As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
Texto Completo: http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24936
Resumo: The proposal of this study is to analyze the possibilities of use of podcast in the education. For this, a qualitative research was made in order to search to understand the phenomenon in depth. An analysis of the interactive medias was become fullfilled and not interactive gifts in web 2,0, of which podcast was detached. A study of this technology was effected, placing in quarrel the common sense of being podcast a radio saw Internet; they had been identified, also, its social uses. The study on the state of the art of podcast it allowed the analysis to interdisciplinar of its possibilities in the field of the education. Moreover, a bibliographical research was made and minute research saw Internet, evidencing itself little amount of relative material to the subject. The work evidenced that the use of podcast in the education presents, between some advantages, the conditions of portabilidade and flexibility of use, so important in a society in net. Its inclusion in the schools, in the Brazilian case, confrots with the resistance of some institutions and professionals of the area.
id UPM_61695bcc370fb415f8db9d847bd125d7
oai_identifier_str oai:dspace.mackenzie.br:10899/24936
network_acronym_str UPM
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
repository_id_str 10277
spelling http://lattes.cnpq.br/9834111047842200Franco, Carolina Machado dos Santos de SousaPeña, Maria de Los Dolores Jimenezhttp://lattes.cnpq.br/50169696684142762016-04-18T21:31:51Z2020-05-28T18:11:18Z2009-09-102020-05-28T18:11:18Z2008-12-10The proposal of this study is to analyze the possibilities of use of podcast in the education. For this, a qualitative research was made in order to search to understand the phenomenon in depth. An analysis of the interactive medias was become fullfilled and not interactive gifts in web 2,0, of which podcast was detached. A study of this technology was effected, placing in quarrel the common sense of being podcast a radio saw Internet; they had been identified, also, its social uses. The study on the state of the art of podcast it allowed the analysis to interdisciplinar of its possibilities in the field of the education. Moreover, a bibliographical research was made and minute research saw Internet, evidencing itself little amount of relative material to the subject. The work evidenced that the use of podcast in the education presents, between some advantages, the conditions of portabilidade and flexibility of use, so important in a society in net. Its inclusion in the schools, in the Brazilian case, confrots with the resistance of some institutions and professionals of the area.A proposta deste estudo é analisar as possibilidades de uso do podcast na educação. Para isso, foi feita uma pesquisa qualitativa a fim de buscar entender o fenômeno em profundidade. Realizou-se uma análise das mídias interativas e não interativas presentes na web 2.0, da qual foi destacado o podcast. Efetuou-se um estudo desta tecnologia, colocando em discussão o senso comum de ser o podcast um rádio via internet; identificaram-se, também, seus usos sociais. O estudo sobre o estado da arte do podcast permitiu a análise interdisciplinar das suas possibilidades no campo da educação. Além disso, foi feita uma pesquisa bibliográfica e pesquisa minuciosa via internet, constatando-se pouca quantidade de material relativo ao assunto. O trabalho constatou que o uso do podcast na educação apresenta, entre várias vantagens, as condições de portabilidade e flexibilidade de uso, tão importantes numa sociedade em rede. Sua inclusão nas escolas, no caso brasileiro, defronta-se com a resistência de algumas instituições e profissionais da área.application/pdfFRANCO, Carolina Machado dos Santos de Sousa. As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação. 2008. 120 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2008.http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24936porUniversidade Presbiteriana Mackenzieeducaçãoeducação a distânciaWeb 2.0Podcastinterdisciplinaridadeeducationeducation in the distanceWeb 2.0PodcastinterdisciplinarityCNPQ::CIENCIAS HUMANASAs possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educaçãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzieinstname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)instacron:MACKENZIEAzevedo, Wilton Luiz dehttp://lattes.cnpq.br/1812469494223175Allegretti, Sônia Maria de Macedohttp://lattes.cnpq.br/8678853721350456BREducação, Arte e HistóriaUPMEducação, Arte e História da CulturaORIGINALCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdfCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdfCarolina Francoapplication/pdf2382791https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/c0f8653e-0764-409b-b07c-39e9bb4f2e03/download458cfc22d1176bd41e82fa7fcac518dfMD51TEXTCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdf.txtCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdf.txtExtracted texttext/plain152700https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/d785f47a-8c12-4eb2-81ba-fc2905d6e790/download240e358f3efb538107dbed4ba1adbf57MD54THUMBNAILCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdf.jpgCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1202https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/f0a8151c-7813-4253-98e0-e0267ccd111a/download80b078a1e44ee5493e324ac446162f17MD5510899/249362022-03-14 17:29:02.779oai:dspace.mackenzie.br:10899/24936https://dspace.mackenzie.brBiblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.mackenzie.br/jspui/PRIhttps://adelpha-api.mackenzie.br/server/oai/repositorio@mackenzie.br||paola.damato@mackenzie.bropendoar:102772022-03-14T17:29:02Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)false
