Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14227 |
Resumo: | This paper analyzes the image of São Paulo city like a tourist destination from the standpoint of young people in the metropolitan region of Rio de Janeiro and makes a relationship between the perceived image by the public and the intention to visit the destination area. To achieve the objectives of the study, two researches were conducted using a combination of structured and non-structured methodologies. The study 1 confirmed that there is a conflict between the promoted image and the one that is perceived. The study 2, in turn, generated a list of attributes that composes the destination image. It is verified the city brand is bad positioned in public mind, with features present in other cities that consequently do not give it a competitive advantage. It was also found low levels of interest and intention in visiting the city. |
id |
USP - 65_c6748cb0fa928d72f61e1e6b2872a03d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/14227 |
network_acronym_str |
USP - 65 |
network_name_str |
Revista Turismo em Análise |
repository_id_str |
|
spelling |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de JaneiroA imagem dos destinos turísticos: a cidade de São Paulo sob o olhar de jovens do Rio de Janeirocomportamento do consumidorimagemcidade de São Paulo.consumer behaviorimageSão Paulo city.This paper analyzes the image of São Paulo city like a tourist destination from the standpoint of young people in the metropolitan region of Rio de Janeiro and makes a relationship between the perceived image by the public and the intention to visit the destination area. To achieve the objectives of the study, two researches were conducted using a combination of structured and non-structured methodologies. The study 1 confirmed that there is a conflict between the promoted image and the one that is perceived. The study 2, in turn, generated a list of attributes that composes the destination image. It is verified the city brand is bad positioned in public mind, with features present in other cities that consequently do not give it a competitive advantage. It was also found low levels of interest and intention in visiting the city.Este trabalho analisa a imagem do destino turístico cidade de São Paulo a partir da visão do público jovem da Região Metropolitana do Rio de Janeiro e faz uma relação entre a imagem percebida pelo público e a intenção em visitar o destino estudado. Para atingir os objetivos do trabalho, foram conduzidos dois estudos por meio de uma combinação de metodologias estruturadas e não-estruturadas. O estudo 1 confirmou que há um conflito entre a imagem que a cidade visa transmitir e a que é percebida. O estudo 2, por sua vez, gerou a lista de atributos que compõem a imagem do destino. Verifica-se que a marca da cidade está mal posicionada perante o público pesquisado, com características presentes em outras metrópoles, o que acaba por não lhe conferir um diferencial competitivo. Foram encontrados ainda baixos níveis de interesse e intenção em visitar a cidade.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2010-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1422710.11606/issn.1984-4867.v21i3p445-469Revista Turismo em Análise; Vol. 21 No. 3 (2010); 445-469Revista Turismo em Análise; Vol. 21 Núm. 3 (2010); 445-469Revista Turismo em Análise; v. 21 n. 3 (2010); 445-4691984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14227/16045Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessFigueirêdo, Aline AlvesMayer, Verônica Feder2015-11-13T15:56:30Zoai:revistas.usp.br:article/14227Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:30Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro A imagem dos destinos turísticos: a cidade de São Paulo sob o olhar de jovens do Rio de Janeiro |
title |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro |
spellingShingle |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro Figueirêdo, Aline Alves comportamento do consumidor imagem cidade de São Paulo. consumer behavior image São Paulo city. |
title_short |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro |
title_full |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro |
title_fullStr |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro |
title_full_unstemmed |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro |
title_sort |
Image of tourist destinations: the city of São Paulo under the standpoint of young of Rio de Janeiro |
author |
Figueirêdo, Aline Alves |
author_facet |
Figueirêdo, Aline Alves Mayer, Verônica Feder |
author_role |
author |
author2 |
Mayer, Verônica Feder |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Figueirêdo, Aline Alves Mayer, Verônica Feder |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comportamento do consumidor imagem cidade de São Paulo. consumer behavior image São Paulo city. |
topic |
comportamento do consumidor imagem cidade de São Paulo. consumer behavior image São Paulo city. |
description |
This paper analyzes the image of São Paulo city like a tourist destination from the standpoint of young people in the metropolitan region of Rio de Janeiro and makes a relationship between the perceived image by the public and the intention to visit the destination area. To achieve the objectives of the study, two researches were conducted using a combination of structured and non-structured methodologies. The study 1 confirmed that there is a conflict between the promoted image and the one that is perceived. The study 2, in turn, generated a list of attributes that composes the destination image. It is verified the city brand is bad positioned in public mind, with features present in other cities that consequently do not give it a competitive advantage. It was also found low levels of interest and intention in visiting the city. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares Peer-reviewed Revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14227 10.11606/issn.1984-4867.v21i3p445-469 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14227 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-4867.v21i3p445-469 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14227/16045 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise; Vol. 21 No. 3 (2010); 445-469 Revista Turismo em Análise; Vol. 21 Núm. 3 (2010); 445-469 Revista Turismo em Análise; v. 21 n. 3 (2010); 445-469 1984-4867 0103-5541 reponame:Revista Turismo em Análise instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Turismo em Análise |
collection |
Revista Turismo em Análise |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tanalise@usp.br || bragadc@usp.br |
_version_ |
1797054165540667392 |