Early childhood education effect on children’s vocabulary

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hirata, Guilherme Issamu
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Estudos Econômicos (São Paulo)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/163340
Resumo: This paper investigates the effect of an Early Childhood Education program on children’s vocabulary. Using 2016 data from Petrolina, we compare children attending school to children not enrolled at the time of data collection. To account for selection bias, information from a parents’ assessment is used to create control variables associated with characteristics usually not observed by the researcher that are potentially correlated with children’s enrolment status and child development. Results show positive and statistically significant impacts on expressive vocabulary. There is also evidence that the program is more effective for children with lower reading exposure in the home.
id USP-14_26f6f4de303df89e223467987e9ecc5f
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/163340
network_acronym_str USP-14
network_name_str Estudos Econômicos (São Paulo)
repository_id_str
spelling Early childhood education effect on children’s vocabularyEfeito de educação infantil sobre o vocabulário das criançasEducação infantilVocabulário expressivoVocabulário receptivoDesenvolvimento infantilExpressive vocabularyReceptive vocabularyChild developmentEarly childhood educationThis paper investigates the effect of an Early Childhood Education program on children’s vocabulary. Using 2016 data from Petrolina, we compare children attending school to children not enrolled at the time of data collection. To account for selection bias, information from a parents’ assessment is used to create control variables associated with characteristics usually not observed by the researcher that are potentially correlated with children’s enrolment status and child development. Results show positive and statistically significant impacts on expressive vocabulary. There is also evidence that the program is more effective for children with lower reading exposure in the home.Este artigo analisa o efeito de um programa de educação infantil sobre o vocabulário das crianças. Usando dados de Petrolina coletados em 2016, crianças que frequentam pré-escola ou creche são comparadas com crianças que estão fora da escola. Para lidar com o viés de seleção, foram utilizadas informações advindas de um questionário aplicado junto aos pais que permitiram a geração de variáveis de controle associadas a características que usualmente não são observadas pelo pesquisador e que são potencialmente correlacionadas com frequência escolar e desenvolvimento infantil. Os resultados apontam efeitos positivos e significantes em vocabulário expressivo. Há ainda evidência de que a frequência à escola surte mais efeito para crianças com baixa exposição à leitura em casa.Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade2021-03-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/ee/article/view/16334010.1590/0101-41615111ghEstudos Econômicos (São Paulo); v. 51 n. 1 (2021); 7-321980-53570101-4161reponame:Estudos Econômicos (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPenghttps://www.revistas.usp.br/ee/article/view/163340/169760Copyright (c) 2021 Guilherme Hiratahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessHirata, Guilherme Issamu2021-06-25T16:58:33Zoai:revistas.usp.br:article/163340Revistahttps://www.revistas.usp.br/eePUBhttps://www.revistas.usp.br/ee/oaiestudoseconomicos@usp.br||aldrighi@usp.br1980-53570101-4161opendoar:2021-06-25T16:58:33Estudos Econômicos (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Early childhood education effect on children’s vocabulary
Efeito de educação infantil sobre o vocabulário das crianças
title Early childhood education effect on children’s vocabulary
spellingShingle Early childhood education effect on children’s vocabulary
Hirata, Guilherme Issamu
Educação infantil
Vocabulário expressivo
Vocabulário receptivo
Desenvolvimento infantil
Expressive vocabulary
Receptive vocabulary
Child development
Early childhood education
title_short Early childhood education effect on children’s vocabulary
title_full Early childhood education effect on children’s vocabulary
title_fullStr Early childhood education effect on children’s vocabulary
title_full_unstemmed Early childhood education effect on children’s vocabulary
title_sort Early childhood education effect on children’s vocabulary
author Hirata, Guilherme Issamu
author_facet Hirata, Guilherme Issamu
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hirata, Guilherme Issamu
dc.subject.por.fl_str_mv Educação infantil
Vocabulário expressivo
Vocabulário receptivo
Desenvolvimento infantil
Expressive vocabulary
Receptive vocabulary
Child development
Early childhood education
topic Educação infantil
Vocabulário expressivo
Vocabulário receptivo
Desenvolvimento infantil
Expressive vocabulary
Receptive vocabulary
Child development
Early childhood education
description This paper investigates the effect of an Early Childhood Education program on children’s vocabulary. Using 2016 data from Petrolina, we compare children attending school to children not enrolled at the time of data collection. To account for selection bias, information from a parents’ assessment is used to create control variables associated with characteristics usually not observed by the researcher that are potentially correlated with children’s enrolment status and child development. Results show positive and statistically significant impacts on expressive vocabulary. There is also evidence that the program is more effective for children with lower reading exposure in the home.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/163340
10.1590/0101-41615111gh
url https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/163340
identifier_str_mv 10.1590/0101-41615111gh
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/ee/article/view/163340/169760
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Guilherme Hirata
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Guilherme Hirata
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade
dc.source.none.fl_str_mv Estudos Econômicos (São Paulo); v. 51 n. 1 (2021); 7-32
1980-5357
0101-4161
reponame:Estudos Econômicos (São Paulo)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Estudos Econômicos (São Paulo)
collection Estudos Econômicos (São Paulo)
repository.name.fl_str_mv Estudos Econômicos (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv estudoseconomicos@usp.br||aldrighi@usp.br
_version_ 1787713833044803584