The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8741 |
Resumo: | This paper analyzes the film The Land of Wandering Souls (2000), by Rithy Panh, from the hypothesis that its procedures outline a form of mise-en-scène that will later be central to the dispositive of S-21: The Khmer Rouge Killing Machine (2002). In both films, Panh gives space for the filmed to create their own staging and also intervenes in the scene, making the relationship between the filmmaker and the filmed a place for experimentation that produces questions and effects within the filmmaking process that will take the form of the dialogic mise-en-scène. |
id |
USCS_b2df8466b977d963e7fb0f0eb7f7ecad |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8741 |
network_acronym_str |
USCS |
network_name_str |
Comunicação & Inovação |
repository_id_str |
|
spelling |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy PanhA MISE-EN-SCÈNE DIALÓGICA EM A TERRA DAS ALMAS ERRANTES, DE RITHY PANHdocumentáriomise-en-scèneRithy Panhdocumentary filmmise-en-scèneRithy PanhThis paper analyzes the film The Land of Wandering Souls (2000), by Rithy Panh, from the hypothesis that its procedures outline a form of mise-en-scène that will later be central to the dispositive of S-21: The Khmer Rouge Killing Machine (2002). In both films, Panh gives space for the filmed to create their own staging and also intervenes in the scene, making the relationship between the filmmaker and the filmed a place for experimentation that produces questions and effects within the filmmaking process that will take the form of the dialogic mise-en-scène.Analisamos o filme A terra das almas errantes (2000), de Rithy Panh, partindo da hipótese de que seus procedimentos esboçam uma forma de mise-en-scène que será, posteriormente, central ao dispositivo de S-21: a máquina de morte do Khmer Vermelho (2002). Nos dois filmes, Panh dá espaço para os filmados criarem a sua própria encenação e também intervém na cena, fazendo da relação entre filmador e filmado um campo de experimentação que produz questões e efeitos no interior da realização fílmica que tomarão a forma da mise-en-scène dialógica.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2023-05-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/874110.13037/ci.vol24.e20238741Comunicação & Inovação; v. 24 (2023): COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO; e202387412178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8741/3884Copyright (c) 1969 Tomyo Costa Itohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta Ito, Tomyo2024-04-05T12:29:58Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8741Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2024-04-05T12:29:58Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh A MISE-EN-SCÈNE DIALÓGICA EM A TERRA DAS ALMAS ERRANTES, DE RITHY PANH |
title |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh |
spellingShingle |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh Costa Ito, Tomyo documentário mise-en-scène Rithy Panh documentary film mise-en-scène Rithy Panh |
title_short |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh |
title_full |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh |
title_fullStr |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh |
title_full_unstemmed |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh |
title_sort |
The dialogic mise-en-scène in The Land of Wandering Souls, by Rithy Panh |
author |
Costa Ito, Tomyo |
author_facet |
Costa Ito, Tomyo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa Ito, Tomyo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
documentário mise-en-scène Rithy Panh documentary film mise-en-scène Rithy Panh |
topic |
documentário mise-en-scène Rithy Panh documentary film mise-en-scène Rithy Panh |
description |
This paper analyzes the film The Land of Wandering Souls (2000), by Rithy Panh, from the hypothesis that its procedures outline a form of mise-en-scène that will later be central to the dispositive of S-21: The Khmer Rouge Killing Machine (2002). In both films, Panh gives space for the filmed to create their own staging and also intervenes in the scene, making the relationship between the filmmaker and the filmed a place for experimentation that produces questions and effects within the filmmaking process that will take the form of the dialogic mise-en-scène. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8741 10.13037/ci.vol24.e20238741 |
url |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8741 |
identifier_str_mv |
10.13037/ci.vol24.e20238741 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8741/3884 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 1969 Tomyo Costa Ito https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 1969 Tomyo Costa Ito https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação; v. 24 (2023): COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO; e20238741 2178-0145 1809-564X reponame:Comunicação & Inovação instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) instacron:USCS |
instname_str |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
instacron_str |
USCS |
institution |
USCS |
reponame_str |
Comunicação & Inovação |
collection |
Comunicação & Inovação |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br |
_version_ |
1798313368283512832 |