Education, human rights, tolerance and peace

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fischmann, Roseli
Data de Publicação: 2001
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090
Resumo: This article brings historical data about ONU creation and the Universal Declaration of Human Rights, emphasizing the social face of the first and the individual predominance of the second. It is discussed the perception of injustice and the ways to oppose to it, the resistance to oppression, the choice made by ONU of 1995 as the International Year of Tolerance because the many ethnic and religious conflicts all over the world, to argument in favor of mass media, school and State action cooperation in defense of Tolerance principles. To conclude, there exist the proposition of a work methodology to afford an education able to develop the respect to Human Rights and Tolerance between the nations
id USP-22_64f9f0698360c365eeeb54a3078e9a45
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/6090
network_acronym_str USP-22
network_name_str Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
repository_id_str
spelling Education, human rights, tolerance and peace Educação, direitos humanos, tolerância e paz Direitos HumanosPrincípios da TolerânciaEducação para a PazHuman RightsPrinciples of ToleranceTo educate for peace This article brings historical data about ONU creation and the Universal Declaration of Human Rights, emphasizing the social face of the first and the individual predominance of the second. It is discussed the perception of injustice and the ways to oppose to it, the resistance to oppression, the choice made by ONU of 1995 as the International Year of Tolerance because the many ethnic and religious conflicts all over the world, to argument in favor of mass media, school and State action cooperation in defense of Tolerance principles. To conclude, there exist the proposition of a work methodology to afford an education able to develop the respect to Human Rights and Tolerance between the nations Este artigo pontua os dados históricos da criação da ONU e posteriormente a elaboração da Declaração Universal dos Direitos Humanos, salientando que uma tem a face social e a outra focaliza o indivíduo. Discute a seguir a percepção da injustiça e as formas de se opor a ela, de resistência à opressão, a escolha pela ONU de 1995 como Ano Internacional da Tolerância diante da realidade de muitos conflitos étnicos e religiosos espalhados pelo mundo, para embasar a argumentação da necessidade de cooperação dos meios de comunicação, da escola, da ação responsável do Estado ao assumirem a defesa dos princípios da Tolerância. No final há a proposta de uma metodologia de trabalho para uma educação que desenvolva o sentido de respeito aos Direitos Humanos e à Tolerância entre os povos. Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2001-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/609010.1590/S0103-863X2001000100008Paidéia (Ribeirão Preto); v. 11 n. 20 (2001); 67-77 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 11 No. 20 (2001); 67-77 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 11 Núm. 20 (2001); 67-77 1982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090/7621Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessFischmann, Roseli2012-05-01T01:33:47Zoai:revistas.usp.br:article/6090Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2012-05-01T01:33:47Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Education, human rights, tolerance and peace
Educação, direitos humanos, tolerância e paz
title Education, human rights, tolerance and peace
spellingShingle Education, human rights, tolerance and peace
Fischmann, Roseli
Direitos Humanos
Princípios da Tolerância
Educação para a Paz
Human Rights
Principles of Tolerance
To educate for peace
title_short Education, human rights, tolerance and peace
title_full Education, human rights, tolerance and peace
title_fullStr Education, human rights, tolerance and peace
title_full_unstemmed Education, human rights, tolerance and peace
title_sort Education, human rights, tolerance and peace
author Fischmann, Roseli
author_facet Fischmann, Roseli
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fischmann, Roseli
dc.subject.por.fl_str_mv Direitos Humanos
Princípios da Tolerância
Educação para a Paz
Human Rights
Principles of Tolerance
To educate for peace
topic Direitos Humanos
Princípios da Tolerância
Educação para a Paz
Human Rights
Principles of Tolerance
To educate for peace
description This article brings historical data about ONU creation and the Universal Declaration of Human Rights, emphasizing the social face of the first and the individual predominance of the second. It is discussed the perception of injustice and the ways to oppose to it, the resistance to oppression, the choice made by ONU of 1995 as the International Year of Tolerance because the many ethnic and religious conflicts all over the world, to argument in favor of mass media, school and State action cooperation in defense of Tolerance principles. To conclude, there exist the proposition of a work methodology to afford an education able to develop the respect to Human Rights and Tolerance between the nations
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090
10.1590/S0103-863X2001000100008
url https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090
identifier_str_mv 10.1590/S0103-863X2001000100008
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090/7621
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto); v. 11 n. 20 (2001); 67-77
Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 11 No. 20 (2001); 67-77
Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 11 Núm. 20 (2001); 67-77
1982-4327
0103-863X
reponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
collection Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
repository.name.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||paideia@usp.br
_version_ 1800221830147997696