The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | InCID |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337 |
Resumo: | This paper presents a study on the importance of the tutoring program at UDESC’s Library Science program. The literature review covers topics such as: relevant aspects of monitoring and teaching at UDESC’s Library Science program. The methodology employed is exploratory with a qualitative approach. In order to collect data, interviews were conducted, and to organize data the method selected was categorization. The study has shown that the tutoring program is important to teaching and learning at UDESC’s Library Science program, and that it is a way of enhancing students’ learning. The study has also shown that certain aspects of the tutoring program need to be improved, such as communication, training, and evaluation. |
id |
USP-15_ac4e91dab64be2c4e9a44a5c044b00b7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/89337 |
network_acronym_str |
USP-15 |
network_name_str |
InCID |
repository_id_str |
|
spelling |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)A importância do Programa de Monitoria no ensino de Biblioteconomia da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)Curso de BiblioteconomiaPrograma de MonitoriaMonitoriaUDESCLibrary ScienceMonitoring programLibrarianshipUniversidade do Estado de Santa Catarina.This paper presents a study on the importance of the tutoring program at UDESC’s Library Science program. The literature review covers topics such as: relevant aspects of monitoring and teaching at UDESC’s Library Science program. The methodology employed is exploratory with a qualitative approach. In order to collect data, interviews were conducted, and to organize data the method selected was categorization. The study has shown that the tutoring program is important to teaching and learning at UDESC’s Library Science program, and that it is a way of enhancing students’ learning. The study has also shown that certain aspects of the tutoring program need to be improved, such as communication, training, and evaluation.Este artigo apresenta um estudo sobre a importância do Programa de Monitoria no ensino do curso de Biblioteconomia da UDESC. A revisão bibliográfica aborda temas como: o ensino de Biblioteconomia na referida universidade, bem como aspectos pertinentes à monitoria. A metodologia apresenta característica exploratória com abordagem qualitativa. Para a coleta de dados utilizou-se entrevista e para a organização dos dados elegeu-se a categorização. Os resultados mostraram que o Programa de Monitoria é importante para o ensino no curso de Biblioteconomia da UDESC e que é mais uma forma de reforçar o ensino e aprendizagem dos alunos. Mostrou também que em alguns aspectos, como comunicação, capacitação e avaliação, o programa requer melhorias.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2016-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/8933710.11606/issn.2178-2075.v7i1p131-149InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 7 n. 1 (2016); 131-1492178-2075reponame:InCIDinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337/111652Copyright (c) 2016 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilveira, EduardoSales, Fernanda de2016-04-05T12:30:54ZRevistahttp://revistas.ffclrp.usp.br/incidPUB |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) A importância do Programa de Monitoria no ensino de Biblioteconomia da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
title |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
spellingShingle |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) Silveira, Eduardo Curso de Biblioteconomia Programa de Monitoria Monitoria UDESC Library Science Monitoring program Librarianship Universidade do Estado de Santa Catarina. |
title_short |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
title_full |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
title_fullStr |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
title_full_unstemmed |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
title_sort |
The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
author |
Silveira, Eduardo |
author_facet |
Silveira, Eduardo Sales, Fernanda de |
author_role |
author |
author2 |
Sales, Fernanda de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silveira, Eduardo Sales, Fernanda de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Curso de Biblioteconomia Programa de Monitoria Monitoria UDESC Library Science Monitoring program Librarianship Universidade do Estado de Santa Catarina. |
topic |
Curso de Biblioteconomia Programa de Monitoria Monitoria UDESC Library Science Monitoring program Librarianship Universidade do Estado de Santa Catarina. |
description |
This paper presents a study on the importance of the tutoring program at UDESC’s Library Science program. The literature review covers topics such as: relevant aspects of monitoring and teaching at UDESC’s Library Science program. The methodology employed is exploratory with a qualitative approach. In order to collect data, interviews were conducted, and to organize data the method selected was categorization. The study has shown that the tutoring program is important to teaching and learning at UDESC’s Library Science program, and that it is a way of enhancing students’ learning. The study has also shown that certain aspects of the tutoring program need to be improved, such as communication, training, and evaluation. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-04-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337 10.11606/issn.2178-2075.v7i1p131-149 |
url |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2178-2075.v7i1p131-149 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337/111652 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 7 n. 1 (2016); 131-149 2178-2075 reponame:InCID instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
InCID |
collection |
InCID |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1787713838723891200 |