Analysis of student biomechanics in videos of delivery simulation practice

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Presado, Maria Helena
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Cardoso, Mário, Marques, Maria de Fátima Mendes, Baixinho, Cristina Lavareda
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
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Título da fonte: Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/182479
Resumo: Objective: Analyze the posture of students from the master's degree program in Maternal Health and Obstetrical Nursing; understand how intervention during delivery influences posture; and identify strategies for the prevention of work-related musculoskeletal injuries. Method: Qualitative descriptive study, which recorded and analyzed videos in a learning situation using high-fidelity simulation practice. Results: Thirteen students participated in the study. The results show the adopted body movement does not take into account coordination of the musculoskeletal system to keep body balance, posture and alignment when changing the delivery position. Conclusion: Obstetric nurses have a high prevalence of musculoskeletal injuries, and the specificity of professional activity makes it difficult to assess and prevent risks. Training favors the acquisition of knowledge and reflection of behaviors. Investments should be made in training to students and professionals in work contexts.
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Method: Qualitative descriptive study, which recorded and analyzed videos in a learning situation using high-fidelity simulation practice. Results: Thirteen students participated in the study. The results show the adopted body movement does not take into account coordination of the musculoskeletal system to keep body balance, posture and alignment when changing the delivery position. Conclusion: Obstetric nurses have a high prevalence of musculoskeletal injuries, and the specificity of professional activity makes it difficult to assess and prevent risks. Training favors the acquisition of knowledge and reflection of behaviors. Investments should be made in training to students and professionals in work contexts.Objetivo: Analizar las posturas de los estudiantes del Curso de Máster en Enfermería de Salud Materna y Obstetricia; comprender cómo la intervención durante el trabajo de parto influencia las posturas; e identificar las estrategias de prevención de las lesiones musculoesqueléticas vinculadas al trabajo. Método: Estudio cualitativo y descriptivo, que recurrió a la grabación y análisis fílmico en situación de aprendizaje en Práctica Simulada de Alta Fidelidad. Resultados: Participaron en el estudio 13 estudiantes. Los resultados evidencian que el movimiento corporal adoptado no tiene en cuenta la coordinación del sistema musculoesquelético para mantener el equilibrio, la postura y la alineación corporal en las alteraciones de posición en la realización del parto. Conclusión: Los enfermeros obstetras presentan elevada prevalencia de lesiones musculoesqueléticas, y la especificidad de la actividad profesional dificulta la evaluación del riesgo y su prevención. La formación favorece la adquisición de conocimientos y reflexión de comportamientos. Es fundamental invertir en la formación de los estudiantes y los profesionales en los contextos de trabajo.Objetivo: Analisar as posturas dos estudantes do Curso de Mestrado em Enfermagem de Saúde Materna e Obstetrícia; compreender como a intervenção durante o trabalho de parto influencia as posturas; e identificar as estratégias de prevenção das lesões musculoesqueléticas ligadas ao trabalho. Método: Estudo qualitativo e descritivo, que recorreu à gravação e análise fílmica em situação de aprendizagem em Prática Simulada de Alta-Fidelidade. Resultados: Participaram do estudo 13 estudantes. Os resultados evidenciam que o movimento corporal adotado não tem em conta a coordenação do sistema musculoesquelético para manter o equilíbrio, a postura e o alinhamento corporal nas alterações de posição na realização do parto. Conclusão: Os enfermeiros obstetras apresentam elevada prevalência de lesões musculoesqueléticas, e a especificidade da atividade profissional dificulta a avaliação do risco e a sua prevenção. A formação favorece a aquisição de conhecimentos e reflexão de comportamentos. É fundamental investir na formação dos estudantes e dos profissionais nos contextos de trabalho.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2019-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/18247910.1590/s1980-220x2018028203507 Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 53 (2019); e03507Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 53 (2019); e03507Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 53 (2019); e035071980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPspaengporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/182479/169330https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/182479/169329https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/182479/169328https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessPresado, Maria Helena Cardoso, Mário Marques, Maria de Fátima Mendes Baixinho, Cristina Lavareda 2021-02-25T05:25:44Zoai:revistas.usp.br:article/182479Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2021-02-25T05:25:44Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
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