Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fortes, Tatiana Roccato
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Bordin, Isabel Altenfelder Santos, Semer, Norma Lottenberg
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/138197
Resumo: For the purpose of studying Alexithymia in low-educated adults, we intend to adapt the Brazilian version of the Toronto Alexithymia Scale (TAS-26) and to verify its internal consistency. With that aim, we translated the original TAS-26 (English) to Portuguese, adopting a colloquial language, without content distortion. An exploratory qualitative study interviewed 50 women (38-65 years, education
id USP-22_f1995391a67606f3fe89c472f43d159b
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/138197
network_acronym_str USP-22
network_name_str Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
repository_id_str
spelling Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated AdultsToronto Alexithymia Scale: Adaptación de la Versión Brasileña para Adultos con Baja EscolaridadToronto Alexithymia Scale: Adaptação da Versão Brasileira para Adultos de Baixa Escolaridadealexitimiaescolaridadeescalaspesquisa qualitativapsicometriaalexitimiaescolaridadescalasinvestigación cualitativapsicometríaalexithymiaeducational statusscalesqualitative researchpsychometrics For the purpose of studying Alexithymia in low-educated adults, we intend to adapt the Brazilian version of the Toronto Alexithymia Scale (TAS-26) and to verify its internal consistency. With that aim, we translated the original TAS-26 (English) to Portuguese, adopting a colloquial language, without content distortion. An exploratory qualitative study interviewed 50 women (38-65 years, education Con objeto de estudiar la Alexitimia en adultos con bajo nivel de educación, buscamos adaptar la versión brasileña de la Escala de Alexitimia de Toronto (TAS-26) y comprobar su consistencia interna. Para esto, traducimos la TAS-26 original (inglés) al portugués, con la adopción de un lenguaje sencillo, sin cambiar el contenido. Una encuesta cualitativa entrevistó a 50 mujeres (38-65 años, escolaridad Com objetivo de estudar a alexitimia em indivíduos adultos de baixa escolaridade, decidimos adaptar a versão brasileira da Toronto Alexithymia Scale (TAS-26) e verificar sua consistência interna. Para isso, traduzimos a TAS-26 original (inglês) para o português, com linguagem coloquial, sem alteração de conteúdo. Em estudo exploratório qualitativo foram entrevistadas 50 mulheres (38-65 anos, escolaridade Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto2017-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/13819710.1590/1982-43272767201712Paidéia (Ribeirão Preto); v. 27 n. 67 (2017); 100-109Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 27 No. 67 (2017); 100-109Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 27 Núm. 67 (2017); 100-1091982-43270103-863Xreponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPenghttps://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/138197/133646Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccessFortes, Tatiana RoccatoBordin, Isabel Altenfelder SantosSemer, Norma Lottenberg2017-09-22T12:11:02Zoai:revistas.usp.br:article/138197Revistahttps://www.revistas.usp.br/paideiaPUBhttps://www.revistas.usp.br/paideia/oai||paideia@usp.br1982-43270103-863Xopendoar:2017-09-22T12:11:02Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults
Toronto Alexithymia Scale: Adaptación de la Versión Brasileña para Adultos con Baja Escolaridad
Toronto Alexithymia Scale: Adaptação da Versão Brasileira para Adultos de Baixa Escolaridade
title Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults
spellingShingle Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults
Fortes, Tatiana Roccato
alexitimia
escolaridade
escalas
pesquisa qualitativa
psicometria
alexitimia
escolaridad
escalas
investigación cualitativa
psicometría
alexithymia
educational status
scales
qualitative research
psychometrics
title_short Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults
title_full Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults
title_fullStr Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults
title_full_unstemmed Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults
title_sort Toronto Alexithymia Scale: Adaptation of the Brazilian Version to Low-Educated Adults
author Fortes, Tatiana Roccato
author_facet Fortes, Tatiana Roccato
Bordin, Isabel Altenfelder Santos
Semer, Norma Lottenberg
author_role author
author2 Bordin, Isabel Altenfelder Santos
Semer, Norma Lottenberg
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fortes, Tatiana Roccato
Bordin, Isabel Altenfelder Santos
Semer, Norma Lottenberg
dc.subject.por.fl_str_mv alexitimia
escolaridade
escalas
pesquisa qualitativa
psicometria
alexitimia
escolaridad
escalas
investigación cualitativa
psicometría
alexithymia
educational status
scales
qualitative research
psychometrics
topic alexitimia
escolaridade
escalas
pesquisa qualitativa
psicometria
alexitimia
escolaridad
escalas
investigación cualitativa
psicometría
alexithymia
educational status
scales
qualitative research
psychometrics
description For the purpose of studying Alexithymia in low-educated adults, we intend to adapt the Brazilian version of the Toronto Alexithymia Scale (TAS-26) and to verify its internal consistency. With that aim, we translated the original TAS-26 (English) to Portuguese, adopting a colloquial language, without content distortion. An exploratory qualitative study interviewed 50 women (38-65 years, education
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/138197
10.1590/1982-43272767201712
url https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/138197
identifier_str_mv 10.1590/1982-43272767201712
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/paideia/article/view/138197/133646
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Paidéia (Ribeirão Preto)
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto); v. 27 n. 67 (2017); 100-109
Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 27 No. 67 (2017); 100-109
Paidéia (Ribeirão Preto); Vol. 27 Núm. 67 (2017); 100-109
1982-4327
0103-863X
reponame:Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
collection Paidéia (Ribeirão Preto. Online)
repository.name.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto. Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||paideia@usp.br
_version_ 1800221835439112192