A COMUNICAÇÃO DO AGRONEGÓCIO BRASILEIRO SE POSICIONA COMO GREENWASIHING?
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9405 |
Resumo: | This article discusses how rhetorical techniques reveal ideologies underlying discourses on sustainability, focusing on the dissemination of Fake News and Greenwashing. The literature review examines companies' trends in socio-environmental actions and reveals that some sectors suffer from a lack of legitimacy, which is addressed through speeches with ideological and captivating appeals. The research results in three basic assumptions that address disinformation in opposition to the principles of the Davos Manifesto and the goals of the UN 2030 Agenda. |
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A COMUNICAÇÃO DO AGRONEGÓCIO BRASILEIRO SE POSICIONA COMO GREENWASIHING?Greenwashing fake newssustentabilidadeThis article discusses how rhetorical techniques reveal ideologies underlying discourses on sustainability, focusing on the dissemination of Fake News and Greenwashing. The literature review examines companies' trends in socio-environmental actions and reveals that some sectors suffer from a lack of legitimacy, which is addressed through speeches with ideological and captivating appeals. The research results in three basic assumptions that address disinformation in opposition to the principles of the Davos Manifesto and the goals of the UN 2030 Agenda. Este artigo discute como a retórica multimodal encobre a disseminação de Fake News na forma de Greenwashing nos discursos de sustentabilidade do agronegócio. O levantamento realizado apontou que o setor por meio de alegações cativantes implícitas em uma retórica apoiada em universais abstratos camuflam as práticas efetivamente empregadas como responsabilidade social corporativa. Ao final da pesquisa são apresentados três pressupostos básicos que abordam as estratégias de desinformação do agronegócio em oposição aos princípios do Manifesto de Davos e às metas da Agenda ONU 2030.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2024-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/940510.13037/ci.vol25.e20249405Comunicação & Inovação; v. 25 (2024): COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO; e202494052178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9405/4110Copyright (c) 2024 Roberto Bazanini, Miguel Eugenio Minuzzi Vilanova, Alexandre Garcia de Farias, Celso Machado Júnior, Márcia Eleane Braghini Deus Deuhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBazanini, RobertoMinuzzi Vilanova, Miguel Eugeniode Farias, Alexandre GarciaMachado Júnior, CelsoDeus Deu, Márcia Eleane Braghini2024-04-30T18:36:43Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/9405Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2024-04-30T18:36:43Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
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