Gaming and learning nurse-patient communication
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1992 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520 |
Resumo: | The autor present an educative game to teach nurse-patient communication. The game was tested by graduate students and utilized by the undergraduate students. Those students, judges and the Author considered this game efficient and adequate to the teaching of the topic under study. |
id |
USP-24_22ffd7ab8d0dc5d57ba77347e1eca101 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/136520 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Gaming and learning nurse-patient communicationJOGANDO E APRENDENDO COMUNICAÇÃO ENFERMEIRA-PACIENTEComunicaçãoJogo EducativoRelações enfermeira-pacienteCommunicationGame educativeNurse-patient relationshipThe autor present an educative game to teach nurse-patient communication. The game was tested by graduate students and utilized by the undergraduate students. Those students, judges and the Author considered this game efficient and adequate to the teaching of the topic under study.Apresenta-se um jogo educativo sobre comunicação enfermeira-paciente. O jogo foi testado por mestrandas e utilizado por alunas do curso de graduação. Foi avaliado pelos alunos, juizes e autoras que o consideraram eficiente e adequado para o ensino do assunto em questão.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1992-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13652010.1590/0080-6234199202600200219Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 26 n. 2 (1992); 219-234Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 26 No. 2 (1992); 219-234Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 26 Núm. 2 (1992); 219-2341980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520/132272http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessStefanelli, Maguida Costa2017-08-11T17:17:36Zoai:revistas.usp.br:article/136520Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:17:36Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Gaming and learning nurse-patient communication JOGANDO E APRENDENDO COMUNICAÇÃO ENFERMEIRA-PACIENTE |
title |
Gaming and learning nurse-patient communication |
spellingShingle |
Gaming and learning nurse-patient communication Stefanelli, Maguida Costa Comunicação Jogo Educativo Relações enfermeira-paciente Communication Game educative Nurse-patient relationship |
title_short |
Gaming and learning nurse-patient communication |
title_full |
Gaming and learning nurse-patient communication |
title_fullStr |
Gaming and learning nurse-patient communication |
title_full_unstemmed |
Gaming and learning nurse-patient communication |
title_sort |
Gaming and learning nurse-patient communication |
author |
Stefanelli, Maguida Costa |
author_facet |
Stefanelli, Maguida Costa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Stefanelli, Maguida Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação Jogo Educativo Relações enfermeira-paciente Communication Game educative Nurse-patient relationship |
topic |
Comunicação Jogo Educativo Relações enfermeira-paciente Communication Game educative Nurse-patient relationship |
description |
The autor present an educative game to teach nurse-patient communication. The game was tested by graduate students and utilized by the undergraduate students. Those students, judges and the Author considered this game efficient and adequate to the teaching of the topic under study. |
publishDate |
1992 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1992-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520 10.1590/0080-6234199202600200219 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520 |
identifier_str_mv |
10.1590/0080-6234199202600200219 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520/132272 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 26 n. 2 (1992); 219-234 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 26 No. 2 (1992); 219-234 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 26 Núm. 2 (1992); 219-234 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221742584561664 |