Marketing em localidades históricas e turismo cultural
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1993 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63127 |
Resumo: | There are many possibilities to appley dynamics to a museum ora historical place. In order that, it's enough to insert its cultural andpedagogical functions in the excellence concept, which includes goods andservices, the cultural tourism among that. This article describes somedirective actions in face of the actual lack of resources. |
id |
USP - 65_afff989da2b355019a026ca07085b352 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/63127 |
network_acronym_str |
USP - 65 |
network_name_str |
Revista Turismo em Análise |
repository_id_str |
|
spelling |
Marketing em localidades históricas e turismo culturalMarketing culturalturismo culturaloferta turísticarecursos turísticoscaptação de recursos.Cultural marketingcultural tourismtourist offerresourcesresources attainment.There are many possibilities to appley dynamics to a museum ora historical place. In order that, it's enough to insert its cultural andpedagogical functions in the excellence concept, which includes goods andservices, the cultural tourism among that. This article describes somedirective actions in face of the actual lack of resources.Inúmeras são as possibilidades de dinamizar um museu ou localidade histórica, bastando, para tanto, inserir sua finalidade cultural e pedagógica ao conceito de eficiência, que abrange bens e serviços, dentre os quais o turismo cultural. Este artigo traça algumas diretrizes de ação face à penúria atual de recursos.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1993-11-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/6312710.11606/issn.1984-4867.v4i2p87-94Revista Turismo em Análise; Vol. 4 No. 2 (1993); 87-94Revista Turismo em Análise; Vol. 4 Núm. 2 (1993); 87-94Revista Turismo em Análise; v. 4 n. 2 (1993); 87-941984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63127/65918Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessPires, Mário JorgeBasso, Mylene Cyrino2013-10-10T19:29:30Zoai:revistas.usp.br:article/63127Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2013-10-10T19:29:30Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Marketing em localidades históricas e turismo cultural |
title |
Marketing em localidades históricas e turismo cultural |
spellingShingle |
Marketing em localidades históricas e turismo cultural Pires, Mário Jorge Marketing cultural turismo cultural oferta turística recursos turísticos captação de recursos. Cultural marketing cultural tourism tourist offer resources resources attainment. |
title_short |
Marketing em localidades históricas e turismo cultural |
title_full |
Marketing em localidades históricas e turismo cultural |
title_fullStr |
Marketing em localidades históricas e turismo cultural |
title_full_unstemmed |
Marketing em localidades históricas e turismo cultural |
title_sort |
Marketing em localidades históricas e turismo cultural |
author |
Pires, Mário Jorge |
author_facet |
Pires, Mário Jorge Basso, Mylene Cyrino |
author_role |
author |
author2 |
Basso, Mylene Cyrino |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pires, Mário Jorge Basso, Mylene Cyrino |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Marketing cultural turismo cultural oferta turística recursos turísticos captação de recursos. Cultural marketing cultural tourism tourist offer resources resources attainment. |
topic |
Marketing cultural turismo cultural oferta turística recursos turísticos captação de recursos. Cultural marketing cultural tourism tourist offer resources resources attainment. |
description |
There are many possibilities to appley dynamics to a museum ora historical place. In order that, it's enough to insert its cultural andpedagogical functions in the excellence concept, which includes goods andservices, the cultural tourism among that. This article describes somedirective actions in face of the actual lack of resources. |
publishDate |
1993 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1993-11-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares Peer-reviewed Revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63127 10.11606/issn.1984-4867.v4i2p87-94 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63127 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-4867.v4i2p87-94 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63127/65918 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise; Vol. 4 No. 2 (1993); 87-94 Revista Turismo em Análise; Vol. 4 Núm. 2 (1993); 87-94 Revista Turismo em Análise; v. 4 n. 2 (1993); 87-94 1984-4867 0103-5541 reponame:Revista Turismo em Análise instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Turismo em Análise |
collection |
Revista Turismo em Análise |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tanalise@usp.br || bragadc@usp.br |
_version_ |
1797054166107947008 |