Architecture is construction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Augusta Justi Pisani, Maria
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Lemos Gil, Erica
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: arq.urb
Texto Completo: https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322
Resumo: This article has as objective to speculate over the value of the constructive processes in the deve- lopment of architectural and urbanism projects, whether in the academic or professional activi- ties. It is questioned the projectual practice and it ́s connections with the work itself, that in turn, if only registered in drawings and images, will not be an example of architecture but a project, important to the development of knowledge and record of its time, but, as it is not materialized, it is impossible to analyze it ́s contribution in the urban space and it ́s performance in the use and post use. Decades of experience of one of the authors and the experience of another young professor that together research the same project made emerge multiples motto for discussion between teaching - learning and the practice of architectural and urbanism projects.
id USJT_a47a12fbe6d828960a599e3a50bce6ef
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/322
network_acronym_str USJT
network_name_str arq.urb
repository_id_str
spelling Architecture is constructionArquitetura é construçãoensino de projetopesquisa em projetométodos de projetoproject teachingproject researchproject methodsThis article has as objective to speculate over the value of the constructive processes in the deve- lopment of architectural and urbanism projects, whether in the academic or professional activi- ties. It is questioned the projectual practice and it ́s connections with the work itself, that in turn, if only registered in drawings and images, will not be an example of architecture but a project, important to the development of knowledge and record of its time, but, as it is not materialized, it is impossible to analyze it ́s contribution in the urban space and it ́s performance in the use and post use. Decades of experience of one of the authors and the experience of another young professor that together research the same project made emerge multiples motto for discussion between teaching - learning and the practice of architectural and urbanism projects.Este artigo tem por objetivo especular sobre o valor do conhecimento dos processos construtivos no desenvolvimento do projeto de arquitetura e urbanismo, seja na academia ou na atividade profissional. Questiona-se o “fazer” projetual e suas conexões com a obra propriamente dita, que por sua vez, se ficar registrada apenas em desenhos e imagens, não será mais um exemplar de arquitetura e sim um projeto. Não que o projeto por si não tenha assaz valor, pois este tem importância para o desenvolvimento do estado de conhecimento e é um registro de sua época, porém como ele não foi materializado é impossível analisar sua contribuição no espaço urbano e seu desempenho no uso e pós-uso. A experiência de décadas de ensino de uma das autoras e a experiência da outra jovem professora que pesquisam juntas os mesmos assuntos faz emergir múltiplos motes para a discussão do ensino - aprendizado e a prática do projeto de arquitetura e urbanismo.Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo2012-01-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322arq.urb; No. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16arq.urb; Núm. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16arq.urb; n. 7 (2012): jan. - jun.; 8-161984-5766reponame:arq.urbinstname:Universidade São Judas Tadeuinstacron:USJTporhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322/292Copyright (c) 2012 Maria Augusta Justi Pisani, Erica Lemos Gilhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAugusta Justi Pisani, Maria Lemos Gil, Erica 2021-03-26T19:32:29Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/322Revistahttps://revistaarqurb.com.br/arqurbPRIhttps://revistaarqurb.com.br/arqurb/oairevista.arq.urb@saojudas.br||1984-57661984-5766opendoar:2021-03-26T19:32:29arq.urb - Universidade São Judas Tadeufalse
dc.title.none.fl_str_mv Architecture is construction
Arquitetura é construção
title Architecture is construction
spellingShingle Architecture is construction
Augusta Justi Pisani, Maria
ensino de projeto
pesquisa em projeto
métodos de projeto
project teaching
project research
project methods
title_short Architecture is construction
title_full Architecture is construction
title_fullStr Architecture is construction
title_full_unstemmed Architecture is construction
title_sort Architecture is construction
author Augusta Justi Pisani, Maria
author_facet Augusta Justi Pisani, Maria
Lemos Gil, Erica
author_role author
author2 Lemos Gil, Erica
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Augusta Justi Pisani, Maria
Lemos Gil, Erica
dc.subject.por.fl_str_mv ensino de projeto
pesquisa em projeto
métodos de projeto
project teaching
project research
project methods
topic ensino de projeto
pesquisa em projeto
métodos de projeto
project teaching
project research
project methods
description This article has as objective to speculate over the value of the constructive processes in the deve- lopment of architectural and urbanism projects, whether in the academic or professional activi- ties. It is questioned the projectual practice and it ́s connections with the work itself, that in turn, if only registered in drawings and images, will not be an example of architecture but a project, important to the development of knowledge and record of its time, but, as it is not materialized, it is impossible to analyze it ́s contribution in the urban space and it ́s performance in the use and post use. Decades of experience of one of the authors and the experience of another young professor that together research the same project made emerge multiples motto for discussion between teaching - learning and the practice of architectural and urbanism projects.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-01-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322
url https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaarqurb.com.br/arqurb/article/view/322/292
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2012 Maria Augusta Justi Pisani, Erica Lemos Gil
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2012 Maria Augusta Justi Pisani, Erica Lemos Gil
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo
publisher.none.fl_str_mv Universidade São Judas Tadeu – Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Arquitetura e Urbanismo
dc.source.none.fl_str_mv arq.urb; No. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16
arq.urb; Núm. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16
arq.urb; n. 7 (2012): jan. - jun.; 8-16
1984-5766
reponame:arq.urb
instname:Universidade São Judas Tadeu
instacron:USJT
instname_str Universidade São Judas Tadeu
instacron_str USJT
institution USJT
reponame_str arq.urb
collection arq.urb
repository.name.fl_str_mv arq.urb - Universidade São Judas Tadeu
repository.mail.fl_str_mv revista.arq.urb@saojudas.br||
_version_ 1809730428218638336