The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approach
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/80713 |
Resumo: | The souvenir can be considered an experiential product, it being understood that this object carries numerous meanings for the consumer, may be considered a significant element for the 'tangibility' of the tourist experience. The analysis of these experiments, which permeates the universe of consumption of souvenirs, requires a qualitative approach. Thus, we chose the phenomenological method for conducting an interview narrative with the goal of understanding the human experience in geographic space and tourism and its relations with the consumption of souvenirs. As the survey results, we have that souvenir consumption directly affects tourism experiences, because the interviewee expressed, through dialogue, his nterest in objects that represent their emotions during the trip, demonstrating that these products make tangible experiences lived in destinations visited by it. |
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The Narrative Research in the Tourism Experience Investigation related to the Souvenirs Consumption: A phenomenological approachEl Estudio Narrativo en la Investigación de las Experiencias Turísticas relacionado con el Consumo de Souvenirs: Un enfoque fenomenológicoA Pesquisa Narrativa na Investigação das Experiências Turísticas Relacionadas ao Consumo de Souvenirs: uma abordagem fenomenológicaExperiência turísticaEspaço geográficoConsumo de souvenirsFenomenologia.Touristic experienceGeographic areaSouvenirs consumptionPhenomenologyExperiencia TurísticaEspacio GeográficoConsumo de los SouvenirsFenomenologia.The souvenir can be considered an experiential product, it being understood that this object carries numerous meanings for the consumer, may be considered a significant element for the 'tangibility' of the tourist experience. The analysis of these experiments, which permeates the universe of consumption of souvenirs, requires a qualitative approach. Thus, we chose the phenomenological method for conducting an interview narrative with the goal of understanding the human experience in geographic space and tourism and its relations with the consumption of souvenirs. As the survey results, we have that souvenir consumption directly affects tourism experiences, because the interviewee expressed, through dialogue, his nterest in objects that represent their emotions during the trip, demonstrating that these products make tangible experiences lived in destinations visited by it.O souvenir pode ser considerado um produto experiencial, partindo-se do entendimento de que este objeto carrega inúmeros significados para o consumidor, podendo ser considerado um elemento significativo para a ‘tangibilidade’ da experiência turística. A análise destas experiências, que permeia o universo do consumo dos souvenirs, requer uma abordagem qualitativa. Desse modo, optou-se pelo método fenomenológico para a realização de uma entrevista narrativa, com o objetivo de se compreender a experiência humana no espaço geográfico e turístico e suas relações com o consumo de souvenirs. Como resultados da pesquisa, tem-se que o consumo de souvenir afeta diretamente as experiências turísticas, pois a entrevistada manifestou, por meio do diálogo, seu interesse por objetos que representem as suas emoções durante a viagem, demonstrando que estes produtos tornam palpáveis as experiências vividas nos destinos turísticos por ela visitados.El souvenir puede ser considerado como un producto experiencial en el entendimiento de que este objeto lleva varios significados para el consumidor, eso puede ser considerado como un elemento importante para la "tangibilidad" de la experiencia turística. El análisis de estos experimentos, que impregna el universo del consumo de souvenirs, se requiere un enfoque cualitativo. Por lo tanto, se optó por el método fenomenológico para la realización de una entrevista narrativa con el objetivo de comprender la experiencia humana en el espacio geográfico y el turismo y su relación con el consumo de souvenirs. Sobre los resultados de la encuesta, se tiene que el consumo de souvenir afecta directamente las experiencias turísticas, ya que la entrevistada expresa, a través del diálogo, su interés por los objetos que representan sus emociones durante el viaje, lo que demuenstra que estos productos hacen experiencias tangibles vividas en los destinos visitados.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/8071310.11606/issn.1984-4867.v25i1p203-230Revista Turismo em Análise; Vol. 25 No. 1 (2014); 203-230Revista Turismo em Análise; Vol. 25 Núm. 1 (2014); 203-230Revista Turismo em Análise; v. 25 n. 1 (2014); 203-2301984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/80713/84360Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessHorodyski, Graziela ScaliseManosso, Franciele CristinaGândara, José Manoel Gonçalves2015-11-13T15:58:29Zoai:revistas.usp.br:article/80713Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:58:29Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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