Long-distance learning on surgical material sterilization processes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41790 |
Resumo: | This study had the following goals: describing the development of a distance learning (DL) course on Surgical Material Sterilization Processes, to be given over the Internet; having the course evaluated by specialists in sterilization processes and in DL; describing students' and evaluators' profiles, and to evaluate the students' participation and their opinions about the course. The chosen course environment was TelEduc, and the teaching method was Case-Based Learning. The target population consisted of nurses from the greater Campinas area and other cities of the state of São Paulo. Fifty-eight nurses were invited, 14 were enrolled and 11 finished the course. The course was evaluated by specialists before and after its application. In order to evaluate the students' opinion of the course, a Likert questionnaire was used. The Case-Based Learning methodology helped student participation and the course was evaluated positively. |
id |
USP-24_76b30bcb3956f5d6ea5769b11fd2ad84 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/41790 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Long-distance learning on surgical material sterilization processesEducación a distancia en procesos de esterilización de materialesEducação à distância em processos de esterilização de materiaisEducação a distânciaEsterilizaçãoInformática em enfermagemEducación a distanciaEsterilizaciónEnfermería informáticaEducationdistanceSterilizationNursing informaticsThis study had the following goals: describing the development of a distance learning (DL) course on Surgical Material Sterilization Processes, to be given over the Internet; having the course evaluated by specialists in sterilization processes and in DL; describing students' and evaluators' profiles, and to evaluate the students' participation and their opinions about the course. The chosen course environment was TelEduc, and the teaching method was Case-Based Learning. The target population consisted of nurses from the greater Campinas area and other cities of the state of São Paulo. Fifty-eight nurses were invited, 14 were enrolled and 11 finished the course. The course was evaluated by specialists before and after its application. In order to evaluate the students' opinion of the course, a Likert questionnaire was used. The Case-Based Learning methodology helped student participation and the course was evaluated positively.Este artículo describe las etapas de desarrollo de un curso de educación a distancia (EAD) sobre Procesos de Esterilización de Materiales utilizando Internet, su evaluación por especialistas en procesos de esterilización y en EAD, el perfil de los alumnos y evaluadores, la participación de alumnos y su opinión sobre el curso. El ambiente de aprendizaje escogido fue TelEduc. Se utilizó la metodología de enseñanza Aprendizaje Basada en Casos (ABC). La población objetivo constituida por enfermeros de la Región Metropolitana de Campinas y ciudades de São Paulo. De los 58 enfermeros invitados, 14 se inscribieron y 11 finalizaron el curso. El curso fue evaluado por jueces antes y posterior a su aplicación. Un cuestionario tipo Likert fue utilizado para evaluar la opinión de los alumnos. La metodología ABC favorece la participación de los alumnos y el curso fue evaluado como positivo.Este artigo descreve as etapas de desenvolvimento de um curso de educação à distância (EAD) sobre Processos de Esterilização de Materiais, com o uso da Internet; sua avaliação por especialistas em processos de esterilização e em EAD; o perfil dos alunos e avaliadores; a participação dos alunos e sua opinião sobre o curso. O ambiente de aprendizagem escolhido foi o TelEduc. Utilizou-se a metodologia de ensino Aprendizagem Baseada em Casos (ABC). A população-alvo foi constituída por enfermeiros da Região Metropolitana de Campinas e cidades do Estado de São Paulo. Dos 58 enfermeiros convidados, 14 se inscreveram e 11 finalizaram o curso. O curso foi avaliado pelos juízes antes e após a sua aplicação. Um questionário do tipo Likert foi utilizado para avaliar a opinião dos alunos . A metodologia ABC favoreceu a participação dos alunos e o curso foi avaliado positivamente.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2008-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4179010.1590/S0080-62342008000400012Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 42 n. 4 (2008); 697-705Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 42 No. 4 (2008); 697-705Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 42 Núm. 4 (2008); 697-7051980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41790/45444https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41790/45445http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessQuelhas, Maria Cristina FerreiraLopes, Maria Helena Baena de MoraesRopoli, Edilene Aparecida2012-09-03T17:54:02Zoai:revistas.usp.br:article/41790Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-09-03T17:54:02Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Long-distance learning on surgical material sterilization processes Educación a distancia en procesos de esterilización de materiales Educação à distância em processos de esterilização de materiais |
title |
Long-distance learning on surgical material sterilization processes |
spellingShingle |
Long-distance learning on surgical material sterilization processes Quelhas, Maria Cristina Ferreira Educação a distância Esterilização Informática em enfermagem Educación a distancia Esterilización Enfermería informática Education distance Sterilization Nursing informatics |
title_short |
Long-distance learning on surgical material sterilization processes |
title_full |
Long-distance learning on surgical material sterilization processes |
title_fullStr |
Long-distance learning on surgical material sterilization processes |
title_full_unstemmed |
Long-distance learning on surgical material sterilization processes |
title_sort |
Long-distance learning on surgical material sterilization processes |
author |
Quelhas, Maria Cristina Ferreira |
author_facet |
Quelhas, Maria Cristina Ferreira Lopes, Maria Helena Baena de Moraes Ropoli, Edilene Aparecida |
author_role |
author |
author2 |
Lopes, Maria Helena Baena de Moraes Ropoli, Edilene Aparecida |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Quelhas, Maria Cristina Ferreira Lopes, Maria Helena Baena de Moraes Ropoli, Edilene Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação a distância Esterilização Informática em enfermagem Educación a distancia Esterilización Enfermería informática Education distance Sterilization Nursing informatics |
topic |
Educação a distância Esterilização Informática em enfermagem Educación a distancia Esterilización Enfermería informática Education distance Sterilization Nursing informatics |
description |
This study had the following goals: describing the development of a distance learning (DL) course on Surgical Material Sterilization Processes, to be given over the Internet; having the course evaluated by specialists in sterilization processes and in DL; describing students' and evaluators' profiles, and to evaluate the students' participation and their opinions about the course. The chosen course environment was TelEduc, and the teaching method was Case-Based Learning. The target population consisted of nurses from the greater Campinas area and other cities of the state of São Paulo. Fifty-eight nurses were invited, 14 were enrolled and 11 finished the course. The course was evaluated by specialists before and after its application. In order to evaluate the students' opinion of the course, a Likert questionnaire was used. The Case-Based Learning methodology helped student participation and the course was evaluated positively. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41790 10.1590/S0080-62342008000400012 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41790 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0080-62342008000400012 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41790/45444 https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41790/45445 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 42 n. 4 (2008); 697-705 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 42 No. 4 (2008); 697-705 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 42 Núm. 4 (2008); 697-705 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221734895353856 |