As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
Texto Completo: | http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24936 |
Resumo: | The proposal of this study is to analyze the possibilities of use of podcast in the education. For this, a qualitative research was made in order to search to understand the phenomenon in depth. An analysis of the interactive medias was become fullfilled and not interactive gifts in web 2,0, of which podcast was detached. A study of this technology was effected, placing in quarrel the common sense of being podcast a radio saw Internet; they had been identified, also, its social uses. The study on the state of the art of podcast it allowed the analysis to interdisciplinar of its possibilities in the field of the education. Moreover, a bibliographical research was made and minute research saw Internet, evidencing itself little amount of relative material to the subject. The work evidenced that the use of podcast in the education presents, between some advantages, the conditions of portabilidade and flexibility of use, so important in a society in net. Its inclusion in the schools, in the Brazilian case, confrots with the resistance of some institutions and professionals of the area. |
id |
UPM_61695bcc370fb415f8db9d847bd125d7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:dspace.mackenzie.br:10899/24936 |
network_acronym_str |
UPM |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
repository_id_str |
10277 |
spelling |
http://lattes.cnpq.br/9834111047842200Franco, Carolina Machado dos Santos de SousaPeña, Maria de Los Dolores Jimenezhttp://lattes.cnpq.br/50169696684142762016-04-18T21:31:51Z2020-05-28T18:11:18Z2009-09-102020-05-28T18:11:18Z2008-12-10The proposal of this study is to analyze the possibilities of use of podcast in the education. For this, a qualitative research was made in order to search to understand the phenomenon in depth. An analysis of the interactive medias was become fullfilled and not interactive gifts in web 2,0, of which podcast was detached. A study of this technology was effected, placing in quarrel the common sense of being podcast a radio saw Internet; they had been identified, also, its social uses. The study on the state of the art of podcast it allowed the analysis to interdisciplinar of its possibilities in the field of the education. Moreover, a bibliographical research was made and minute research saw Internet, evidencing itself little amount of relative material to the subject. The work evidenced that the use of podcast in the education presents, between some advantages, the conditions of portabilidade and flexibility of use, so important in a society in net. Its inclusion in the schools, in the Brazilian case, confrots with the resistance of some institutions and professionals of the area.A proposta deste estudo é analisar as possibilidades de uso do podcast na educação. Para isso, foi feita uma pesquisa qualitativa a fim de buscar entender o fenômeno em profundidade. Realizou-se uma análise das mídias interativas e não interativas presentes na web 2.0, da qual foi destacado o podcast. Efetuou-se um estudo desta tecnologia, colocando em discussão o senso comum de ser o podcast um rádio via internet; identificaram-se, também, seus usos sociais. O estudo sobre o estado da arte do podcast permitiu a análise interdisciplinar das suas possibilidades no campo da educação. Além disso, foi feita uma pesquisa bibliográfica e pesquisa minuciosa via internet, constatando-se pouca quantidade de material relativo ao assunto. O trabalho constatou que o uso do podcast na educação apresenta, entre várias vantagens, as condições de portabilidade e flexibilidade de uso, tão importantes numa sociedade em rede. Sua inclusão nas escolas, no caso brasileiro, defronta-se com a resistência de algumas instituições e profissionais da área.application/pdfFRANCO, Carolina Machado dos Santos de Sousa. As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação. 2008. 120 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2008.http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24936porUniversidade Presbiteriana Mackenzieeducaçãoeducação a distânciaWeb 2.0Podcastinterdisciplinaridadeeducationeducation in the distanceWeb 2.0PodcastinterdisciplinarityCNPQ::CIENCIAS HUMANASAs possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educaçãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzieinstname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)instacron:MACKENZIEAzevedo, Wilton Luiz dehttp://lattes.cnpq.br/1812469494223175Allegretti, Sônia Maria de Macedohttp://lattes.cnpq.br/8678853721350456BREducação, Arte e HistóriaUPMEducação, Arte e História da CulturaORIGINALCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdfCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdfCarolina Francoapplication/pdf2382791https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/c0f8653e-0764-409b-b07c-39e9bb4f2e03/download458cfc22d1176bd41e82fa7fcac518dfMD51TEXTCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdf.txtCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdf.txtExtracted texttext/plain152700https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/d785f47a-8c12-4eb2-81ba-fc2905d6e790/download240e358f3efb538107dbed4ba1adbf57MD54THUMBNAILCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdf.jpgCarolina Machado dos Santos de Sousa Franco....pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1202https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/f0a8151c-7813-4253-98e0-e0267ccd111a/download80b078a1e44ee5493e324ac446162f17MD5510899/249362022-03-14 17:29:02.779oai:dspace.mackenzie.br:10899/24936https://dspace.mackenzie.brBiblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.mackenzie.br/jspui/PRIhttps://adelpha-api.mackenzie.br/server/oai/repositorio@mackenzie.br||paola.damato@mackenzie.bropendoar:102772022-03-14T17:29:02Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação |
