Gaming and learning nurse-patient communication

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Stefanelli, Maguida Costa
Data de Publicação: 1992
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520
Resumo: The autor present an educative game to teach nurse-patient communication. The game was tested by graduate students and utilized by the undergraduate students. Those students, judges and the Author considered this game efficient and adequate to the teaching of the topic under study.
id USP-24_22ffd7ab8d0dc5d57ba77347e1eca101
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/136520
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling Gaming and learning nurse-patient communicationJOGANDO E APRENDENDO COMUNICAÇÃO ENFERMEIRA-PACIENTEComunicaçãoJogo EducativoRelações enfermeira-pacienteCommunicationGame educativeNurse-patient relationshipThe autor present an educative game to teach nurse-patient communication. The game was tested by graduate students and utilized by the undergraduate students. Those students, judges and the Author considered this game efficient and adequate to the teaching of the topic under study.Apresenta-se um jogo educativo sobre comunicação enfermeira-paciente. O jogo foi testado por mestrandas e utilizado por alunas do curso de graduação. Foi avaliado pelos alunos, juizes e autoras que o consideraram eficiente e adequado para o ensino do assunto em questão.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1992-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13652010.1590/0080-6234199202600200219Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 26 n. 2 (1992); 219-234Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 26 No. 2 (1992); 219-234Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 26 Núm. 2 (1992); 219-2341980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520/132272http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessStefanelli, Maguida Costa2017-08-11T17:17:36Zoai:revistas.usp.br:article/136520Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:17:36Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Gaming and learning nurse-patient communication
JOGANDO E APRENDENDO COMUNICAÇÃO ENFERMEIRA-PACIENTE
title Gaming and learning nurse-patient communication
spellingShingle Gaming and learning nurse-patient communication
Stefanelli, Maguida Costa
Comunicação
Jogo Educativo
Relações enfermeira-paciente
Communication
Game educative
Nurse-patient relationship
title_short Gaming and learning nurse-patient communication
title_full Gaming and learning nurse-patient communication
title_fullStr Gaming and learning nurse-patient communication
title_full_unstemmed Gaming and learning nurse-patient communication
title_sort Gaming and learning nurse-patient communication
author Stefanelli, Maguida Costa
author_facet Stefanelli, Maguida Costa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Stefanelli, Maguida Costa
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação
Jogo Educativo
Relações enfermeira-paciente
Communication
Game educative
Nurse-patient relationship
topic Comunicação
Jogo Educativo
Relações enfermeira-paciente
Communication
Game educative
Nurse-patient relationship
description The autor present an educative game to teach nurse-patient communication. The game was tested by graduate students and utilized by the undergraduate students. Those students, judges and the Author considered this game efficient and adequate to the teaching of the topic under study.
publishDate 1992
dc.date.none.fl_str_mv 1992-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520
10.1590/0080-6234199202600200219
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520
identifier_str_mv 10.1590/0080-6234199202600200219
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136520/132272
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 26 n. 2 (1992); 219-234
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 26 No. 2 (1992); 219-234
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 26 Núm. 2 (1992); 219-234
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221742584561664