Criação de valor ao cliente por meio da expansão da oferta de serviços

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Arcari, Carlos Victor
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
Texto Completo: http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/23029
Resumo: Alpha CargoLog Transportes e Serviços Ltda – subsidiary Brusque-SC, the company that is the focus of this work, is a road cargo carrier that has difficulty growing in the face of an extremely competitive market. Amid this unfavorable scenario, the company received from its major customers, the request for extension in the provision of logistics services, in addition to the transportation already carried out. With that, attempts were made to understand the market in which Alpha CargoLog is inserted, in order to identify the possible opportunities. The goal of this work is to create superior value to customers, by expanding the service offering, in order to enable the growth of Alpha CargoLog - subsidiary Brusque-SC. The work follows the line of value creation and marketing of services that contrasts with the reality of the organization. Based on the understanding and the opportunity diagnosis, a proposal was developed to explore the opportunity, which occurred through the opening of a new business unit that will offer new logistics services, validated by the project's feasibility and financial analysis. This work presents a disruptive innovation in the Alpha CargoLog market, within the logistics segment. The integration of logistic operator services with transporter proved to be challenging to manage the complexity involved. It was necessary to find a new physical space, invest in structure and technology, develop and train a new team, develop partnerships and, finally yet importantly, sell and validate with the market the new integrated logistics services. The project is fully replicable in other companies and regions, wherein port areas tend to be more propitious for the application of this work. Large industrial centers can also be an opportunity to be explored, with companies that strategically outsource their entire logistics operation.
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The goal of this work is to create superior value to customers, by expanding the service offering, in order to enable the growth of Alpha CargoLog - subsidiary Brusque-SC. The work follows the line of value creation and marketing of services that contrasts with the reality of the organization. Based on the understanding and the opportunity diagnosis, a proposal was developed to explore the opportunity, which occurred through the opening of a new business unit that will offer new logistics services, validated by the project's feasibility and financial analysis. This work presents a disruptive innovation in the Alpha CargoLog market, within the logistics segment. The integration of logistic operator services with transporter proved to be challenging to manage the complexity involved. It was necessary to find a new physical space, invest in structure and technology, develop and train a new team, develop partnerships and, finally yet importantly, sell and validate with the market the new integrated logistics services. The project is fully replicable in other companies and regions, wherein port areas tend to be more propitious for the application of this work. Large industrial centers can also be an opportunity to be explored, with companies that strategically outsource their entire logistics operation.A Alpha CargoLog Transportes e Serviços Ltda – Filial Brusque-SC, empresa foco deste trabalho, é uma transportadora rodoviária de cargas que possui dificuldade em crescer diante de um mercado extremamente competitivo. Em meio a esse cenário desfavorável, a empresa recebeu, de seus maiores clientes, a solicitação para extensão na prestação de serviços logísticos, além do transporte já efetuado. Com isso, procurou-se entender o mercado em que a Alpha CargoLog está inserida, visando à identificação das possíveis oportunidades. O objetivo deste trabalho é a criação de valor superior aos clientes, por meio da expansão da oferta de serviços, de forma que viabilize o crescimento da Alpha CargoLog - filial Brusque-SC. O trabalho segue a linha da criação de valor e marketing de serviços que contrasta com a realidade da organização. Com base no entendimento e no diagnóstico da oportunidade, foi desenvolvida uma proposta para exploração da oportunidade, que ocorreu por meio da abertura de uma nova unidade de negócios que ofertará novos serviços logísticos, validada pela análise de viabilidade do projeto e análise financeira. Este trabalho apresenta uma inovação disruptiva no mercado de atuação da Alpha CargoLog, dentro do segmento logístico. A integração dos serviços de operador logístico com transportador se demonstrou desafiador para administrar a complexidade envolvida. Foi necessário encontrar um novo espaço físico, investir em estrutura e em tecnologia, desenvolver e treinar uma nova equipe, desenvolver parcerias, e, por último, e mais importante, vender e validar com o mercado os novos serviços logísticos integrados. O projeto é totalmente replicável em outras empresas e em outras regiões, sendo que áreas portuárias tendem a se mostrar mais propícias para a aplicação deste trabalho. Grandes centros industriais também podem ser uma oportunidade a ser explorada, com empresas que, estrategicamente, terceirizam toda sua operação logística.application/pdfporUniversidade Presbiteriana MackenzieAdministração do Desenvolvimento de NegóciosUPMBrasilCentro de Ciências Sociais e Aplicadas (CCSA)http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesscriação de valoroportunidade de negóciosserviçostransporteoperação logísticaCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOCriação de valor ao cliente por meio da expansão da oferta de serviçosinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisMiguel, Lilian Aparecida Pasquinihttp://lattes.cnpq.br/9330290531104495Moori, Roberto GiroFerreira, Manuel Aníbal Silva Portugal Vasconceloshttp://lattes.cnpq.br/8190928945839173Arcari, Carlos Victorhttp://tede.mackenzie.br/jspui/retrieve/18562/Carlos%20Victor%20Arcari_Vers%c3%a3o%20Final.pdf.jpghttp://tede.mackenzie.br/jspui/bitstream/tede/3881/5/Carlos%20Victor%20Arcari_Vers%C3%A3o%20Final.pdfvalue creationbusiness opportunityservicetransportlogistics operationreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzieinstname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)instacron:MACKENZIE10899/230292020-05-28 14:54:45.746Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.mackenzie.br/jspui/PRI
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