Education, human rights, tolerance and peace
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2001 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
DOI: | 10.1590/S0103-863X2001000100008 |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090 |
Resumo: | This article brings historical data about ONU creation and the Universal Declaration of Human Rights, emphasizing the social face of the first and the individual predominance of the second. It is discussed the perception of injustice and the ways to oppose to it, the resistance to oppression, the choice made by ONU of 1995 as the International Year of Tolerance because the many ethnic and religious conflicts all over the world, to argument in favor of mass media, school and State action cooperation in defense of Tolerance principles. To conclude, there exist the proposition of a work methodology to afford an education able to develop the respect to Human Rights and Tolerance between the nations |
id |
USP-22_64f9f0698360c365eeeb54a3078e9a45 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/6090 |
network_acronym_str |
USP-22 |
network_name_str |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
spelling |
Education, human rights, tolerance and peace Educação, direitos humanos, tolerância e paz Direitos HumanosPrincípios da TolerânciaEducação para a PazHuman RightsPrinciples of ToleranceTo educate for peace This article brings historical data about ONU creation and the Universal Declaration of Human Rights, emphasizing the social face of the first and the individual predominance of the second. It is discussed the perception of injustice and the ways to oppose to it, the resistance to oppression, the choice made by ONU of 1995 as the International Year of Tolerance because the many ethnic and religious conflicts all over the world, to argument in favor of mass media, school and State action cooperation in defense of Tolerance principles. To conclude, there exist the proposition of a work methodology to afford an education able to develop the respect to Human Rights and Tolerance between the nations Este artigo pontua os dados históricos da criação da ONU e posteriormente a elaboração da Declaração Universal dos Direitos Humanos, salientando que uma tem a face social e a outra focaliza o indivíduo. Discute a seguir a percepção da injustiça e as formas de se opor a ela, de resistência à opressão, a escolha pela ONU de 1995 como Ano Internacional da Tolerância diante da realidade de muitos conflitos étnicos e religiosos espalhados pelo mundo, para embasar a argumentação da necessidade de cooperação dos meios de comunicação, da escola, da ação responsável do Estado ao assumirem a defesa dos princípios da Tolerância. No final há a proposta de uma metodologia de trabalho para uma educação que desenvolva o sentido de respeito aos Direitos Humanos e à Tolerância entre os povos. Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2001-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/609010.1590/S0103-863X2001000100008Paidéia (Ribeirão Preto); v. 11 n. 20 (2001); 67-77 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 11 No. 20 (2001); 67-77 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 11 Núm. 20 (2001); 67-77 1982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090/7621Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessFischmann, Roseli2012-05-01T01:33:47Zoai:revistas.usp.br:article/6090Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2012-05-01T01:33:47Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education, human rights, tolerance and peace Educação, direitos humanos, tolerância e paz |
title |
Education, human rights, tolerance and peace |
spellingShingle |
Education, human rights, tolerance and peace Education, human rights, tolerance and peace Fischmann, Roseli Direitos Humanos Princípios da Tolerância Educação para a Paz Human Rights Principles of Tolerance To educate for peace Fischmann, Roseli Direitos Humanos Princípios da Tolerância Educação para a Paz Human Rights Principles of Tolerance To educate for peace |
title_short |
Education, human rights, tolerance and peace |
title_full |
Education, human rights, tolerance and peace |
title_fullStr |
Education, human rights, tolerance and peace Education, human rights, tolerance and peace |
title_full_unstemmed |
Education, human rights, tolerance and peace Education, human rights, tolerance and peace |
title_sort |
Education, human rights, tolerance and peace |
author |
Fischmann, Roseli |
author_facet |
Fischmann, Roseli Fischmann, Roseli |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fischmann, Roseli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Direitos Humanos Princípios da Tolerância Educação para a Paz Human Rights Principles of Tolerance To educate for peace |
topic |
Direitos Humanos Princípios da Tolerância Educação para a Paz Human Rights Principles of Tolerance To educate for peace |
description |
This article brings historical data about ONU creation and the Universal Declaration of Human Rights, emphasizing the social face of the first and the individual predominance of the second. It is discussed the perception of injustice and the ways to oppose to it, the resistance to oppression, the choice made by ONU of 1995 as the International Year of Tolerance because the many ethnic and religious conflicts all over the world, to argument in favor of mass media, school and State action cooperation in defense of Tolerance principles. To conclude, there exist the proposition of a work methodology to afford an education able to develop the respect to Human Rights and Tolerance between the nations |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090 10.1590/S0103-863X2001000100008 |
url |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0103-863X2001000100008 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/6090/7621 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto); v. 11 n. 20 (2001); 67-77 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 11 No. 20 (2001); 67-77 Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 11 Núm. 20 (2001); 67-77 1982-4327 0103-863X reponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
collection |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||paideia@usp.br |
_version_ |
1822179003353530368 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.1590/S0103-863X2001000100008 |