The nursing diagnosis implementation process at the University Hospital of the University of São Paulo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41517 |
Resumo: | More than two decades ago the Nursing Department at the University Hospital of the University of São Paulo implemented the care model called Nursing Care System (NCS), which is comprised of three phases: Background, Evaluation and Nursing Prescription. Since then, it is being developed by the Nursing Department nurses as a guiding instrument for care, teaching and research. Having in mind the automation of the NCS, the nurses began to discuss the need for changes that could speed up the work process with the proposal of implementation of the Nursing Diagnosis as another step of the NCS and with the review of nursing action/interventions. In order to do so, the adoption of a standardized system of the care process language became essential so as to make possible data capture, grouping and classification for analysis and their transformation into information. The present study aims at sharing with other nurses this experience on the implementation process of the Nursing Diagnosis as a second step of the NCS. |
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The nursing diagnosis implementation process at the University Hospital of the University of São PauloEl proceso de implementar el diagnóstico de enfermería en el Hospital Universitario de la Universidad de Sao PauloO processo de implementação do diagnóstico de enfermagem no Hospital Universitário da Universidade de São PauloProcessos de enfermagemDiagnóstico de enfermagemInovação organizacionalProcesos de enfermeríaDiagnóstico de enfermeríaInnovación organizacionalNursing processNursing diagnosisOrganizational innovationMore than two decades ago the Nursing Department at the University Hospital of the University of São Paulo implemented the care model called Nursing Care System (NCS), which is comprised of three phases: Background, Evaluation and Nursing Prescription. Since then, it is being developed by the Nursing Department nurses as a guiding instrument for care, teaching and research. Having in mind the automation of the NCS, the nurses began to discuss the need for changes that could speed up the work process with the proposal of implementation of the Nursing Diagnosis as another step of the NCS and with the review of nursing action/interventions. In order to do so, the adoption of a standardized system of the care process language became essential so as to make possible data capture, grouping and classification for analysis and their transformation into information. The present study aims at sharing with other nurses this experience on the implementation process of the Nursing Diagnosis as a second step of the NCS.Hace más de dos décadas, el Departamento de Enfermería (DE) del Hospital Universitario de la Universidad de São Paulo (HU-USP) implementó el modelo asistencial, denominado Sistema de Asistencia de Enfermería (SAE), que integra tres fases: el Histórico, la Evolución y la Prescripción de Enfermería y que viene siendo desarrollado por los enfermeros del DE como un instrumento orientador de la asistencia, de la enseñanza y de la investigación. Buscando informarse sobre el SAE, los enfermeros iniciaron discusiones acerca de la necesidad de cambios que agilicen el proceso de trabajo con la proposición de la implementación del Diagnóstico de Enfermería, como una etapa más del SAE, y con la revisión de las conductas/intervenciones de enfermería. Para tal efecto, se tornó imprescindible la adopción de un sistema patronizado de lenguaje del proceso asistencial a fin de que se pueda realizar la captura, agrupación y clasificación de los datos para el análisis y transformación en informaciones. El presente estudio tiene como objetivo compartir con otros enfermeros esa experiencia en el proceso de implemen-tación del Diagnóstico de Enfermería como segunda etapa del SAE.Há mais de duas décadas, o Departamento de Enfermagem (DE) do Hospital Universitário da Universidade de São Paulo (HU-USP) implementou o modelo assistencial, denominado Sistema de Assistência de Enfermagem (SAE), que integra três fases: o Histórico, a Evolução e a Prescrição de Enfermagem e que vem sendo desenvolvido pelos enfermeiros do DE como um instrumento norteador da assistência, do ensino e da pesquisa. Tendo em vista a informatização do SAE, os enfermeiros iniciaram discussões acerca da necessidade de mudanças que agilizassem o processo de trabalho com a proposição da implementação do Diagnóstico de Enfermagem, como mais uma etapa do SAE, e com a revisão das condutas/intervenções de enfermagem. Para tanto, tornou-se imprescindível a adoção de um sistema padronizado de linguagem do processo assistencial a fim de que se pudesse realizar a captura, agrupamento e classificação dos dados para análise e transformação em informações. O presente estudo tem como objetivo compartilhar com outros enfermeiros essa experiência no processo de implementação do Diagnóstico de Enfermagem como segunda etapa do SAE.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem2006-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/4151710.1590/S0080-62342006000100016Revista da Escola de Enfermagem da USP; v. 40 n. 1 (2006); 111-116Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 40 No. 1 (2006); 111-116Revista da Escola de Enfermagem da USP; Vol. 40 Núm. 1 (2006); 111-1161980-220X0080-6234reponame:Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/article/view/41517/45111http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima, Antônio Fernandes CostaKurcgant, Paulina2012-08-31T20:38:57Zoai:revistas.usp.br:article/41517Revistahttps://www.revistas.usp.br/reeuspPUBhttps://www.revistas.usp.br/reeusp/oai||nursingscholar@usp.br1980-220X0080-6234opendoar:2012-08-31T20:38:57Revista da Escola de Enfermagem da USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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