title |
As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação |
spellingShingle |
As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa educação educação a distância Web 2.0 Podcast interdisciplinaridade education education in the distance Web 2.0 Podcast interdisciplinarity CNPQ::CIENCIAS HUMANAS |
title_short |
As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação |
title_full |
As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação |
title_fullStr |
As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação |
title_full_unstemmed |
As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação |
title_sort |
As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação |
author |
Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa |
author_facet |
Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/9834111047842200 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Franco, Carolina Machado dos Santos de Sousa |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Peña, Maria de Los Dolores Jimenez |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/5016969668414276 |
contributor_str_mv |
Peña, Maria de Los Dolores Jimenez |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação educação a distância Web 2.0 Podcast interdisciplinaridade |
topic |
educação educação a distância Web 2.0 Podcast interdisciplinaridade education education in the distance Web 2.0 Podcast interdisciplinarity CNPQ::CIENCIAS HUMANAS |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
education education in the distance Web 2.0 Podcast interdisciplinarity |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS |
description |
The proposal of this study is to analyze the possibilities of use of podcast in the education. For this, a qualitative research was made in order to search to understand the phenomenon in depth. An analysis of the interactive medias was become fullfilled and not interactive gifts in web 2,0, of which podcast was detached. A study of this technology was effected, placing in quarrel the common sense of being podcast a radio saw Internet; they had been identified, also, its social uses. The study on the state of the art of podcast it allowed the analysis to interdisciplinar of its possibilities in the field of the education. Moreover, a bibliographical research was made and minute research saw Internet, evidencing itself little amount of relative material to the subject. The work evidenced that the use of podcast in the education presents, between some advantages, the conditions of portabilidade and flexibility of use, so important in a society in net. Its inclusion in the schools, in the Brazilian case, confrots with the resistance of some institutions and professionals of the area. |
publishDate |
2008 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2008-12-10 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2009-09-10 2020-05-28T18:11:18Z |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-18T21:31:51Z 2020-05-28T18:11:18Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
FRANCO, Carolina Machado dos Santos de Sousa. As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação. 2008. 120 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2008. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24936 |
identifier_str_mv |
FRANCO, Carolina Machado dos Santos de Sousa. As possibilidades do Podcast como ferramenta midiática na educação. 2008. 120 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Arte e História) - Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, 2008. |
url |
http://dspace.mackenzie.br/handle/10899/24936 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Presbiteriana Mackenzie |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Presbiteriana Mackenzie |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie instname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE) instacron:MACKENZIE |
instname_str |
Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE) |
instacron_str |
MACKENZIE |
institution |
MACKENZIE |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/c0f8653e-0764-409b-b07c-39e9bb4f2e03/download https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/d785f47a-8c12-4eb2-81ba-fc2905d6e790/download https://dspace.mackenzie.br/bitstreams/f0a8151c-7813-4253-98e0-e0267ccd111a/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
458cfc22d1176bd41e82fa7fcac518df 240e358f3efb538107dbed4ba1adbf57 80b078a1e44ee5493e324ac446162f17 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@mackenzie.br||paola.damato@mackenzie.br |
_version_ |
1813820057920208896 |