Os limites do científico

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferrara, Lucrécia D'Alessio
Data de Publicação: 2001
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Significação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/65521
Resumo: In this essay we will be trying to show how are the contemporary science limits when we understand science like possible connection web. In this point we study the representation and the interpretation Jike science paradigms under the lights o f her understood . The representation consider the phenomenological object dimension to suggest the invention of another daily colloquial cognition .The interpretation is the condition to support ali v e the science like subject interrogation in his world evolutive relation.
id USP-12_481cfb1d73de01f26e6143d912c31044
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/65521
network_acronym_str USP-12
network_name_str Significação (Online)
repository_id_str
spelling Os limites do científicoOs limites do científicoCiênciaRepresentaçãoInterpretação.ScienceRepresentationInterpretationIn this essay we will be trying to show how are the contemporary science limits when we understand science like possible connection web. In this point we study the representation and the interpretation Jike science paradigms under the lights o f her understood . The representation consider the phenomenological object dimension to suggest the invention of another daily colloquial cognition .The interpretation is the condition to support ali v e the science like subject interrogation in his world evolutive relation.Dividido em três partes, este ensaio estuda a ciência contemporânea enquanto atividade limitadora do científico entendido, doravante, como "rede de conexões" possíveis. Nessa dimensão, estuda-se a representação e a interpretação como paradigmas da ciência e as características que trazem para sua compreensão A representação exige a dimensão fenomênica do objeto para sugerir a invenção de outra dimensão cognoscível, mais familiar e cotidiana. A interpretação é a condição para manter viva a ciência como interrogação do sujeito na sua relação evolutiva com o mundo.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2001-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/6552110.11606/issn.2316-7114.sig.2001.65521Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 28 No. 15 (2001); 9-16Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 28 n. 15 (2001); 9-162316-71141516-4330reponame:Significação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/65521/68135Copyright (c) 2001 Lucrécia D'Alessio Ferrarahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerrara, Lucrécia D'Alessio2019-04-01T20:23:18Zoai:revistas.usp.br:article/65521Revistahttp://www.usp.br/significacao/PUBhttp://www.revistas.usp.br/significacao/oai||significacao@usp.br2316-71141516-4330opendoar:2019-04-01T20:23:18Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Os limites do científico
Os limites do científico
title Os limites do científico
spellingShingle Os limites do científico
Ferrara, Lucrécia D'Alessio
Ciência
Representação
Interpretação.
Science
Representation
Interpretation
title_short Os limites do científico
title_full Os limites do científico
title_fullStr Os limites do científico
title_full_unstemmed Os limites do científico
title_sort Os limites do científico
author Ferrara, Lucrécia D'Alessio
author_facet Ferrara, Lucrécia D'Alessio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferrara, Lucrécia D'Alessio
dc.subject.por.fl_str_mv Ciência
Representação
Interpretação.
Science
Representation
Interpretation
topic Ciência
Representação
Interpretação.
Science
Representation
Interpretation
description In this essay we will be trying to show how are the contemporary science limits when we understand science like possible connection web. In this point we study the representation and the interpretation Jike science paradigms under the lights o f her understood . The representation consider the phenomenological object dimension to suggest the invention of another daily colloquial cognition .The interpretation is the condition to support ali v e the science like subject interrogation in his world evolutive relation.
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001-06-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/65521
10.11606/issn.2316-7114.sig.2001.65521
url https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/65521
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-7114.sig.2001.65521
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/significacao/article/view/65521/68135
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2001 Lucrécia D'Alessio Ferrara
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2001 Lucrécia D'Alessio Ferrara
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Significação: Journal of Audiovisual Culture; Vol. 28 No. 15 (2001); 9-16
Significação: Revista de Cultura Audiovisual; v. 28 n. 15 (2001); 9-16
2316-7114
1516-4330
reponame:Significação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Significação (Online)
collection Significação (Online)
repository.name.fl_str_mv Significação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||significacao@usp.br
_version_ 1787713785772900352