dc.title.por.fl_str_mv As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
title As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
spellingShingle As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa
educação
educação a distância
Web 2.0
Podcast
interdisciplinaridade
education
education in the distance
Web 2.0
Podcast
interdisciplinarity
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
title_short As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
title_full As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
title_fullStr As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
title_full_unstemmed As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
title_sort As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
author Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa
author_facet Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa
author_role author
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/9834111047842200
dc.contributor.author.fl_str_mv Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Peña, Maria de Los Dolores Jimenez
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/5016969668414276
contributor_str_mv Peña, Maria de Los Dolores Jimenez
dc.subject.por.fl_str_mv educação
educação a distância
Web 2.0
Podcast
interdisciplinaridade
topic educação
educação a distância
Web 2.0
Podcast
interdisciplinaridade
education
education in the distance
Web 2.0
Podcast
interdisciplinarity
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
dc.subject.eng.fl_str_mv education
education in the distance
Web 2.0
Podcast
interdisciplinarity
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
description The proposal of this study is to analyze the possibilities of use of podcast in the education. For this, a qualitative research was made in order to search to understand the phenomenon in depth. An analysis of the interactive medias was become fullfilled and not interactive gifts in web 2,0, of which podcast was detached. A study of this technology was effected, placing in quarrel the common sense of being podcast a radio saw Internet; they had been identified, also, its social uses. The study on the state of the art of podcast it allowed the analysis to interdisciplinar of its possibilities in the field of the education. Moreover, a bibliographical research was made and minute research saw Internet, evidencing itself little amount of relative material to the subject. The work evidenced that the use of podcast in the education presents, between some advantages, the conditions of portabilidade and flexibility of use, so important in a society in net. Its inclusion in the schools, in the Brazilian case, confrots with the resistance of some institutions and professionals of the area.
publishDate 2008
dc.date.issued.fl_str_mv 2008-12-10
dc.date.available.fl_str_mv 2009-09-10
2020-05-28T18:11:18Z
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-04-18T21:31:51Z
2020-05-28T18:11:18Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv FRANCO, Carolina Machado dos Santos de Sousa. As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação. 2008. 120 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2008.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24936
identifier_str_mv FRANCO, Carolina Machado dos Santos de Sousa. As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação. 2008. 120 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2008.
url http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24936
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Presbiteriana Mackenzie
publisher.none.fl_str_mv Universidade Presbiteriana Mackenzie
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)
instacron:MACKENZIE
instname_str Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)
instacron_str MACKENZIE
institution MACKENZIE
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie
bitstream.url.fl_str_mv https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/c0f8653e-0764-409b-b07c-39e9bb4f2e03/download
https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/d785f47a-8c12-4eb2-81ba-fc2905d6e790/download
https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/f0a8151c-7813-4253-98e0-e0267ccd111a/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 458cfc22d1176bd41e82fa7fcac518df
240e358f3efb538107dbed4ba1adbf57
80b078a1e44ee5493e324ac446162f17
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)
repository.mail.fl_str_mv repositorio@mackenzie.br||paola.damato@mackenzie.br
_version_ 1813820057920208896