Amount and quality of food advertisement on Brazilian television
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Data de Publicação: | 2002 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Saúde Pública |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/25349 |
Resumo: | The main objective of the study was to analyze the amount and quality of food advertisement on Brazilian television in three different times of the day. The results showed that food products, when compared to other products, were the most frequently advertised, regardless of the time of the day in a given week analyzed. Television promotes food predominantly high in fat and/or sugar and salt. The large number of high fat and/or sugar and salt products advertised can contribute to changing food habits of children and teenagers, and increasing the incidence of obesity in the population. |
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Amount and quality of food advertisement on Brazilian television Quantidade e qualidade de produtos alimentícios anunciados na televisão brasileira Hábitos alimentaresTelevisãoPromoção de alimentosPropagandaConsumo de alimentosQualidade dos alimentosDietaObesidadeBrasilFood habitsTelevisionFood promotionAdvertisementFood consumptionFood qualityDietObesityBrazil The main objective of the study was to analyze the amount and quality of food advertisement on Brazilian television in three different times of the day. The results showed that food products, when compared to other products, were the most frequently advertised, regardless of the time of the day in a given week analyzed. Television promotes food predominantly high in fat and/or sugar and salt. The large number of high fat and/or sugar and salt products advertised can contribute to changing food habits of children and teenagers, and increasing the incidence of obesity in the population. Objetivou-se analisar a quantidade e a qualidade de produtos alimentícios veiculados por três redes principais de canal aberto da televisão brasileira em três períodos do dia. Os produtos alimentícios, quando comparados a outros produtos, foram os mais freqüentemente veiculados, independentemente do horário ou do dia de gravação. A análise da qualidade dos alimentos veiculados mostra que a televisão promove, predominantemente, produtos com altos teores de gordura e/ou açúcar e sal. Conclui-se que a predominância de produtos com altos teores de gorduras e/ou açúcar pode estar contribuindo para uma mudança nos hábitos alimentares de crianças e jovens e agravando o problema da obesidade na população. Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública2002-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/2534910.1590/S0034-89102002000300016Revista de Saúde Pública; Vol. 36 No. 3 (2002); 353-355 Revista de Saúde Pública; Vol. 36 Núm. 3 (2002); 353-355 Revista de Saúde Pública; v. 36 n. 3 (2002); 353-355 1518-87870034-8910reponame:Revista de Saúde Públicainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/25349/27094Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessAlmeida, Sebastião de SousaNascimento, Paula Carolina BDQuaioti, Teresa Cristina Bolzan2012-05-29T19:24:53Zoai:revistas.usp.br:article/25349Revistahttps://www.revistas.usp.br/rsp/indexONGhttps://www.revistas.usp.br/rsp/oairevsp@org.usp.br||revsp1@usp.br1518-87870034-8910opendoar:2012-05-29T19:24:53Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)false |
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