The nursing faculty - the possible transformation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1993 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587 |
Resumo: | Having as a reference the pedagogical theories, andas a method the dialectical materialism, an effort was made to apprehend the vision of the world and of nursing, as well as the tenets and the pedagogical practice of an undergraduate nursing course faculty, trying to depict the contradictory movement between conformance and overcoming, as well as the possible transformation potencial. |
id |
USP-24_6fbe17c168b64e40f937c0980599ef11 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/136587 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The nursing faculty - the possible transformationO PROFESSOR DE ENFERMAGEM A TRANSFORMAÇÃO POSSÍVELProfessor de EnfermagemEducação em EnfermagemNursing facultytransformationNursing EducationHaving as a reference the pedagogical theories, andas a method the dialectical materialism, an effort was made to apprehend the vision of the world and of nursing, as well as the tenets and the pedagogical practice of an undergraduate nursing course faculty, trying to depict the contradictory movement between conformance and overcoming, as well as the possible transformation potencial.Tendo como referencial as teorias pedagógicas e como método o materialismo dialético, buscou-me apreender a visão de mundo e de enfermagem, bem como o ideário e a prática pedagógica dos professores de enfermagem e de um curso de graduação, procurando configurar o movimento contraditório entre conformismo e superação, bem como o potencial de transformação possível.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1993-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13658710.1590/0080-6234199302700100151Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 27 n. 1 (1993); 151-160Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 27 No. 1 (1993); 151-160Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 27 Núm. 1 (1993); 151-1601980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587/132339http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSaupe, Rosita2017-08-11T16:55:39Zoai:revistas.usp.br:article/136587Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T16:55:39Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The nursing faculty - the possible transformation O PROFESSOR DE ENFERMAGEM A TRANSFORMAÇÃO POSSÍVEL |
title |
The nursing faculty - the possible transformation |
spellingShingle |
The nursing faculty - the possible transformation Saupe, Rosita Professor de Enfermagem Educação em Enfermagem Nursing faculty transformation Nursing Education |
title_short |
The nursing faculty - the possible transformation |
title_full |
The nursing faculty - the possible transformation |
title_fullStr |
The nursing faculty - the possible transformation |
title_full_unstemmed |
The nursing faculty - the possible transformation |
title_sort |
The nursing faculty - the possible transformation |
author |
Saupe, Rosita |
author_facet |
Saupe, Rosita |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Saupe, Rosita |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Professor de Enfermagem Educação em Enfermagem Nursing faculty transformation Nursing Education |
topic |
Professor de Enfermagem Educação em Enfermagem Nursing faculty transformation Nursing Education |
description |
Having as a reference the pedagogical theories, andas a method the dialectical materialism, an effort was made to apprehend the vision of the world and of nursing, as well as the tenets and the pedagogical practice of an undergraduate nursing course faculty, trying to depict the contradictory movement between conformance and overcoming, as well as the possible transformation potencial. |
publishDate |
1993 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1993-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587 10.1590/0080-6234199302700100151 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587 |
identifier_str_mv |
10.1590/0080-6234199302700100151 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587/132339 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 27 n. 1 (1993); 151-160 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 27 No. 1 (1993); 151-160 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 27 Núm. 1 (1993); 151-160 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221742983020544 |