Architecture is construction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | arq.urb |
Texto Completo: | https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322 |
Resumo: | This article has as objective to speculate over the value of the constructive processes in the deve- lopment of architectural and urbanism projects, whether in the academic or professional activi- ties. It is questioned the projectual practice and it ́s connections with the work itself, that in turn, if only registered in drawings and images, will not be an example of architecture but a project, important to the development of knowledge and record of its time, but, as it is not materialized, it is impossible to analyze it ́s contribution in the urban space and it ́s performance in the use and post use. Decades of experience of one of the authors and the experience of another young professor that together research the same project made emerge multiples motto for discussion between teaching - learning and the practice of architectural and urbanism projects. |
id |
USJT_a47a12fbe6d828960a599e3a50bce6ef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/322 |
network_acronym_str |
USJT |
network_name_str |
arq.urb |
repository_id_str |
|
spelling |
Architecture is constructionArquitetura é construçãoensino de projetopesquisa em projetométodos de projetoproject teachingproject researchproject methodsThis article has as objective to speculate over the value of the constructive processes in the deve- lopment of architectural and urbanism projects, whether in the academic or professional activi- ties. It is questioned the projectual practice and it ́s connections with the work itself, that in turn, if only registered in drawings and images, will not be an example of architecture but a project, important to the development of knowledge and record of its time, but, as it is not materialized, it is impossible to analyze it ́s contribution in the urban space and it ́s performance in the use and post use. Decades of experience of one of the authors and the experience of another young professor that together research the same project made emerge multiples motto for discussion between teaching - learning and the practice of architectural and urbanism projects.Este artigo tem por objetivo especular sobre o valor do conhecimento dos processos construtivos no desenvolvimento do projeto de arquitetura e urbanismo, seja na academia ou na atividade profissional. Questiona-se o “fazer” projetual e suas conexões com a obra propriamente dita, que por sua vez, se ficar registrada apenas em desenhos e imagens, não será mais um exemplar de arquitetura e sim um projeto. Não que o projeto por si não tenha assaz valor, pois este tem importância para o desenvolvimento do estado de conhecimento e é um registro de sua época, porém como ele não foi materializado é impossível analisar sua contribuição no espaço urbano e seu desempenho no uso e pós-uso. A experiência de décadas de ensino de uma das autoras e a experiência da outra jovem professora que pesquisam juntas os mesmos assuntos faz emergir múltiplos motes para a discussão do ensino - aprendizado e a prática do projeto de arquitetura e urbanismo.Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo2012-01-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322arq.urb; No. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16arq.urb; Núm. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16arq.urb; n. 7 (2012): jan. - jun.; 8-161984-5766reponame:arq.urbinstname:Universidade São Judas Tadeuinstacron:USJTporhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322/292Copyright (c) 2012 Maria Augusta Justi Pisani, Erica Lemos Gilhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAugusta Justi Pisani, Maria Lemos Gil, Erica 2021-03-26T19:32:29Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/322Revistahttps://revistaarqurb.com.br/arqurbPRIhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/oairevista.arq.urb@saojudas.br||1984-57661984-5766opendoar:2021-03-26T19:32:29arq.urb - Universidade São Judas Tadeufalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Architecture is construction Arquitetura é construção |
title |
Architecture is construction |
spellingShingle |
Architecture is construction Augusta Justi Pisani, Maria ensino de projeto pesquisa em projeto métodos de projeto project teaching project research project methods |
title_short |
Architecture is construction |
title_full |
Architecture is construction |
title_fullStr |
Architecture is construction |
title_full_unstemmed |
Architecture is construction |
title_sort |
Architecture is construction |
author |
Augusta Justi Pisani, Maria |
author_facet |
Augusta Justi Pisani, Maria Lemos Gil, Erica |
author_role |
author |
author2 |
Lemos Gil, Erica |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Augusta Justi Pisani, Maria Lemos Gil, Erica |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ensino de projeto pesquisa em projeto métodos de projeto project teaching project research project methods |
topic |
ensino de projeto pesquisa em projeto métodos de projeto project teaching project research project methods |
description |
This article has as objective to speculate over the value of the constructive processes in the deve- lopment of architectural and urbanism projects, whether in the academic or professional activi- ties. It is questioned the projectual practice and it ́s connections with the work itself, that in turn, if only registered in drawings and images, will not be an example of architecture but a project, important to the development of knowledge and record of its time, but, as it is not materialized, it is impossible to analyze it ́s contribution in the urban space and it ́s performance in the use and post use. Decades of experience of one of the authors and the experience of another young professor that together research the same project made emerge multiples motto for discussion between teaching - learning and the practice of architectural and urbanism projects. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-01-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322 |
url |
https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322/292 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Maria Augusta Justi Pisani, Erica Lemos Gil https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Maria Augusta Justi Pisani, Erica Lemos Gil https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo |
dc.source.none.fl_str_mv |
arq.urb; No. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16 arq.urb; Núm. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16 arq.urb; n. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16 1984-5766 reponame:arq.urb instname:Universidade São Judas Tadeu instacron:USJT |
instname_str |
Universidade São Judas Tadeu |
instacron_str |
USJT |
institution |
USJT |
reponame_str |
arq.urb |
collection |
arq.urb |
repository.name.fl_str_mv |
arq.urb - Universidade São Judas Tadeu |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.arq.urb@saojudas.br|| |
_version_ |
1809730428218638336 |