Ethical occurrences involving nursing staff and professionals: a quantitative approach
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41703 |
Resumo: | This study aimed at identifying characteristics of ethical occurrences related to nursing care in a large private hospital in the city of São Paulo. There were 190 occurrences reported to the hospital's Nursing Ethical Committee (NEC) between 1995 and 2004. Most occurrences caused no damages to the patient, the health institution, the nursing staff or the professional involved. From the total of 398 procedures taken, 94.5% of the cases were advices given to nursing staff members by the NEC, including advice from the immediate superiors to the staff members involved. In 93.7% of the occurrences only one staff member was involved. Clinical units accounted for 76.3% of the services involved with ethical occurrences. As a result, it may be said that the study showed the importance of giving advices to the staff in order to prevent customers from damaging occurrences. |
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Ethical occurrences involving nursing staff and professionals: a quantitative approachOcurrencias éticas con profesionales de enfermería: un estudio cuantitativoOcorrências éticas com profissionais de enfermagem: um estudo quantitativoÉtica de enfermagemCuidados de enfermagemHospitaisÉtica de enfermeríaAtención de enfermeríaHospitalesEthicsnursingNursing careHospitalsThis study aimed at identifying characteristics of ethical occurrences related to nursing care in a large private hospital in the city of São Paulo. There were 190 occurrences reported to the hospital's Nursing Ethical Committee (NEC) between 1995 and 2004. Most occurrences caused no damages to the patient, the health institution, the nursing staff or the professional involved. From the total of 398 procedures taken, 94.5% of the cases were advices given to nursing staff members by the NEC, including advice from the immediate superiors to the staff members involved. In 93.7% of the occurrences only one staff member was involved. Clinical units accounted for 76.3% of the services involved with ethical occurrences. As a result, it may be said that the study showed the importance of giving advices to the staff in order to prevent customers from damaging occurrences.En este trabajo se tuvo como objetivo identificar las características de las ocurrencias éticas, que involucran la asistencia de enfermería, en un hospital particular de gran porte del municipio de Sao Paulo. Hubo 190 ocurrencias comunicadas a la Comisión de Ética de Enfermería (CEE) de la Institución, entre 1995 y el 2004. En la mayoría de las ocurrencias éticas no hubo daño al paciente, ni a la Institución de salud o al profesional involucrado. Del total de 398 providencias tomadas, en el 94,5% de los casos fueron de orientaciones dadas por la CEE a los profesionales de enfermería, destacándose también las orientaciones realizadas por la jefatura inmediata de los mismos. El 93,7% de las ocurrencias, involucraba apenas a un profesional. Las unidades de internamiento constituyeron el escenario para 76.3% de las ocurrencias. Como resultado se puede decir que el estudio ha demostrado la importancia de las orientaciones a los profesionales para prevenir ocurrencias dañinas para los pacientes.Este trabalho teve por objetivo identificar as características das ocorrências éticas, envolvendo a assistência de enfermagem, em um hospital particular de grande porte do município de São Paulo. Houve 190 ocorrências comunicadas à Comissão de Ética de Enfermagem (CEE) da Instituição, entre 1995 e 2004. Na maioria das ocorrências éticas não houve dano ao paciente, nem à Instituição de saúde ou ao profissional envolvido. Do total de 398 providências tomadas, em 94,5% dos casos foram de orientações dadas pela CEE aos profissionais de enfermagem, destacando-se também orientações feitas pela chefia imediata deles. Em 93,7% das ocorrências, envolvia apenas um profissional. As unidades de internação constituíram o cenário para 76,3% das ocorrências éticas. Como resultado, pode-se mencionar que o estudo demonstrou a importância da orientação aos profissionais, para prevenir ocorrências danosas à clientela.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2008-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4170310.1590/S0080-62342008000100005Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 42 n. 1 (2008); 34-40Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 42 No. 1 (2008); 34-40Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 42 Núm. 1 (2008); 34-401980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41703/45316http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Genival Fernandes deOguisso, Taka2012-09-03T17:41:46Zoai:revistas.usp.br:article/41703Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-09-03T17:41:46Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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