The nursing faculty - the possible transformation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Saupe, Rosita
Data de Publicação: 1993
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587
Resumo: Having as a reference the pedagogical theories, andas a method the dialectical materialism, an effort was made to apprehend the vision of the world and of nursing, as well as the tenets and the pedagogical practice of an undergraduate nursing course faculty, trying to depict the contradictory movement between conformance and overcoming, as well as the possible transformation potencial.
id USP-24_6fbe17c168b64e40f937c0980599ef11
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/136587
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling The nursing faculty - the possible transformationO PROFESSOR DE ENFERMAGEM A TRANSFORMAÇÃO POSSÍVELProfessor de EnfermagemEducação em EnfermagemNursing facultytransformationNursing EducationHaving as a reference the pedagogical theories, andas a method the dialectical materialism, an effort was made to apprehend the vision of the world and of nursing, as well as the tenets and the pedagogical practice of an undergraduate nursing course faculty, trying to depict the contradictory movement between conformance and overcoming, as well as the possible transformation potencial.Tendo como referencial as teorias pedagógicas e como método o materialismo dialético, buscou-me apreender a visão de mundo e de enfermagem, bem como o ideário e a prática pedagógica dos professores de enfermagem e de um curso de graduação, procurando configurar o movimento contraditório entre conformismo e superação, bem como o potencial de transformação possível.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1993-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13658710.1590/0080-6234199302700100151Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 27 n. 1 (1993); 151-160Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 27 No. 1 (1993); 151-160Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 27 Núm. 1 (1993); 151-1601980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587/132339http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSaupe, Rosita2017-08-11T16:55:39Zoai:revistas.usp.br:article/136587Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T16:55:39Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv The nursing faculty - the possible transformation
O PROFESSOR DE ENFERMAGEM A TRANSFORMAÇÃO POSSÍVEL
title The nursing faculty - the possible transformation
spellingShingle The nursing faculty - the possible transformation
Saupe, Rosita
Professor de Enfermagem
Educação em Enfermagem
Nursing faculty
transformation
Nursing Education
title_short The nursing faculty - the possible transformation
title_full The nursing faculty - the possible transformation
title_fullStr The nursing faculty - the possible transformation
title_full_unstemmed The nursing faculty - the possible transformation
title_sort The nursing faculty - the possible transformation
author Saupe, Rosita
author_facet Saupe, Rosita
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Saupe, Rosita
dc.subject.por.fl_str_mv Professor de Enfermagem
Educação em Enfermagem
Nursing faculty
transformation
Nursing Education
topic Professor de Enfermagem
Educação em Enfermagem
Nursing faculty
transformation
Nursing Education
description Having as a reference the pedagogical theories, andas a method the dialectical materialism, an effort was made to apprehend the vision of the world and of nursing, as well as the tenets and the pedagogical practice of an undergraduate nursing course faculty, trying to depict the contradictory movement between conformance and overcoming, as well as the possible transformation potencial.
publishDate 1993
dc.date.none.fl_str_mv 1993-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587
10.1590/0080-6234199302700100151
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587
identifier_str_mv 10.1590/0080-6234199302700100151
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/136587/132339
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 27 n. 1 (1993); 151-160
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 27 No. 1 (1993); 151-160
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 27 Núm. 1 (1993); 151-160
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221742983020544