Knowledge industry: a powerful mechanism
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Saúde Pública |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/32758 |
Resumo: | The paper deals with the pharmaceutical industry's links to the knowledge industry, through powerful marketing strategies. With the aim of scientifically legitimizing its products, the pharmaceutical industry interferes with the production of medical knowledge. In the form of a mechanism for directing economic interests, it funds drug research, biases its results and stimulates the production and publication of scientific papers. This is a mechanism that threatens important ethical issues: it transforms the process of scientific legitimization into a marketing strategy, compromises the credibility of the process of constructing medical knowledge and encourages distortions of the criteria for evaluating the quality of scientific papers. |
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Knowledge industry: a powerful mechanism Industria del conocimiento: un poderoso engranaje Indústria do conhecimento: uma poderosa engrenagem Indústria FarmacêuticaPesquisa BiomédicaPublicidade de MedicamentosMarketingDrug IndustryBiomedical ResearchDrug PublicityMarketing The paper deals with the pharmaceutical industry's links to the knowledge industry, through powerful marketing strategies. With the aim of scientifically legitimizing its products, the pharmaceutical industry interferes with the production of medical knowledge. In the form of a mechanism for directing economic interests, it funds drug research, biases its results and stimulates the production and publication of scientific papers. This is a mechanism that threatens important ethical issues: it transforms the process of scientific legitimization into a marketing strategy, compromises the credibility of the process of constructing medical knowledge and encourages distortions of the criteria for evaluating the quality of scientific papers. El artículo aborda la articulación de la industria farmacéutica a la industria del conocimiento, por medio de poderosas estrategias de marketing. Con el objetivo de legitimar científicamente sus productos, la industria interfiere en la producción del conocimiento médico. Configurando un engranaje de direccionamiento de intereses económicos, financia pesquisas en el área de medicamentos, enviesa sus resultados e incentiva la producción y publicación de artículos científicos. Se trata de un engranaje que amenaza importantes aspectos éticos: transforma el proceso de legitimación científica en estrategia de marketing, compromete la credibilidad del proceso de construcción del conocimiento médico e incentiva distorsiones en los criterios de evaluación de calidad de los artículos científicos. O artigo aborda a articulação da indústria farmacêutica à indústria do conhecimento, por meio de poderosas estratégias de marketing. Com o objetivo de legitimar cientificamente seus produtos, a indústria interfere na produção de conhecimento médico. Configurando uma engrenagem de direcionamento de interesses econômicos, financia pesquisas na área de medicamentos, enviesa seus resultados e incentiva a produção e publicação de artigos científicos. Trata-se de uma engrenagem que ameaça importantes aspectos éticos: transforma o processo de legitimação científica em estratégia de marketing, compromete a credibilidade do processo de construção do conhecimento médico e incentiva distorções nos critérios de avaliação de qualidade dos artigos científicos. Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública2010-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/3275810.1590/S0034-89102010000100021Revista de Saúde Pública; Vol. 44 No. 1 (2010); 190-196 Revista de Saúde Pública; Vol. 44 Núm. 1 (2010); 190-196 Revista de Saúde Pública; v. 44 n. 1 (2010); 190-196 1518-87870034-8910reponame:Revista de Saúde Públicainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/32758/35233https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/32758/35234Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessMiguelote, Vera Regina da SilvaCamargo Jr, Kenneth Rochel de2012-07-10T02:14:20Zoai:revistas.usp.br:article/32758Revistahttps://www.revistas.usp.br/rsp/indexONGhttps://www.revistas.usp.br/rsp/oairevsp@org.usp.br||revsp1@usp.br1518-87870034-8910opendoar:2012-07-10T02:14:20Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)false |
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The paper deals with the pharmaceutical industry's links to the knowledge industry, through powerful marketing strategies. With the aim of scientifically legitimizing its products, the pharmaceutical industry interferes with the production of medical knowledge. In the form of a mechanism for directing economic interests, it funds drug research, biases its results and stimulates the production and publication of scientific papers. This is a mechanism that threatens important ethical issues: it transforms the process of scientific legitimization into a marketing strategy, compromises the credibility of the process of constructing medical knowledge and encourages distortions of the criteria for evaluating the quality of scientific papers. |
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