The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Horodyski, Graziela Scalise
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Manosso, Franciele Cristina, Gândara, José Manoel Gonçalves
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Turismo em Análise
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/80713
Resumo: The souvenir can be considered an experiential product, it being understood that this object carries numerous meanings for the consumer, may be considered a significant element for the 'tangibility' of the tourist experience. The analysis of these experiments, which permeates the universe of consumption of souvenirs, requires a qualitative approach. Thus, we chose the phenomenological method for conducting an interview narrative with the goal of understanding the human experience in geographic space and tourism and its relations with the consumption of souvenirs. As the survey results, we have that souvenir consumption directly affects tourism experiences, because the interviewee expressed, through dialogue, his nterest in objects that represent their emotions during the trip, demonstrating that these products make tangible experiences lived in destinations visited by it.
id USP - 65_bad6ba4fd4cb9e8a8fc6594f4f41e455
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/80713
network_acronym_str USP - 65
network_name_str Revista Turismo em Análise
repository_id_str
spelling The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approachEl Estudio Narrativo en la Investigación de las Experiencias Turísticas relacionado con el Consumo de Souvenirs: Un enfoque fenomenológicoA Pesquisa Narrativa na Investigação das Experiências Turísticas Relacionadas ao Consumo de Souvenirs: uma abordagem fenomenológicaExperiência turísticaEspaço geográficoConsumo de souvenirsFenomenologia.Touristic experienceGeographic areaSouvenirs consumptionPhenomenologyExperiencia TurísticaEspacio GeográficoConsumo de los SouvenirsFenomenologia.The souvenir can be considered an experiential product, it being understood that this object carries numerous meanings for the consumer, may be considered a significant element for the 'tangibility' of the tourist experience. The analysis of these experiments, which permeates the universe of consumption of souvenirs, requires a qualitative approach. Thus, we chose the phenomenological method for conducting an interview narrative with the goal of understanding the human experience in geographic space and tourism and its relations with the consumption of souvenirs. As the survey results, we have that souvenir consumption directly affects tourism experiences, because the interviewee expressed, through dialogue, his nterest in objects that represent their emotions during the trip, demonstrating that these products make tangible experiences lived in destinations visited by it.O souvenir pode ser considerado um produto experiencial, partindo-se do entendimento de que este objeto carrega inúmeros significados para o consumidor, podendo ser considerado um elemento significativo para a ‘tangibilidade’ da experiência turística. A análise destas experiências, que permeia o universo do consumo dos souvenirs, requer uma abordagem qualitativa. Desse modo, optou-se pelo método fenomenológico para a realização de uma entrevista narrativa, com o objetivo de se compreender a experiência humana no espaço geográfico e turístico e suas relações com o consumo de souvenirs. Como resultados da pesquisa, tem-se que o consumo de souvenir afeta diretamente as experiências turísticas, pois a entrevistada manifestou, por meio do diálogo, seu interesse por objetos que representem as suas emoções durante a viagem, demonstrando que estes produtos tornam palpáveis as experiências vividas nos destinos turísticos por ela visitados.El souvenir puede ser considerado como un producto experiencial en el entendimiento de que este objeto lleva varios significados para el consumidor, eso puede ser considerado como un elemento importante para la "tangibilidad" de la experiencia turística. El análisis de estos experimentos, que impregna el universo del consumo de souvenirs, se requiere un enfoque cualitativo. Por lo tanto, se optó por el método fenomenológico para la realización de una entrevista narrativa con el objetivo de comprender la experiencia humana en el espacio geográfico y el turismo y su relación con el consumo de souvenirs. Sobre los resultados de la encuesta, se tiene que el consumo de souvenir afecta directamente las experiencias turísticas, ya que la entrevistada expresa, a través del diálogo, su interés por los objetos que representan sus emociones durante el viaje, lo que demuenstra que estos productos hacen experiencias tangibles vividas en los destinos visitados.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/8071310.11606/issn.1984-4867.v25i1p203-230Revista Turismo em Análise; Vol. 25 No. 1 (2014); 203-230Revista Turismo em Análise; Vol. 25 Núm. 1 (2014); 203-230Revista Turismo em Análise; v. 25 n. 1 (2014); 203-2301984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/80713/84360Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessHorodyski, Graziela ScaliseManosso, Franciele CristinaGândara, José Manoel Gonçalves2015-11-13T15:58:29Zoai:revistas.usp.br:article/80713Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:58:29Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
El Estudio Narrativo en la Investigación de las Experiencias Turísticas relacionado con el Consumo de Souvenirs: Un enfoque fenomenológico
A Pesquisa Narrativa na Investigação das Experiências Turísticas Relacionadas ao Consumo de Souvenirs: uma abordagem fenomenológica
title The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
spellingShingle The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
Horodyski, Graziela Scalise
Experiência turística
Espaço geográfico
Consumo de souvenirs
Fenomenologia.
Touristic experience
Geographic area
Souvenirs consumption
Phenomenology
Experiencia Turística
Espacio Geográfico
Consumo de los Souvenirs
Fenomenologia.
title_short The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
title_full The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
title_fullStr The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
title_full_unstemmed The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
title_sort The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
author Horodyski, Graziela Scalise
author_facet Horodyski, Graziela Scalise
Manosso, Franciele Cristina
Gândara, José Manoel Gonçalves
author_role author
author2 Manosso, Franciele Cristina
Gândara, José Manoel Gonçalves
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Horodyski, Graziela Scalise
Manosso, Franciele Cristina
Gândara, José Manoel Gonçalves
dc.subject.por.fl_str_mv Experiência turística
Espaço geográfico
Consumo de souvenirs
Fenomenologia.
Touristic experience
Geographic area
Souvenirs consumption
Phenomenology
Experiencia Turística
Espacio Geográfico
Consumo de los Souvenirs
Fenomenologia.
topic Experiência turística
Espaço geográfico
Consumo de souvenirs
Fenomenologia.
Touristic experience
Geographic area
Souvenirs consumption
Phenomenology
Experiencia Turística
Espacio Geográfico
Consumo de los Souvenirs
Fenomenologia.
description The souvenir can be considered an experiential product, it being understood that this object carries numerous meanings for the consumer, may be considered a significant element for the 'tangibility' of the tourist experience. The analysis of these experiments, which permeates the universe of consumption of souvenirs, requires a qualitative approach. Thus, we chose the phenomenological method for conducting an interview narrative with the goal of understanding the human experience in geographic space and tourism and its relations with the consumption of souvenirs. As the survey results, we have that souvenir consumption directly affects tourism experiences, because the interviewee expressed, through dialogue, his nterest in objects that represent their emotions during the trip, demonstrating that these products make tangible experiences lived in destinations visited by it.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
Peer-reviewed
Revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/80713
10.11606/issn.1984-4867.v25i1p203-230
url https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/80713
identifier_str_mv 10.11606/issn.1984-4867.v25i1p203-230
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/80713/84360
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Revista Turismo em Análise; Vol. 25 No. 1 (2014); 203-230
Revista Turismo em Análise; Vol. 25 Núm. 1 (2014); 203-230
Revista Turismo em Análise; v. 25 n. 1 (2014); 203-230
1984-4867
0103-5541
reponame:Revista Turismo em Análise
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista Turismo em Análise
collection Revista Turismo em Análise
repository.name.fl_str_mv Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv tanalise@usp.br || bragadc@usp.br
_version_ 1797054167694442496