A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627 |
Resumo: | The work deals with the construction and communication of the brands Aliança para Inovação - articulação UFRGS, PUCRS, Unisinos, in structuring actions of Ecosystem of Inovation, and Pacto Alegre - first delivery of the Aliança when locating in Porto Alegre, next to Town Hall, movement of engagement by Quadruple Helix - mobilizing social actors - Universities, Private Initiative, Government, Civil Society. Place Branding via Case Study addresses both brands, positions them as opportunities to mobilize the community, in view of their respective identities, aiming at developing an environment of international innovation, reaching a significant level of media repercussion. |
id |
USCS_df26614c4a57b23c473d4e2787884f01 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8627 |
network_acronym_str |
USCS |
network_name_str |
Comunicação & Inovação |
repository_id_str |
|
spelling |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGREAliança para Inovação; Pacto Alegre; Ecossistema de InovaçãoAliança para Inovação; Pacto Alegre; Innovation EcosystemThe work deals with the construction and communication of the brands Aliança para Inovação - articulação UFRGS, PUCRS, Unisinos, in structuring actions of Ecosystem of Inovation, and Pacto Alegre - first delivery of the Aliança when locating in Porto Alegre, next to Town Hall, movement of engagement by Quadruple Helix - mobilizing social actors - Universities, Private Initiative, Government, Civil Society. Place Branding via Case Study addresses both brands, positions them as opportunities to mobilize the community, in view of their respective identities, aiming at developing an environment of international innovation, reaching a significant level of media repercussion.O trabalho versa construção e comunicação das marcas Aliança para Inovação - articulação UFRGS, PUCRS, Unisinos, em ações estruturantes de Ecossistema de Inovação, e Pacto Alegre - primeira entrega da Aliança ao localizar em Porto Alegre, junto à Prefeitura, movimento de engajamento pela Quádrupla Hélice – mobilizando atores sociais - Universidades, Iniciativa Privada, Governo, Sociedade Civil. Place Branding via Estudo de Caso aborda ambas as marcas, posicionando-as como oportunidades a mobilizar a comunidade, diante de suas respectivas identidades, visando desenvolvimento de ambiente de inovação internacional, atingindo nível significativo de repercussão midiática.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2022-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/862710.13037/ci.vol25n53.8627Comunicação & Inovação; v. 23 n. 53 (2022): REVISTA COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO2178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627/3792Copyright (c) 1969 André Iribure Rodrigueshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessIribure Rodrigues, André2023-05-03T18:21:04Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/8627Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2023-05-03T18:21:04Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE |
title |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE |
spellingShingle |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE Iribure Rodrigues, André Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Ecossistema de Inovação Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Innovation Ecosystem |
title_short |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE |
title_full |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE |
title_fullStr |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE |
title_full_unstemmed |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE |
title_sort |
A CONSTRUÇÃO E A COMUNICAÇÃO DAS MARCAS ALIANÇA PARA INOVAÇÃO E PACTO ALEGRE |
author |
Iribure Rodrigues, André |
author_facet |
Iribure Rodrigues, André |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Iribure Rodrigues, André |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Ecossistema de Inovação Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Innovation Ecosystem |
topic |
Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Ecossistema de Inovação Aliança para Inovação; Pacto Alegre; Innovation Ecosystem |
description |
The work deals with the construction and communication of the brands Aliança para Inovação - articulação UFRGS, PUCRS, Unisinos, in structuring actions of Ecosystem of Inovation, and Pacto Alegre - first delivery of the Aliança when locating in Porto Alegre, next to Town Hall, movement of engagement by Quadruple Helix - mobilizing social actors - Universities, Private Initiative, Government, Civil Society. Place Branding via Case Study addresses both brands, positions them as opportunities to mobilize the community, in view of their respective identities, aiming at developing an environment of international innovation, reaching a significant level of media repercussion. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627 10.13037/ci.vol25n53.8627 |
url |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627 |
identifier_str_mv |
10.13037/ci.vol25n53.8627 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/8627/3792 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 1969 André Iribure Rodrigues https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 1969 André Iribure Rodrigues https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação; v. 23 n. 53 (2022): REVISTA COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO 2178-0145 1809-564X reponame:Comunicação & Inovação instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) instacron:USCS |
instname_str |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
instacron_str |
USCS |
institution |
USCS |
reponame_str |
Comunicação & Inovação |
collection |
Comunicação & Inovação |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br |
_version_ |
1798313368281415680 |