The image as motivator for Ecotourism
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241 |
Resumo: | The objectives of this study are to define how the image is effective in the motivational process to Ecotourism, as compared to textual descriptive report from the same location and to compare and evaluate the different perceptions of individuals and their power to motivate potential ecotourists, as well as quantify the impact of the image and cause the reporting individual, and the influence of one over the other eye to potential ecotourists. Based on the methodologies of the Collective Subject Discourse together with the Scale of Humor Analysis, in order to capture quantitatively perceptions in an evaluation of the discrete nature of the images and reports which the students from the Bachelor of Tourism, from Universidade Federal de São Carlos, located in Sorocaba- São Paulo, Brazil - were exposed. From the results, the hypothesis has been ruled out, contrary to expectations of this work. |
id |
USP - 65_e1537adece923e015b81b82faa4fc787 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/14241 |
network_acronym_str |
USP - 65 |
network_name_str |
Revista Turismo em Análise |
repository_id_str |
|
spelling |
The image as motivator for EcotourismA imagem como agente motivador para o ecoturismomotivaçãopercepçãoecoturismo .motivationperceptionecotourism.The objectives of this study are to define how the image is effective in the motivational process to Ecotourism, as compared to textual descriptive report from the same location and to compare and evaluate the different perceptions of individuals and their power to motivate potential ecotourists, as well as quantify the impact of the image and cause the reporting individual, and the influence of one over the other eye to potential ecotourists. Based on the methodologies of the Collective Subject Discourse together with the Scale of Humor Analysis, in order to capture quantitatively perceptions in an evaluation of the discrete nature of the images and reports which the students from the Bachelor of Tourism, from Universidade Federal de São Carlos, located in Sorocaba- São Paulo, Brazil - were exposed. From the results, the hypothesis has been ruled out, contrary to expectations of this work.Os objetivos deste trabalho são delimitar o quanto a imagem é efetiva no processo motivacional para o Ecoturismo, em comparação ao relato textual descritivo do mesmo local, além de comparar e avaliar as diferentes percepções individuais e seu poder de motivar ecoturistas potenciais, bem como quantificar o impacto que a imagem e o relato causam no indivíduo, e qual a influência de um sobre o outro na perspectiva de potenciais ecoturistas. A partir das metodologias do Discurso do Sujeito Coletivo juntamente com a Escala de Análise de Humor, no sentido de captar de forma quantitativa as percepções em uma avaliação de natureza discreta sobre as imagens e relatos aos quais os discentes do curso de Bacharelado em Turismo da Universidade Federal de São Carlos, campus de Sorocaba foram expostos. A partir dos resultados, a hipótese foi refutada, contrariando as expectativas deste trabalho.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2011-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1424110.11606/issn.1984-4867.v22i1p71-95Revista Turismo em Análise; Vol. 22 No. 1 (2011); 71-95Revista Turismo em Análise; Vol. 22 Núm. 1 (2011); 71-95Revista Turismo em Análise; v. 22 n. 1 (2011); 71-951984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241/16059Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessNeiman, ZysmanGeerdink, StefaniePereira, Júlio César2015-11-13T15:56:29Zoai:revistas.usp.br:article/14241Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:29Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The image as motivator for Ecotourism A imagem como agente motivador para o ecoturismo |
title |
The image as motivator for Ecotourism |
spellingShingle |
The image as motivator for Ecotourism Neiman, Zysman motivação percepção ecoturismo . motivation perception ecotourism. |
title_short |
The image as motivator for Ecotourism |
title_full |
The image as motivator for Ecotourism |
title_fullStr |
The image as motivator for Ecotourism |
title_full_unstemmed |
The image as motivator for Ecotourism |
title_sort |
The image as motivator for Ecotourism |
author |
Neiman, Zysman |
author_facet |
Neiman, Zysman Geerdink, Stefanie Pereira, Júlio César |
author_role |
author |
author2 |
Geerdink, Stefanie Pereira, Júlio César |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neiman, Zysman Geerdink, Stefanie Pereira, Júlio César |
dc.subject.por.fl_str_mv |
motivação percepção ecoturismo . motivation perception ecotourism. |
topic |
motivação percepção ecoturismo . motivation perception ecotourism. |
description |
The objectives of this study are to define how the image is effective in the motivational process to Ecotourism, as compared to textual descriptive report from the same location and to compare and evaluate the different perceptions of individuals and their power to motivate potential ecotourists, as well as quantify the impact of the image and cause the reporting individual, and the influence of one over the other eye to potential ecotourists. Based on the methodologies of the Collective Subject Discourse together with the Scale of Humor Analysis, in order to capture quantitatively perceptions in an evaluation of the discrete nature of the images and reports which the students from the Bachelor of Tourism, from Universidade Federal de São Carlos, located in Sorocaba- São Paulo, Brazil - were exposed. From the results, the hypothesis has been ruled out, contrary to expectations of this work. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares Peer-reviewed Revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241 10.11606/issn.1984-4867.v22i1p71-95 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-4867.v22i1p71-95 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14241/16059 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análise |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise; Vol. 22 No. 1 (2011); 71-95 Revista Turismo em Análise; Vol. 22 Núm. 1 (2011); 71-95 Revista Turismo em Análise; v. 22 n. 1 (2011); 71-95 1984-4867 0103-5541 reponame:Revista Turismo em Análise instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Turismo em Análise |
collection |
Revista Turismo em Análise |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tanalise@usp.br || bragadc@usp.br |
_version_ |
1797054165566881792 |