The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silveira, Eduardo
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Sales, Fernanda de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: InCID
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337
Resumo: This paper presents a study on the importance of the tutoring program at UDESC’s Library Science program. The literature review covers topics such as: relevant aspects of monitoring and teaching at UDESC’s Library Science program. The methodology employed is exploratory with a qualitative approach. In order to collect data, interviews were conducted, and to organize data the method selected was categorization. The study has shown that the tutoring program is important to teaching and learning at UDESC’s Library Science program, and that it is a way of enhancing students’ learning. The study has also shown that certain aspects of the tutoring program need to be improved, such as communication, training, and evaluation.
id USP-15_ac4e91dab64be2c4e9a44a5c044b00b7
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/89337
network_acronym_str USP-15
network_name_str InCID
repository_id_str
spelling The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)A importância do Programa de Monitoria no ensino de Biblioteconomia da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)Curso de BiblioteconomiaPrograma de MonitoriaMonitoriaUDESCLibrary ScienceMonitoring programLibrarianshipUniversidade do Estado de Santa Catarina.This paper presents a study on the importance of the tutoring program at UDESC’s Library Science program. The literature review covers topics such as: relevant aspects of monitoring and teaching at UDESC’s Library Science program. The methodology employed is exploratory with a qualitative approach. In order to collect data, interviews were conducted, and to organize data the method selected was categorization. The study has shown that the tutoring program is important to teaching and learning at UDESC’s Library Science program, and that it is a way of enhancing students’ learning. The study has also shown that certain aspects of the tutoring program need to be improved, such as communication, training, and evaluation.Este artigo apresenta um estudo sobre a importância do Programa de Monitoria no ensino do curso de Biblioteconomia da UDESC. A revisão bibliográfica aborda temas como: o ensino de Biblioteconomia na referida universidade, bem como aspectos pertinentes à monitoria. A metodologia apresenta característica exploratória com abordagem qualitativa. Para a coleta de dados utilizou-se entrevista e para a organização dos dados elegeu-se a categorização. Os resultados mostraram que o Programa de Monitoria é importante para o ensino no curso de Biblioteconomia da UDESC e que é mais uma forma de reforçar o ensino e aprendizagem dos alunos. Mostrou também que em alguns aspectos, como comunicação, capacitação e avaliação, o programa requer melhorias.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2016-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/8933710.11606/issn.2178-2075.v7i1p131-149InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 7 n. 1 (2016); 131-1492178-2075reponame:InCIDinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337/111652Copyright (c) 2016 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilveira, EduardoSales, Fernanda de2016-04-05T12:30:54ZRevistahttp://revistas.ffclrp.usp.br/incidPUB
dc.title.none.fl_str_mv The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
A importância do Programa de Monitoria no ensino de Biblioteconomia da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
title The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
spellingShingle The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
Silveira, Eduardo
Curso de Biblioteconomia
Programa de Monitoria
Monitoria
UDESC
Library Science
Monitoring program
Librarianship
Universidade do Estado de Santa Catarina.
title_short The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
title_full The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
title_fullStr The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
title_full_unstemmed The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
title_sort The Importance of Monitoring Program in teaching Librarianship from the Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
author Silveira, Eduardo
author_facet Silveira, Eduardo
Sales, Fernanda de
author_role author
author2 Sales, Fernanda de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silveira, Eduardo
Sales, Fernanda de
dc.subject.por.fl_str_mv Curso de Biblioteconomia
Programa de Monitoria
Monitoria
UDESC
Library Science
Monitoring program
Librarianship
Universidade do Estado de Santa Catarina.
topic Curso de Biblioteconomia
Programa de Monitoria
Monitoria
UDESC
Library Science
Monitoring program
Librarianship
Universidade do Estado de Santa Catarina.
description This paper presents a study on the importance of the tutoring program at UDESC’s Library Science program. The literature review covers topics such as: relevant aspects of monitoring and teaching at UDESC’s Library Science program. The methodology employed is exploratory with a qualitative approach. In order to collect data, interviews were conducted, and to organize data the method selected was categorization. The study has shown that the tutoring program is important to teaching and learning at UDESC’s Library Science program, and that it is a way of enhancing students’ learning. The study has also shown that certain aspects of the tutoring program need to be improved, such as communication, training, and evaluation.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-04-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337
10.11606/issn.2178-2075.v7i1p131-149
url https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337
identifier_str_mv 10.11606/issn.2178-2075.v7i1p131-149
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/incid/article/view/89337/111652
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação; v. 7 n. 1 (2016); 131-149
2178-2075
reponame:InCID
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str InCID
collection InCID
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1787713838723891200