Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2000 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia USP (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/108089 |
Resumo: | The purpose of this text is to theorise about the playing method used as manner of analysing serious kids. This playing method will be understood here, from the point of view of the acting out, a phenomenon present on the psychosis cases, from where it shall be made an enunciation. Freud’s inhibition concept is also observed in childhood psychosis cases which can hamper the analyst’s work. |
id |
USP-26_37ce678c6a837c6c79815af8a2983acc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/108089 |
network_acronym_str |
USP-26 |
network_name_str |
Psicologia USP (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com criançasBetween Inhibition and Action: borders of Analytic W ork witer ChildrenChildhood play behavior. Acting out. Psychotherapeutic processes. Childhood psychosis. Autistic children. Inhibition. Psychoanalysis.Comportamento de brincar. Atuação. Processos psicoterapêuticos. Psicose infantil. Crianças autistas. Inibição. Psicanálise.The purpose of this text is to theorise about the playing method used as manner of analysing serious kids. This playing method will be understood here, from the point of view of the acting out, a phenomenon present on the psychosis cases, from where it shall be made an enunciation. Freud’s inhibition concept is also observed in childhood psychosis cases which can hamper the analyst’s work.O propósito, no presente texto, é de teorizar sobre o brincar utilizado como meio no trabalho analítico no caso de crianças graves. O brincar será aqui enfocado na perspectiva da passagem ao ato, fenômeno presente em casos de psicose, a partir de onde se proporá uma articulação. A inibição, conceito proposto por Freud, será trazida enquanto antípoda do ato, fenômeno observado igualmente em casos de psicose, principalmente aqueles que ocorrem na infância.Universidade de São Paulo. Instituto de Psicologia2000-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/10808910.1590/psicousp.v11i1.108089Psicologia USP; v. 11 n. 1 (2000); 243-252Psicologia USP; Vol. 11 No. 1 (2000); 243-252Psicologia USP; Vol. 11 Núm. 1 (2000); 243-2521678-51770103-6564reponame:Psicologia USP (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/108089/106433Copyright (c) 2016 Psicologia USPinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrauer, Jussara Falek2015-12-15T12:26:45Zoai:revistas.usp.br:article/108089Revistahttps://www.revistas.usp.br/psicouspPUBhttps://www.revistas.usp.br/psicousp/oairevpsico@usp.br1678-51770103-6564opendoar:2015-12-15T12:26:45Psicologia USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças Between Inhibition and Action: borders of Analytic W ork witer Children |
title |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças |
spellingShingle |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças Brauer, Jussara Falek Childhood play behavior. Acting out. Psychotherapeutic processes. Childhood psychosis. Autistic children. Inhibition. Psychoanalysis. Comportamento de brincar. Atuação. Processos psicoterapêuticos. Psicose infantil. Crianças autistas. Inibição. Psicanálise. |
title_short |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças |
title_full |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças |
title_fullStr |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças |
title_full_unstemmed |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças |
title_sort |
Entre a inibição e o ato: Fronteiras do trabalho analítico com crianças |
author |
Brauer, Jussara Falek |
author_facet |
Brauer, Jussara Falek |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brauer, Jussara Falek |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Childhood play behavior. Acting out. Psychotherapeutic processes. Childhood psychosis. Autistic children. Inhibition. Psychoanalysis. Comportamento de brincar. Atuação. Processos psicoterapêuticos. Psicose infantil. Crianças autistas. Inibição. Psicanálise. |
topic |
Childhood play behavior. Acting out. Psychotherapeutic processes. Childhood psychosis. Autistic children. Inhibition. Psychoanalysis. Comportamento de brincar. Atuação. Processos psicoterapêuticos. Psicose infantil. Crianças autistas. Inibição. Psicanálise. |
description |
The purpose of this text is to theorise about the playing method used as manner of analysing serious kids. This playing method will be understood here, from the point of view of the acting out, a phenomenon present on the psychosis cases, from where it shall be made an enunciation. Freud’s inhibition concept is also observed in childhood psychosis cases which can hamper the analyst’s work. |
publishDate |
2000 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2000-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/108089 10.1590/psicousp.v11i1.108089 |
url |
https://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/108089 |
identifier_str_mv |
10.1590/psicousp.v11i1.108089 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/psicousp/article/view/108089/106433 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Psicologia USP info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Psicologia USP |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Instituto de Psicologia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Instituto de Psicologia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psicologia USP; v. 11 n. 1 (2000); 243-252 Psicologia USP; Vol. 11 No. 1 (2000); 243-252 Psicologia USP; Vol. 11 Núm. 1 (2000); 243-252 1678-5177 0103-6564 reponame:Psicologia USP (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Psicologia USP (Online) |
collection |
Psicologia USP (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia USP (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revpsico@usp.br |
_version_ |
1800221959404912640 |