Evaluación de las estrategias de recepción en la Unidad de Terapia Intensiva
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/40920 |
Resumo: | This qualitative study was performed at the adult Intensive Care Unit (ICU) of a public hospital in Southern Brazil with the objective to evaluate the implemented welcoming strategies. Participants included 13 patients and 23 relatives. Data collection was performed from July to October 2008, utilizing semi-structured interviews. All interviews were recorded. Data analysis was performed using the Collective Subject Discourse. The collected information yielded two discourses: the family recognized the welcoming strategies and the patients found the ICU team to be considerate. By including the family as a client of nursing care, relatives felt safe and confident. Results show that by committing to the responsibility of making changes in heath care practices, nurses experience a novel outlook towards ICU care, focused on human beings and associating the welcoming to the health care model that promotes the objectivity of care. |
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Evaluación de las estrategias de recepción en la Unidad de Terapia IntensivaEvaluation of the welcoming strategies in the Intensive Care UnitAvaliação das estratégias de acolhimento na Unidade de Terapia IntensivaUnidades de Terapia IntensivaAcolhimentoEstratégiasCuidados de enfermagemRelações profissional-famíliaUnidades de Terapia IntensivaAcogimientoEstratégiasAtención de enfermeríaRelaciones profesional-familiaIntensive Care UnitsUser embracementStrategiesNursing careProfessional-family relationsThis qualitative study was performed at the adult Intensive Care Unit (ICU) of a public hospital in Southern Brazil with the objective to evaluate the implemented welcoming strategies. Participants included 13 patients and 23 relatives. Data collection was performed from July to October 2008, utilizing semi-structured interviews. All interviews were recorded. Data analysis was performed using the Collective Subject Discourse. The collected information yielded two discourses: the family recognized the welcoming strategies and the patients found the ICU team to be considerate. By including the family as a client of nursing care, relatives felt safe and confident. Results show that by committing to the responsibility of making changes in heath care practices, nurses experience a novel outlook towards ICU care, focused on human beings and associating the welcoming to the health care model that promotes the objectivity of care.Investigación cualitativa realizada en Unidad de Terapia Intensiva (UTI) de adultos de hospital público del Sur de Brasil, que objetivó evaluar las estrategias de recepción implementadas. Participaron 13 pacientes y 23 familiares. La recolección de datos se realizó entre julio y octubre de 2008, con entrevistas semiestructuradas y grabadas. Para análisis de datos, se usó Discurso del Sujeto Colectivo. Las informaciones originaron dos discursos: la familia percibe la recepción y el paciente considera al equipo de UTI atento. Al incluir a la familia en el cuidado como pacientes de enfermería, los familiares se sintieron seguros y confiados. Al evaluar los resultados alcanzados, se destaca que al asumir el compromiso y responsabilidad de transformaciones de la práctica de atención, los enfermeros experimentaron nueva visión para el cuidado en UTI, con enfoque en el ser humano, aliando la recepción al modelo de atención que privilegia la objetividad del cuidado.Trata-se de uma pesquisa qualitativa, realizada na Unidade de Terapia Intensiva (UTI) adulto de um hospital público no Sul do Brasil, que teve como objetivo avaliar as estratégias de acolhimento implementadas. Participaram 13 pacientes e 23 familiares. A coleta foi realizada de julho a outubro de 2008, com entrevistas semiestruturadas e gravadas. Para análise dos dados, utilizou-se o Discurso do Sujeito Coletivo. As informações deram origem a dois discursos: a família percebe o acolhimento e o paciente considera a equipe da UTI atenciosa. Ao incluir a família no cuidado como cliente da enfermagem, os familiares sentiram-se seguros e confiantes. Ao avaliar os resultados alcançados, destaca-se que, ao assumirem o compromisso e a responsabilidade de transformações da prática assistencial, os enfermeiros experienciaram um novo olhar para o cuidado em UTI, com enfoque no ser humano, aliando o acolhimento ao modelo assistencial que privilegia a objetividade do cuidado.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2012-02-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4092010.1590/S0080-62342012000100010Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 46 n. 1 (2012); 75-81Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 46 No. 1 (2012); 75-81Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 46 Núm. 1 (2012); 75-811980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/40920/44407https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/40920/44408http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaestri, EleineNascimento, Eliane Regina Pereira doBertoncello, Kátia Cilene GodinhoMartins, Josiane de Jesus2012-08-30T16:25:20Zoai:revistas.usp.br:article/40920Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-30T16:25:20Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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