A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Iribure Rodrigues, André
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Inovação
Texto Completo: http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627
Resumo: The work deals with the construction and communication of the brands Aliança para Inovação - articulação UFRGS, PUCRS, Unisinos, in structuring actions of Ecosystem of Inovation, and Pacto Alegre - first delivery of the Aliança when locating in Porto Alegre, next to Town Hall, movement of engagement by Quadruple Helix - mobilizing social actors - Universities, Private Initiative, Government, Civil Society.  Place Branding via Case Study addresses both brands, positions them as opportunities to mobilize the community, in view of their respective identities, aiming at developing an environment of international innovation, reaching a significant level of media repercussion.
id USCS_df26614c4a57b23c473d4e2787884f01
oai_identifier_str oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8627
network_acronym_str USCS
network_name_str Comunicação & Inovação
repository_id_str
spelling A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGREAliança para Inovação; Pacto Alegre; Ecossistema de InovaçãoAliança para Inovação; Pacto Alegre; Innovation EcosystemThe work deals with the construction and communication of the brands Aliança para Inovação - articulação UFRGS, PUCRS, Unisinos, in structuring actions of Ecosystem of Inovation, and Pacto Alegre - first delivery of the Aliança when locating in Porto Alegre, next to Town Hall, movement of engagement by Quadruple Helix - mobilizing social actors - Universities, Private Initiative, Government, Civil Society.  Place Branding via Case Study addresses both brands, positions them as opportunities to mobilize the community, in view of their respective identities, aiming at developing an environment of international innovation, reaching a significant level of media repercussion.O trabalho versa construção e comunicação das marcas Aliança para Inovação - articulação UFRGS, PUCRS, Unisinos, em ações estruturantes de Ecossistema de Inovação, e Pacto Alegre - primeira entrega da Aliança ao localizar em Porto Alegre, junto à Prefeitura, movimento de engajamento pela Quádrupla Hélice – mobilizando atores sociais - Universidades, Iniciativa Privada, Governo, Sociedade Civil. Place Branding via Estudo de Caso aborda ambas as marcas, posicionando-as como oportunidades a mobilizar a comunidade, diante de suas respectivas identidades, visando desenvolvimento de ambiente de inovação internacional, atingindo nível significativo de repercussão midiática.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2022-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/862710.13037/ci.vol25n53.8627Comunicação & Inovação; v. 23 n. 53 (2022): REVISTA COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO2178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627/3792Copyright (c) 1969 André Iribure Rodrigueshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessIribure Rodrigues, André2023-05-03T18:21:04Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8627Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2023-05-03T18:21:04Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false
dc.title.none.fl_str_mv A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
title A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
spellingShingle A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
Iribure Rodrigues, André
Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Ecossistema de Inovação
Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Innovation Ecosystem
title_short A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
title_full A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
title_fullStr A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
title_full_unstemmed A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
title_sort A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
author Iribure Rodrigues, André
author_facet Iribure Rodrigues, André
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Iribure Rodrigues, André
dc.subject.por.fl_str_mv Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Ecossistema de Inovação
Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Innovation Ecosystem
topic Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Ecossistema de Inovação
Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Innovation Ecosystem
description The work deals with the construction and communication of the brands Aliança para Inovação - articulação UFRGS, PUCRS, Unisinos, in structuring actions of Ecosystem of Inovation, and Pacto Alegre - first delivery of the Aliança when locating in Porto Alegre, next to Town Hall, movement of engagement by Quadruple Helix - mobilizing social actors - Universities, Private Initiative, Government, Civil Society.  Place Branding via Case Study addresses both brands, positions them as opportunities to mobilize the community, in view of their respective identities, aiming at developing an environment of international innovation, reaching a significant level of media repercussion.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627
10.13037/ci.vol25n53.8627
url http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627
identifier_str_mv 10.13037/ci.vol25n53.8627
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627/3792
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 1969 André Iribure Rodrigues
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 1969 André Iribure Rodrigues
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Inovação; v. 23 n. 53 (2022): REVISTA COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO
2178-0145
1809-564X
reponame:Comunicação & Inovação
instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron:USCS
instname_str Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron_str USCS
institution USCS
reponame_str Comunicação & Inovação
collection Comunicação & Inovação
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
repository.mail.fl_str_mv revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br
_version_ 1798313368281415680