Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Candeias, Nelly Martins Ferreira
Data de Publicação: 1991
Outros Autores: Abujamra, Alcéa Maria David, Pereira, Isabel Maria Teixeira Bicudo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Saúde Pública
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23830
Resumo: The responsabilities, competencies and subcompetencies of the Health Education Specialists of the State Health Departament of S. Paulo are assessed in this study with a view to verifying the agreement, or otherwise, between the proposals for the technical activity of these health professionals in Brazil and in the United States. With this end in view the document entitled "A Framework for the Development of Competency-based Curricula for Entry - level Health Education" was utilized as the basis for the questions included in the questionaires submitted to health educators. The results describe the degree of importance attributed to the technical responsabilities and the frequency with which these are performed in the service network of the State Health Department of S. Paulo, Brazil.
id USP-23_f0fc902848ac6881b6c424eca3b6fa66
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/23830
network_acronym_str USP-23
network_name_str Revista de Saúde Pública
repository_id_str
spelling Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica The delineation of the professional role of Health Education specialists: a technical proposal Educação em saúde^i1^srecursos humaCompetência profissionalHealth education^i2^smanpoProfessional competence The responsabilities, competencies and subcompetencies of the Health Education Specialists of the State Health Departament of S. Paulo are assessed in this study with a view to verifying the agreement, or otherwise, between the proposals for the technical activity of these health professionals in Brazil and in the United States. With this end in view the document entitled "A Framework for the Development of Competency-based Curricula for Entry - level Health Education" was utilized as the basis for the questions included in the questionaires submitted to health educators. The results describe the degree of importance attributed to the technical responsabilities and the frequency with which these are performed in the service network of the State Health Department of S. Paulo, Brazil. Objetivou-se apreciar as responsabilidades, competências e subcompetências dos especialistas em Educação em Saúde da Secretaria da Saúde do Estado de São Paulo, Brasil, e verificar se há ou não convergência na proposta da atuação técnica desses profissionais de saúde no Brasil e nos Estados Unidos. Utilizou-se, como base para as perguntas incluídas em questionários respondidos por educadores em saúde, o documento intitulado, "A Framework for the Development of Competency - based Curricula for Entry - Level Health Education". Os resultados descrevem o grau de importância atribuída às responsabilidades técnicas e à freqüência com que estas se realizam na rede de serviços estudada. Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública1991-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/2383010.1590/S0034-89101991000400008Revista de Saúde Pública; Vol. 25 No. 4 (1991); 289-298 Revista de Saúde Pública; Vol. 25 Núm. 4 (1991); 289-298 Revista de Saúde Pública; v. 25 n. 4 (1991); 289-298 1518-87870034-8910reponame:Revista de Saúde Públicainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23830/25866Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessCandeias, Nelly Martins FerreiraAbujamra, Alcéa Maria DavidPereira, Isabel Maria Teixeira Bicudo2012-05-29T16:00:15Zoai:revistas.usp.br:article/23830Revistahttps://www.revistas.usp.br/rsp/indexONGhttps://www.revistas.usp.br/rsp/oairevsp@org.usp.br||revsp1@usp.br1518-87870034-8910opendoar:2012-05-29T16:00:15Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica
The delineation of the professional role of Health Education specialists: a technical proposal
title Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica
spellingShingle Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica
Candeias, Nelly Martins Ferreira
Educação em saúde^i1^srecursos huma
Competência profissional
Health education^i2^smanpo
Professional competence
title_short Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica
title_full Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica
title_fullStr Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica
title_full_unstemmed Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica
title_sort Delineamento do papel profissional dos especialistas em Educação em Saúde: uma proposta técnica
author Candeias, Nelly Martins Ferreira
author_facet Candeias, Nelly Martins Ferreira
Abujamra, Alcéa Maria David
Pereira, Isabel Maria Teixeira Bicudo
author_role author
author2 Abujamra, Alcéa Maria David
Pereira, Isabel Maria Teixeira Bicudo
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Candeias, Nelly Martins Ferreira
Abujamra, Alcéa Maria David
Pereira, Isabel Maria Teixeira Bicudo
dc.subject.por.fl_str_mv Educação em saúde^i1^srecursos huma
Competência profissional
Health education^i2^smanpo
Professional competence
topic Educação em saúde^i1^srecursos huma
Competência profissional
Health education^i2^smanpo
Professional competence
description The responsabilities, competencies and subcompetencies of the Health Education Specialists of the State Health Departament of S. Paulo are assessed in this study with a view to verifying the agreement, or otherwise, between the proposals for the technical activity of these health professionals in Brazil and in the United States. With this end in view the document entitled "A Framework for the Development of Competency-based Curricula for Entry - level Health Education" was utilized as the basis for the questions included in the questionaires submitted to health educators. The results describe the degree of importance attributed to the technical responsabilities and the frequency with which these are performed in the service network of the State Health Department of S. Paulo, Brazil.
publishDate 1991
dc.date.none.fl_str_mv 1991-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23830
10.1590/S0034-89101991000400008
url https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23830
identifier_str_mv 10.1590/S0034-89101991000400008
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23830/25866
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Pública
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Pública
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Saúde Pública; Vol. 25 No. 4 (1991); 289-298
Revista de Saúde Pública; Vol. 25 Núm. 4 (1991); 289-298
Revista de Saúde Pública; v. 25 n. 4 (1991); 289-298
1518-8787
0034-8910
reponame:Revista de Saúde Pública
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista de Saúde Pública
collection Revista de Saúde Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revsp@org.usp.br||revsp1@usp.br
_version_ 1800221775632531456