A utilização do grupo focal como metodologia qualitativa na promoção da saúde
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Data de Publicação: | 2001 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41220 |
Resumo: | The present work aims at demonstrating the importance of application of a quality research technique for health awareness. Such technique, called focus group, can be widely applied because of its low cost and also because it enables a fast diagnosis. Use complement information supplied by the community, know attitudes, points of view, perceptions and behaviors related to health, in order to develop programs and evaluates audiovisual tools. The application of this methodology has proven very effective for diagnoses and events on Health Awareness, according to experiments already carried out by the authors, which will be reported. |
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A utilização do grupo focal como metodologia qualitativa na promoção da saúdeThe utilization of focal group a quality methodology on health promotionGrupos focaisPromoção da saúdePlanejamento em saúdeEducação em saúdeFocus grupsHealth promotionHealth planingHealth educationThe present work aims at demonstrating the importance of application of a quality research technique for health awareness. Such technique, called focus group, can be widely applied because of its low cost and also because it enables a fast diagnosis. Use complement information supplied by the community, know attitudes, points of view, perceptions and behaviors related to health, in order to develop programs and evaluates audiovisual tools. The application of this methodology has proven very effective for diagnoses and events on Health Awareness, according to experiments already carried out by the authors, which will be reported.O presente trabalho procura demonstrar a importância para a promoção em saúde da utilização de uma técnica de pesquisa qualitativa para diagnóstico denominada grupo focal. É uma técnica de diagnóstico rápida e de baixo custo, utilizada para completar in formações, conhecer atitudes, opiniões, percepções e comportamentos relativos à saúde; para desenvolvimento de programas e para avaliar recursos audiovisuais. A utilização desta metodologia têm se mostrado muito adequada para a fase de diagnóstico e outros eventos de Promoção da Saúde, conforme experiências relatadas que foram vivenciadas pelos autores.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2001-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4122010.1590/S0080-62342001000200004Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 35 n. 2 (2001); 115-121Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 35 No. 2 (2001); 115-121Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 35 Núm. 2 (2001); 115-1211980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41220/44772http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesslervolino, Solange AbrocesiPelicioni, Maria Cecilia Focesi2012-08-31T18:45:38Zoai:revistas.usp.br:article/41220Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-31T18:45:38Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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