The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1988 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135922 |
Resumo: | The author emphasizes the characteristics and application of the Keller Method, a individualized instruction method. Highlights the feasiblilift for Nursing usage, either in formal or continued education. |
id |
USP-24_d76e3c7762683777a505c2f2da905d64 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/135922 |
network_acronym_str |
USP-24 |
network_name_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursingO SISTEMA PERSONALIZADO DE INSTRUÇÃO - UM RECURSO PARA A EDUCAÇÃO EM ENFERMAGEMEducação em enfermagemMétodos de ensinoNursing educationTeachingmethodsThe author emphasizes the characteristics and application of the Keller Method, a individualized instruction method. Highlights the feasiblilift for Nursing usage, either in formal or continued education.A autora enfatiza as características e aplicações do Método Keller, um método de ensino individual. Salienta a viabilidade de sua aplicação em Enfermagem, quer no ensino formal ou em educação continuada.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem1988-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/13592210.1590/0080-6234198802200100065Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 22 n. 1 (1988); 65-74Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 22 No. 1 (1988); 65-74Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 22 Núm. 1 (1988); 65-741980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135922/131738http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Emília Campos de2017-08-11T17:50:59Zoai:revistas.usp.br:article/135922Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2017-08-11T17:50:59Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing O SISTEMA PERSONALIZADO DE INSTRUÇÃO - UM RECURSO PARA A EDUCAÇÃO EM ENFERMAGEM |
title |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing |
spellingShingle |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing Carvalho, Emília Campos de Educação em enfermagem Métodos de ensino Nursing education Teaching methods |
title_short |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing |
title_full |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing |
title_fullStr |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing |
title_full_unstemmed |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing |
title_sort |
The personalistic instruction system: an expedient for education in nursing |
author |
Carvalho, Emília Campos de |
author_facet |
Carvalho, Emília Campos de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Emília Campos de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação em enfermagem Métodos de ensino Nursing education Teaching methods |
topic |
Educação em enfermagem Métodos de ensino Nursing education Teaching methods |
description |
The author emphasizes the characteristics and application of the Keller Method, a individualized instruction method. Highlights the feasiblilift for Nursing usage, either in formal or continued education. |
publishDate |
1988 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1988-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135922 10.1590/0080-6234198802200100065 |
url |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135922 |
identifier_str_mv |
10.1590/0080-6234198802200100065 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/135922/131738 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 22 n. 1 (1988); 65-74 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 22 No. 1 (1988); 65-74 Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 22 Núm. 1 (1988); 65-74 1980-220X 0080-6234 reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
collection |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||nursingscholar@usp.br |
_version_ |
1800221741593657344 |