Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Luciana Monteiro Mendes
Data de Publicação: 1999
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128
Resumo: This paper is report of an experience, while graduation student during the Psychiatric Nursing Discipline, where I accompanied a patient carrier of Bipolar Disorder of fasting changing. The nurse-patient interaction is very important because it is through a good relationship that we a trust entail, capable to help the patient in the two different phases, with plans of individualized cares. I comment the depressives and maniacs behaviors of the patient in this study and the therapeutic techniques used in each phase. My feelings during the interaction were analyzed front to the behaviors presented by the patient.
id USP-24_716d6c77c42de79fe9e124eecd68cc98
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/41128
network_acronym_str USP-24
network_name_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository_id_str
spelling Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of caseAssitência de enfermagem a pacientes com desordem bipolar e sentimentos da estudante de enfermagem: estudo de casoTranstorno bipolarAssistência de EnfermagemRelações enfermeiro-pacienteBipolar disorderNursing careNurse-patient relationsThis paper is report of an experience, while graduation student during the Psychiatric Nursing Discipline, where I accompanied a patient carrier of Bipolar Disorder of fasting changing. The nurse-patient interaction is very important because it is through a good relationship that we a trust entail, capable to help the patient in the two different phases, with plans of individualized cares. I comment the depressives and maniacs behaviors of the patient in this study and the therapeutic techniques used in each phase. My feelings during the interaction were analyzed front to the behaviors presented by the patient.Este trabalho é relato de uma experiência, enquanto aluna de graduação, durante a Disciplina de Enfermagem Psiquiátrica, onde acompanhei uma paciente portadora de Psicose Maníaco Depressiva (PMD) de ciclagem rápida. A interação enfermeira-paciente é muito importante pois é através de um bom relacionamento que firmamos um vínculo de confiança, capaz de ajudar o paciente nas duas fases distintas, com planos de cuidados individualizados. Comento os comportamentos depressivos e maníacos da paciente e as técnicas terapêuticas utilizadas em cada fase. Meus sentimentos durante a interação foram analisados frente aos comportamentos apresentados pela paciente.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1999-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4112810.1590/S0080-62341999000400014Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 33 n. 4 (1999); 421-427Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 33 No. 4 (1999); 421-427Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 33 Núm. 4 (1999); 421-4271980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128/44674http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Luciana Monteiro Mendes2012-08-31T18:22:13Zoai:revistas.usp.br:article/41128Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-31T18:22:13Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
Assitência de enfermagem a pacientes com desordem bipolar e sentimentos da estudante de enfermagem: estudo de caso
title Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
spellingShingle Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
Martins, Luciana Monteiro Mendes
Transtorno bipolar
Assistência de Enfermagem
Relações enfermeiro-paciente
Bipolar disorder
Nursing care
Nurse-patient relations
title_short Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
title_full Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
title_fullStr Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
title_full_unstemmed Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
title_sort Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
author Martins, Luciana Monteiro Mendes
author_facet Martins, Luciana Monteiro Mendes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Luciana Monteiro Mendes
dc.subject.por.fl_str_mv Transtorno bipolar
Assistência de Enfermagem
Relações enfermeiro-paciente
Bipolar disorder
Nursing care
Nurse-patient relations
topic Transtorno bipolar
Assistência de Enfermagem
Relações enfermeiro-paciente
Bipolar disorder
Nursing care
Nurse-patient relations
description This paper is report of an experience, while graduation student during the Psychiatric Nursing Discipline, where I accompanied a patient carrier of Bipolar Disorder of fasting changing. The nurse-patient interaction is very important because it is through a good relationship that we a trust entail, capable to help the patient in the two different phases, with plans of individualized cares. I comment the depressives and maniacs behaviors of the patient in this study and the therapeutic techniques used in each phase. My feelings during the interaction were analyzed front to the behaviors presented by the patient.
publishDate 1999
dc.date.none.fl_str_mv 1999-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128
10.1590/S0080-62341999000400014
url https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128
identifier_str_mv 10.1590/S0080-62341999000400014
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128/44674
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 33 n. 4 (1999); 421-427
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 33 No. 4 (1999); 421-427
Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 33 Núm. 4 (1999); 421-427
1980-220X
0080-6234
reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
collection Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv ||nursingscholar@usp.br
_version_ 1800221730749284352