Constructing meanings and possibilities: the incubation team's experience of a supportice undertaking
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48132 |
Resumo: | The aim of this qualitative study was to analyze the experience of an incubation team in a supportive undertaking regarding mental healthcare clients. Interviews were conducted with seven team members, and the data were analyzed using content data analysis. The analysis revealed four categories: considering incubation as a process - learning and finding the meanings of support; pointing out the easy and difficult aspects in the process of constructing the undertaking; seeing results of the inclusion through work - noticing the clients' improvement; and pointing out the need for changes in the process, expecting greater autonomy of clients and formalization of the undertaking. The experience revealed itself as a new and fulfilling job for the team, allowing for learning, exchanging knowledge and attachment. We identified that the technician plays the role of educator/facilitator of the process. In addition to the simple aspects and the recognition of the relevance of the work in terms of the clients' lives, the team faces challenges in generating satisfactory revenue. |
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Constructing meanings and possibilities: the incubation team's experience of a supportice undertakingConstruyendo sentidos y posibilidades: la experiencia del equipo de incubación de un emprendimiento solidárioConstruindo sentidos e possibilidades: a experiência da equipe de incubação de um empreendimento solidárioTranstornos mentaisDesinstitucionalizaçãoReabilitaçãoTrabalhoTrastornos mentalesDesinstitucionalizaciónRehabilitaciónTrabajoMental disordersDeinstitutionalizationRehabilitationWorkThe aim of this qualitative study was to analyze the experience of an incubation team in a supportive undertaking regarding mental healthcare clients. Interviews were conducted with seven team members, and the data were analyzed using content data analysis. The analysis revealed four categories: considering incubation as a process - learning and finding the meanings of support; pointing out the easy and difficult aspects in the process of constructing the undertaking; seeing results of the inclusion through work - noticing the clients' improvement; and pointing out the need for changes in the process, expecting greater autonomy of clients and formalization of the undertaking. The experience revealed itself as a new and fulfilling job for the team, allowing for learning, exchanging knowledge and attachment. We identified that the technician plays the role of educator/facilitator of the process. In addition to the simple aspects and the recognition of the relevance of the work in terms of the clients' lives, the team faces challenges in generating satisfactory revenue.Investigación cualitativa que objetivó analizar la experiencia del equipo de incubación de un emprendimiento solidario de pacientes de salud mental. Fueron entrevistados siete miembros del equipo, analizándose los datos según análisis de contenido. Surgieron cuatro categorías: Considerando la incubación como un proceso - aprendiendo y encontrando el significado de ser apoyo; Identificando facilidades y dificultades en el proceso de construcción del emprendimiento; Visualizando resultados de la inclusión laboral - percibiendo la mejoría de los pacientes; Identificando necesidades de cambios en el proceso, esperando una mayor autonomía de los pacientes y la formalización del emprendimiento. La experiencia reveló ser un trabajo nuevo y gratificante para el equipo, posibilitando aprendizaje, intercambio de conocimientos ay vínculo. Identificamos el papel del técnico como educador/facilitador del proceso. Más allá de las facilidades y del reconocimiento de la relevancia del trabajo para la vida de los pacientes, el equipo enfrenta desafíos tales como generar una renta satisfactoria.Esta pesquisa qualitativa teve por objetivo analisar a experiência da equipe de incubação de um empreendimento solidário de usuários de saúde mental. As entrevistas ocorreram com sete membros da equipe, sendo os dados analisados segundo análise de conteúdo. Da análise emergiram quatro categorias: Considerando a incubação como um processo - aprendendo e encontrando os significados de ser apoio; Apontando facilidades e dificuldades no processo de construção do empreendimento; Visualizando resultados da inclusão pelo trabalho - percebendo a melhora dos usuários; Apontando necessidades de mudanças no processo, esperando uma maior autonomia dos usuários e a formalização do empreendimento. A experiência revelou ser um trabalho novo e gratificante para a equipe, possibilitando aprendizado, troca de saberes e vínculo. Identificamos o papel do técnico como educador/facilitador do processo. Além das facilidades e do reconhecimento da relevância do trabalho para a vida dos usuários, a equipe enfrenta desafios para gerar renda satisfatória.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2012-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4813210.1590/S0080-62342012000500011Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 46 n. 5 (2012); 1109-1116Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 46 No. 5 (2012); 1109-1116Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 46 Núm. 5 (2012); 1109-11161980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48132/51948https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48132/51949http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRojo, Priscila TagliaferroFilizola, Carmen Lúcia Alves2012-12-13T19:57:16Zoai:revistas.usp.br:article/48132Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-12-13T19:57:16Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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