Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1999 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128 |
Resumo: | This paper is report of an experience, while graduation student during the Psychiatric Nursing Discipline, where I accompanied a patient carrier of Bipolar Disorder of fasting changing. The nurse-patient interaction is very important because it is through a good relationship that we a trust entail, capable to help the patient in the two different phases, with plans of individualized cares. I comment the depressives and maniacs behaviors of the patient in this study and the therapeutic techniques used in each phase. My feelings during the interaction were analyzed front to the behaviors presented by the patient. |
id |
USP-24_716d6c77c42de79fe9e124eecd68cc98 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/41128 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of caseAssitência de enfermagem a pacientes com desordem bipolar e sentimentos da estudante de enfermagem: estudo de casoTranstorno bipolarAssistência de EnfermagemRelações enfermeiro-pacienteBipolar disorderNursing careNurse-patient relationsThis paper is report of an experience, while graduation student during the Psychiatric Nursing Discipline, where I accompanied a patient carrier of Bipolar Disorder of fasting changing. The nurse-patient interaction is very important because it is through a good relationship that we a trust entail, capable to help the patient in the two different phases, with plans of individualized cares. I comment the depressives and maniacs behaviors of the patient in this study and the therapeutic techniques used in each phase. My feelings during the interaction were analyzed front to the behaviors presented by the patient.Este trabalho é relato de uma experiência, enquanto aluna de graduação, durante a Disciplina de Enfermagem Psiquiátrica, onde acompanhei uma paciente portadora de Psicose Maníaco Depressiva (PMD) de ciclagem rápida. A interação enfermeira-paciente é muito importante pois é através de um bom relacionamento que firmamos um vínculo de confiança, capaz de ajudar o paciente nas duas fases distintas, com planos de cuidados individualizados. Comento os comportamentos depressivos e maníacos da paciente e as técnicas terapêuticas utilizadas em cada fase. Meus sentimentos durante a interação foram analisados frente aos comportamentos apresentados pela paciente.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1999-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4112810.1590/S0080-62341999000400014Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 33 n. 4 (1999); 421-427Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 33 No. 4 (1999); 421-427Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 33 Núm. 4 (1999); 421-4271980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128/44674http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Luciana Monteiro Mendes2012-08-31T18:22:13Zoai:revistas.usp.br:article/41128Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-31T18:22:13Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case Assitência de enfermagem a pacientes com desordem bipolar e sentimentos da estudante de enfermagem: estudo de caso |
title |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case |
spellingShingle |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case Martins, Luciana Monteiro Mendes Transtorno bipolar Assistência de Enfermagem Relações enfermeiro-paciente Bipolar disorder Nursing care Nurse-patient relations |
title_short |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case |
title_full |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case |
title_fullStr |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case |
title_full_unstemmed |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case |
title_sort |
Nursing care to patient with bipolar disorder and the student nursing feelings: study of case |
author |
Martins, Luciana Monteiro Mendes |
author_facet |
Martins, Luciana Monteiro Mendes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Luciana Monteiro Mendes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Transtorno bipolar Assistência de Enfermagem Relações enfermeiro-paciente Bipolar disorder Nursing care Nurse-patient relations |
topic |
Transtorno bipolar Assistência de Enfermagem Relações enfermeiro-paciente Bipolar disorder Nursing care Nurse-patient relations |
description |
This paper is report of an experience, while graduation student during the Psychiatric Nursing Discipline, where I accompanied a patient carrier of Bipolar Disorder of fasting changing. The nurse-patient interaction is very important because it is through a good relationship that we a trust entail, capable to help the patient in the two different phases, with plans of individualized cares. I comment the depressives and maniacs behaviors of the patient in this study and the therapeutic techniques used in each phase. My feelings during the interaction were analyzed front to the behaviors presented by the patient. |
publishDate |
1999 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1999-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128 10.1590/S0080-62341999000400014 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0080-62341999000400014 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41128/44674 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 33 n. 4 (1999); 421-427 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 33 No. 4 (1999); 421-427 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 33 Núm. 4 (1999); 421-427 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221730749284352 |