Business tourists in the City of São Paulo: a segmented demand study
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/68278 |
Resumo: | ln this article, are presented the partial results of the exploratory-descriptive thesis defended at the Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, which aim is to reveal and discuss the characteristics of the business tourist in the city of São Paulo. ln that case, it has been adopted, for methodological reasons, the segmentation of demand method, in order to make feasible the investigation of this public in big business fairs that took place in the state capital. To support the analysis of the business tourists segment, some considerations were made as for the concepts that discuss the issue. The characterisation of the surveyed public revealed that there are socio-demographic variables of the business tourist that are dose to the considerations made in other works on the theme. However, the evaluation of types of equipment and services required for business tourists revealed the existence of a significant demand for hotels of average comfort, contradicting authors who associate the business tourist to luxury products. |
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Business tourists in the City of São Paulo: a segmented demand studyTuristas de negócios na Cidade de São Paulo: um estudo de demanda segmentadaturismo de negóciosturista de negócioscritérios de segmentaçãograndes feiras de negóciosdestino São Paulo.business tourismbusiness touristsegmentation criteriabig business fairsdestination São Paulo.ln this article, are presented the partial results of the exploratory-descriptive thesis defended at the Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, which aim is to reveal and discuss the characteristics of the business tourist in the city of São Paulo. ln that case, it has been adopted, for methodological reasons, the segmentation of demand method, in order to make feasible the investigation of this public in big business fairs that took place in the state capital. To support the analysis of the business tourists segment, some considerations were made as for the concepts that discuss the issue. The characterisation of the surveyed public revealed that there are socio-demographic variables of the business tourist that are dose to the considerations made in other works on the theme. However, the evaluation of types of equipment and services required for business tourists revealed the existence of a significant demand for hotels of average comfort, contradicting authors who associate the business tourist to luxury products.Apresenta-se neste artigo resultados parciais da tese exploratório-descritiva defendida na Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, com o qual objetiva-se desvendar e discutir as características do turista de negócios na cidade de São Paulo. Para tanto foi adotado, com fins metodológicos, o artifício de segmentação de demanda para viabilizar a investigação deste público em grandes feiras de negócios realizadas na capital paulista. Para fundamentar as análises do segmento de turistas de negócios fizeram-se algumas considerações sobre variações conceituais do tema. A caracterização do público investigado revelou que existem variáveis sociodemográficas do turista de negócios que se aproximam das discussões teóricas. Entretanto, a avaliação de tipos de equipamentos e serviços requeridos por turistas de negócios revelou a existência de significativa demanda por hotéis de médio conforto, contrariando autores que vinculam o turista de negóciosa produtos de luxo.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2006-04-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/6827810.11606/issn.1984-4867.v17i1p85-107Revista Turismo em Análise; Vol. 17 No. 1 (2006); 85-107Revista Turismo em Análise; Vol. 17 Núm. 1 (2006); 85-107Revista Turismo em Análise; v. 17 n. 1 (2006); 85-1071984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/68278/70794Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessBraga, Débora Cordeiro2014-04-04T12:21:33Zoai:revistas.usp.br:article/68278Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2014-04-04T12:21:33Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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