A COMUNICAÇÃO DO AGRONEGÓCIO BRASILEIRO SE POSICIONA COMO GREENWASIHING?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bazanini, Roberto
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Minuzzi Vilanova, Miguel Eugenio, de Farias, Alexandre Garcia, Machado Júnior, Celso, Deus Deu, Márcia Eleane Braghini
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Inovação
Texto Completo: http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9405
Resumo: This article discusses how rhetorical techniques reveal ideologies underlying discourses on sustainability, focusing on the dissemination of Fake News and Greenwashing. The literature review examines companies' trends in socio-environmental actions and reveals that some sectors suffer from a lack of legitimacy, which is addressed through speeches with ideological and captivating appeals. The research results in three basic assumptions that address disinformation in opposition to the principles of the Davos Manifesto and the goals of the UN 2030 Agenda.  
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