Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendoza, Isabel Yovana Quispe
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Peniche, Aparecida de Cássia Giani
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48097
Resumo: This is a quasi-experimental study performed using a short-term educational intervention involving nursing aides working in a Surgery Department, with the objective to identify the social and professional characteristics of the nursing aides, identify the differences in their knowledge regarding hypothermia following the educational intervention, and relate the nursing actions to the studied variables. It was found that the educational intervention was effective, considering that the difference in the mean nursing actions was 5.35 following the intervention. However, no significant difference was found regarding the nursing actions related to the studied variables. Further studies should be performed to investigate the education of nursing professionals considering their significant learning requirements in different units.
id USP-24_60bd3361a0acedb1cd372637bc34b38a
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/48097
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery departmentIntervención educativa sobre hipotermia: una estrategia de enseñanza para aprendizaje en quirófanosIntervenção educativa sobre hipotermia: uma estratégia de ensino para aprendizagem em centro cirúrgicoAuxiliares de EnfermagemAprendizagemHipotermiaEnfermagem perioperatóriaAuxiliares de EnfermeríaAprendizajeHipotermiaEnfermería perioperatoriaNurses'AidesLearningHypothermiaPerioperative nursingThis is a quasi-experimental study performed using a short-term educational intervention involving nursing aides working in a Surgery Department, with the objective to identify the social and professional characteristics of the nursing aides, identify the differences in their knowledge regarding hypothermia following the educational intervention, and relate the nursing actions to the studied variables. It was found that the educational intervention was effective, considering that the difference in the mean nursing actions was 5.35 following the intervention. However, no significant difference was found regarding the nursing actions related to the studied variables. Further studies should be performed to investigate the education of nursing professionals considering their significant learning requirements in different units.Se trata de un estudio quasi-experimental aplicando en una intervención educativa de corta duración a los auxiliares de enfermería de quirófanos, cuyos objetivos fueron: conocer las características sociales y de formación de los auxiliares de enfermería, identificar la diferencia en el conocimiento sobre hipotermia por parte del auxiliar de enfermería luego de la intervención educativa y relacionar las acciones de enfermería con las variables estudiadas. La intervención educativa fue efectiva, toda vez que la diferencia promedio de las acciones de enfermería fue de (5,35) luego de la intervención educativa. Sin embargo, no se verificó diferencia significativa en las acciones de enfermería en cuanto a lo relativo a las variables estudiadas. Se recomienda realizar estudios sobre educación en los profesionales de Enfermería, basado en el aprendizaje significativo en las diferentes unidades.Este trabalho trata-se de um estudo quase experimental aplicado em uma intervenção educativa de curta duração aos auxiliares de enfermagem do Centro Cirúrgico, cujos objetivos foram conhecer as características sociais e de formação dos auxiliares de enfermagem; identificar a diferença no conhecimento sobre hipotermia no auxiliar de enfermagem após a intervenção educativa e relacionar as ações de enfermagem às variáveis estudadas. A intervenção educativa foi efetiva, uma vez que a diferença na média das ações de enfermagem foi de 5,35 após a intervenção educativa. Entretanto, não se verificou diferença significativa das ações de enfermagem quando relacionadas às variáveis estudadas. Recomenda-se realizar estudos sobre educação nos profissionais de Enfermagem, baseado na aprendizagem significativa nas diferentes unidades.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2012-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4809710.1590/S0080-62342012000400010Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 46 n. 4 (2012); 851-857Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 46 No. 4 (2012); 851-857Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 46 Núm. 4 (2012); 851-8571980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48097/51878https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48097/51879http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMendoza, Isabel Yovana QuispePeniche, Aparecida de Cássia Giani2012-12-13T19:47:14Zoai:revistas.usp.br:article/48097Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-12-13T19:47:14Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department
Intervención educativa sobre hipotermia: una estrategia de enseñanza para aprendizaje en quirófanos
Intervenção educativa sobre hipotermia: uma estratégia de ensino para aprendizagem em centro cirúrgico
title Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department
spellingShingle Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department
Mendoza, Isabel Yovana Quispe
Auxiliares de Enfermagem
Aprendizagem
Hipotermia
Enfermagem perioperatória
Auxiliares de Enfermería
Aprendizaje
Hipotermia
Enfermería perioperatoria
Nurses'Aides
Learning
Hypothermia
Perioperative nursing
title_short Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department
title_full Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department
title_fullStr Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department
title_full_unstemmed Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department
title_sort Educational intervention regarding hypothermia: a teaching strategy for education in the surgery department
author Mendoza, Isabel Yovana Quispe
author_facet Mendoza, Isabel Yovana Quispe
Peniche, Aparecida de Cássia Giani
author_role author
author2 Peniche, Aparecida de Cássia Giani
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendoza, Isabel Yovana Quispe
Peniche, Aparecida de Cássia Giani
dc.subject.por.fl_str_mv Auxiliares de Enfermagem
Aprendizagem
Hipotermia
Enfermagem perioperatória
Auxiliares de Enfermería
Aprendizaje
Hipotermia
Enfermería perioperatoria
Nurses'Aides
Learning
Hypothermia
Perioperative nursing
topic Auxiliares de Enfermagem
Aprendizagem
Hipotermia
Enfermagem perioperatória
Auxiliares de Enfermería
Aprendizaje
Hipotermia
Enfermería perioperatoria
Nurses'Aides
Learning
Hypothermia
Perioperative nursing
description This is a quasi-experimental study performed using a short-term educational intervention involving nursing aides working in a Surgery Department, with the objective to identify the social and professional characteristics of the nursing aides, identify the differences in their knowledge regarding hypothermia following the educational intervention, and relate the nursing actions to the studied variables. It was found that the educational intervention was effective, considering that the difference in the mean nursing actions was 5.35 following the intervention. However, no significant difference was found regarding the nursing actions related to the studied variables. Further studies should be performed to investigate the education of nursing professionals considering their significant learning requirements in different units.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48097
10.1590/S0080-62342012000400010
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48097
identifier_str_mv 10.1590/S0080-62342012000400010
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48097/51878
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/48097/51879
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 46 n. 4 (2012); 851-857
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 46 No. 4 (2012); 851-857
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 46 Núm. 4 (2012); 851-857
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221734951976960