The image as motivator for Ecotourism

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Neiman, Zysman
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Geerdink, Stefanie, Pereira, Júlio César
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Turismo em Análise
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241
Resumo: The objectives of this study are to define how the image is effective in the motivational process to Ecotourism, as compared to textual descriptive report from the same location and to compare and evaluate the different perceptions of individuals and their power to motivate potential ecotourists, as well as quantify the impact of the image and cause the reporting individual, and the influence of one over the other eye to potential ecotourists. Based on the methodologies of the Collective Subject Discourse together with the Scale of Humor Analysis, in order to capture quantitatively perceptions in an evaluation of the discrete nature of the images and reports which the students from the Bachelor of Tourism, from Universidade Federal de São Carlos, located in Sorocaba- São Paulo, Brazil - were exposed. From the results, the hypothesis has been ruled out, contrary to expectations of this work.
id USP - 65_e1537adece923e015b81b82faa4fc787
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/14241
network_acronym_str USP - 65
network_name_str Revista Turismo em Análise
repository_id_str
spelling The image as motivator for EcotourismA imagem como agente motivador para o ecoturismomotivaçãopercepçãoecoturismo .motivationperceptionecotourism.The objectives of this study are to define how the image is effective in the motivational process to Ecotourism, as compared to textual descriptive report from the same location and to compare and evaluate the different perceptions of individuals and their power to motivate potential ecotourists, as well as quantify the impact of the image and cause the reporting individual, and the influence of one over the other eye to potential ecotourists. Based on the methodologies of the Collective Subject Discourse together with the Scale of Humor Analysis, in order to capture quantitatively perceptions in an evaluation of the discrete nature of the images and reports which the students from the Bachelor of Tourism, from Universidade Federal de São Carlos, located in Sorocaba- São Paulo, Brazil - were exposed. From the results, the hypothesis has been ruled out, contrary to expectations of this work.Os objetivos deste trabalho são delimitar o quanto a imagem é efetiva no processo motivacional para o Ecoturismo, em comparação ao relato textual descritivo do mesmo local, além de comparar e avaliar as diferentes percepções individuais e seu poder de motivar ecoturistas potenciais, bem como quantificar o impacto que a imagem e o relato causam no indivíduo, e qual a influência de um sobre o outro na perspectiva de potenciais ecoturistas. A partir das metodologias do Discurso do Sujeito Coletivo juntamente com a Escala de Análise de Humor, no sentido de captar de forma quantitativa as percepções em uma avaliação de natureza discreta sobre as imagens e relatos aos quais os discentes do curso de Bacharelado em Turismo da Universidade Federal de São Carlos, campus de Sorocaba foram expostos. A partir dos resultados, a hipótese foi refutada, contrariando as expectativas deste trabalho.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2011-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1424110.11606/issn.1984-4867.v22i1p71-95Revista Turismo em Análise; Vol. 22 No. 1 (2011); 71-95Revista Turismo em Análise; Vol. 22 Núm. 1 (2011); 71-95Revista Turismo em Análise; v. 22 n. 1 (2011); 71-951984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241/16059Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeiman, ZysmanGeerdink, StefaniePereira, Júlio César2015-11-13T15:56:29Zoai:revistas.usp.br:article/14241Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:29Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The image as motivator for Ecotourism
A imagem como agente motivador para o ecoturismo
title The image as motivator for Ecotourism
spellingShingle The image as motivator for Ecotourism
Neiman, Zysman
motivação
percepção
ecoturismo .
motivation
perception
ecotourism.
title_short The image as motivator for Ecotourism
title_full The image as motivator for Ecotourism
title_fullStr The image as motivator for Ecotourism
title_full_unstemmed The image as motivator for Ecotourism
title_sort The image as motivator for Ecotourism
author Neiman, Zysman
author_facet Neiman, Zysman
Geerdink, Stefanie
Pereira, Júlio César
author_role author
author2 Geerdink, Stefanie
Pereira, Júlio César
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Neiman, Zysman
Geerdink, Stefanie
Pereira, Júlio César
dc.subject.por.fl_str_mv motivação
percepção
ecoturismo .
motivation
perception
ecotourism.
topic motivação
percepção
ecoturismo .
motivation
perception
ecotourism.
description The objectives of this study are to define how the image is effective in the motivational process to Ecotourism, as compared to textual descriptive report from the same location and to compare and evaluate the different perceptions of individuals and their power to motivate potential ecotourists, as well as quantify the impact of the image and cause the reporting individual, and the influence of one over the other eye to potential ecotourists. Based on the methodologies of the Collective Subject Discourse together with the Scale of Humor Analysis, in order to capture quantitatively perceptions in an evaluation of the discrete nature of the images and reports which the students from the Bachelor of Tourism, from Universidade Federal de São Carlos, located in Sorocaba- São Paulo, Brazil - were exposed. From the results, the hypothesis has been ruled out, contrary to expectations of this work.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
Peer-reviewed
Revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241
10.11606/issn.1984-4867.v22i1p71-95
url https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241
identifier_str_mv 10.11606/issn.1984-4867.v22i1p71-95
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241/16059
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Revista Turismo em Análise; Vol. 22 No. 1 (2011); 71-95
Revista Turismo em Análise; Vol. 22 Núm. 1 (2011); 71-95
Revista Turismo em Análise; v. 22 n. 1 (2011); 71-95
1984-4867
0103-5541
reponame:Revista Turismo em Análise
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista Turismo em Análise
collection Revista Turismo em Análise
repository.name.fl_str_mv Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv tanalise@usp.br || bragadc@usp.br
_version_ 1797054165566881792