Processo de enfermagem: fatores que dificultam e os que facilitam o ensino
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Data de Publicação: | 2000 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41180 |
Resumo: | The present study intends to identify how the teaching nursing process in the Graduation Schools of the São Paulo State are presented. The population was composed of 247 docents. As part of the methodology a questionnaire was elaborated. It was sent to 899 docents of the 32 public and private nursing schools of the São Paulo State. The results demonstrated that the factors that difficult the teaching of the nursing process were bigger in number than the factors that facilitate. However, the teaching of the nursing process, despite the presented difficulties, has been offered to the teachers of public and private schools of the São Paulo State. |
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Processo de enfermagem: fatores que dificultam e os que facilitam o ensinoNursing process: factors that difficult and factors that facilitate the teachingNursing processHigher educationProcesso de enfermagemEnsino superiorThe present study intends to identify how the teaching nursing process in the Graduation Schools of the São Paulo State are presented. The population was composed of 247 docents. As part of the methodology a questionnaire was elaborated. It was sent to 899 docents of the 32 public and private nursing schools of the São Paulo State. The results demonstrated that the factors that difficult the teaching of the nursing process were bigger in number than the factors that facilitate. However, the teaching of the nursing process, despite the presented difficulties, has been offered to the teachers of public and private schools of the São Paulo State.Trata-se de um estudo que teve como objetivo, identificar como é oferecido o ensino do processo de enfermagem nas Escolas de Graduação em Enfermagem do Estado de São Paulo. A população foi composta de 247 docentes. Na metodologia de estudo foi elaborado um questionário, que foi enviado aos 899 docentes das 32 instituições públicas e privadas de Graduação em Enfermagem do Estado de São Paulo. Os resultados permitiram constatar que os fatores que dificultam o ensino do processo de enfermagem foram numericamente maiores que os que facilitam. Entretanto, o ensino do processo de enfermagem, apesar das dificuldades apresentadas, tem sido oferecido pelos docentes das escolas públicas e privadas do Estado de São Paulo.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2000-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4118010.1590/S0080-62342000000400010Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 34 n. 4 (2000); 383-389Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 34 No. 4 (2000); 383-389Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 34 Núm. 4 (2000); 383-3891980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41180/44726http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDell'Acqua, Magda Cristina QueirozMiyadahira, Ana Maria Kazue2012-08-31T18:30:16Zoai:revistas.usp.br:article/41180Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-31T18:30:16Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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