Vantagens do estudo de coorte realizado por enfermeiros em parada cardiorrespiratória

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campanharo, Cássia Regina Vancini
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Vancini, Rodrigo Luiz, Lopes, Maria Carolina Barbosa Teixeira, Okuno, Meiry Fernanda Pinto, Batista, Ruth Ester Assayag, Atallah, Álvaro Nagib, Góis, Aécio Flávio Teixeira de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
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Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/106698
Resumo: OBJECTIVEIdentifying factors associated to survival after cardiac arrest.METHODAn experience report of a cohort study conducted in a university hospital, with a consecutive sample comprised of 285 patients. Data were collected for a year by trained nurses. The training strategy was conducted through an expository dialogue lecture. Collection monitoring was carried out by nurses via telephone calls, visits to the emergency room and by medical record searches. The neurological status of survivors was evaluated at discharge, after six months and one year.RESULTSOf the 285 patients, 16 survived until hospital discharge, and 13 remained alive after one year, making possible to identify factors associated with survival. There were no losses in the process.CONCLUSIONCohort studies help identify risks and disease outcomes. Considering cardiac arrest, they can subsidize public policies, encourage future studies and training programs for CPR, thereby improving the prognosis of patients.
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spelling Vantagens do estudo de coorte realizado por enfermeiros em parada cardiorrespiratória Ventajas del estudio de cohorte llevado a cabo por enfermeros en paro cardiorrespiratorio Advantages of a cohort study on cardiac arrest conducted by nurses OBJECTIVEIdentifying factors associated to survival after cardiac arrest.METHODAn experience report of a cohort study conducted in a university hospital, with a consecutive sample comprised of 285 patients. Data were collected for a year by trained nurses. The training strategy was conducted through an expository dialogue lecture. Collection monitoring was carried out by nurses via telephone calls, visits to the emergency room and by medical record searches. The neurological status of survivors was evaluated at discharge, after six months and one year.RESULTSOf the 285 patients, 16 survived until hospital discharge, and 13 remained alive after one year, making possible to identify factors associated with survival. There were no losses in the process.CONCLUSIONCohort studies help identify risks and disease outcomes. Considering cardiac arrest, they can subsidize public policies, encourage future studies and training programs for CPR, thereby improving the prognosis of patients. OBJETIVOIdentificar fatores associados à sobrevida após parada cardiorrespiratória.MÉTODORelato de experiência sobre a realização de estudo de coorte em um hospital universitário, cuja amostra consecutiva foi composta por 285 pacientes. Os dados foram coletados durante um ano por enfermeiras treinadas. A estratégia de treinamento foi a aula expositiva dialogada. O monitoramento da coleta foi realizado pelos enfermeiros por ligações telefônicas, visitas ao pronto-socorro e busca nos prontuários. O estado neurológico dos sobreviventes foi avaliado na alta, após seis meses e um ano.RESULTADOSDos 285 pacientes, 16 sobreviveram à alta e 13 permaneceram vivos após um ano, sendo possível identificar fatores associados à sobrevivência. Não houve perdas no seguimento.CONCLUSÃOEstudos de coorte auxiliam na identificação dos riscos e desfechos de doenças. Na parada cardiorrespiratória podem subsidiar políticas públicas, incentivar pesquisas futuras e programas de treinamento em ressuscitação cardiopulmonar, melhorando o prognóstico dos pacientes. OBJETIVOIdentificar los factores asociados con la supervivencia luego de paro cardiorrespiratorio.MÉTODORelato de experiencia acerca de la realización de estudio de cohorte en un hospital universitario, cuya muestra consecutiva estuvo compuesta de 285 pacientes. Los datos los recogieron durante un año las enfermeras entrenadas. La estrategia de entrenamiento fue la clase expositiva dialogada. El monitoreo de la recolección lo realizaron los enfermeros mediante llamadas por teléfono, visitas al servicio de urgencias y búsqueda en las fichas. El estado neurológico de los supervivientes fue valorado en el alta, después de seis meses y un año.RESULTADOSDe los 285 pacientes, 16 sobrevivieron al alta y 13 permanecieron vivos después de un año, siendo posible identificar factores asociados con la supervivencia. No hubo pérdidas en el seguimiento.CONCLUSIÓNEstudios de cohorte ayudaron la identificación de los riesgos y resultados de enfermedades. En lo que se refiere al paro cardiorrespiratorio pueden subsidiar políticas públicas, incentivar investigaciones futuras y programas de entrenamiento en resucitación cardiopulmonar, mejorando el pronóstico de los pacientes. Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2015-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/10669810.1590/S0080-623420150000500008Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 49 n. 5 (2015); 762-766Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 49 No. 5 (2015); 762-766Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 49 Núm. 5 (2015); 762-7661980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/106698/105318https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/106698/105319http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCampanharo, Cássia Regina VanciniVancini, Rodrigo LuizLopes, Maria Carolina Barbosa TeixeiraOkuno, Meiry Fernanda PintoBatista, Ruth Ester AssayagAtallah, Álvaro NagibGóis, Aécio Flávio Teixeira de2015-10-28T10:34:41Zoai:revistas.usp.br:article/106698Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2015-10-28T10:34:41Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
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