. Braido, Mariana Bordini, Daniela Sasaki, Tatiana N. D. Pacífico, Cláudia R. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Transtorno do Espectro Autista capacitação parental análise do comportamento aplicada gestão de comportamentos disruptivos treino de comunicação funcional treino de comunicação funcional capacitación parental análisis conductual aplicado gestión de comportamientos disruptivos entrenamiento de comunicación funcional autism spectrum disorders parental training applied behavior analysis disruptive behavior management functional communication training |
topic |
Transtorno do Espectro Autista capacitação parental análise do comportamento aplicada gestão de comportamentos disruptivos treino de comunicação funcional treino de comunicação funcional capacitación parental análisis conductual aplicado gestión de comportamientos disruptivos entrenamiento de comunicación funcional autism spectrum disorders parental training applied behavior analysis disruptive behavior management functional communication training |
description |
The autism spectrum disorder (ASD) affects developmental areas early in life and on families exert significant burden both emotionally and economically. This paper is a non-controlled, multicenter study to train caregivers of ASD individuals displaying disruptive behavior and deficit of communication, based on Applied Behavior Analysis. Results showed a reduction in the disruptive behavior measured by the Aberrant Behavior Checklist (ABC) and also the caregivers’ depression and anxiety symptoms assessed by the Hamilton Scale. Group interventions may be an alternative for reaching a higher share of the population. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873 10.5935/1980-6906/psicologia. v21n3p456-472 |
url |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873 |
identifier_str_mv |
10.5935/1980-6906/psicologia. v21n3p456-472 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/ptp/article/view/12873/10349 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
The Journal Of Psychology: Theory and Practice ; Vol. 21 No. 3 (2019); 456-472 Revista Psicología: Teoría y Práctica; Vol. 21 Núm. 3 (2019); 456-472 Revista Psicologia: Teoria e Prática; v. 21 n. 3 (2019); 456-472 1980-6906 1516-3687 reponame:Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) instacron:UPM |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
instacron_str |
UPM |
institution |
UPM |
reponame_str |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade Presbiteriana Mackenzie. Online) - Universidade Presbiteriana Mackenzie (UPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapsico@mackenzie.br |
_version_ |
1797051378416222208 |