Sobrecarga de informação, adiamento de escolha e a função moderadora de need for cognition: evidência empírica
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Administração (São Paulo) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/114166 |
Resumo: | Choice deferral due to information overload is an undesirable result of competitive environments. The neoclassical maximization models predict that choice avoidance will not increase as more information is offered to consumers. The theories developed in the consumer behavior field predict that some properties of the environment may lead to behavioral effects and an increase in choice avoidance due to information overload. Based on stimuli generated experimentally and tested among 1,000 consumers, this empirical research provides evidence for the presence of behavioral effects due to information overload and reveals the different effects of increasing the number of options or the number of attributes. This study also finds that the need for cognition moderates these behavioral effects, and it proposes psychological processes that may trigger the effects observed. |
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Sobrecarga de informação, adiamento de escolha e a função moderadora de need for cognition: evidência empírica Information overload, choice deferral, and moderating role of need for cognition: Empirical evidence La sobrecarga de información, el aplazamiento de elegir y el papel moderador de la necesidad de la cognición: la evidencia empírica Choice deferral due to information overload is an undesirable result of competitive environments. The neoclassical maximization models predict that choice avoidance will not increase as more information is offered to consumers. The theories developed in the consumer behavior field predict that some properties of the environment may lead to behavioral effects and an increase in choice avoidance due to information overload. Based on stimuli generated experimentally and tested among 1,000 consumers, this empirical research provides evidence for the presence of behavioral effects due to information overload and reveals the different effects of increasing the number of options or the number of attributes. This study also finds that the need for cognition moderates these behavioral effects, and it proposes psychological processes that may trigger the effects observed. Aumento da propensão a evitar a escolha em função da sobrecarga de informações é um tema sujeito a debate intenso. Os modelos de maximização neoclássica prevêem que a propensão a evitar escolha não aumente com a oferta de mais informação ao consumidores. Diferentemente, os modelos com origem na psicologia cognitiva predizem que as características do ambiente de decisão podem provocar efeitos comportamentais que aumentem a propensão a não escolher, em função da sobrecarga de informação.A partir de estímulos gerados experimentalmente, esta pesquisa empírica torna evidente a presença de efeitos comportamentais provocados pela sobrecarga de informação, revela diferenças no efeitos provocados pela variação no número de opções em comparação ao número de atributos e demonstra que a característica de personalidade need for cognition modera tais efeitos comportamentais. Aplazamiento de elección debido a la sobrecarga de información es un resultado indeseable de entornos competitivos. Los modelos de maximización neoclásicos predicen que la evitación de elección no va a aumentar a medida que más información se ofrece a los consumidores. Las teorías desarrolladas en el campo del comportamiento del consumidor predicen que algunas propiedades del medio ambiente pueden provocar efectos en el comportamiento y un aumento de la evitación de elección debido a la sobrecarga de información. Basado en los estímulos generados experimentalmente y probado entre 1.000 consumidores, esta investigación empírica proporciona evidencia de la presencia de efectos de comportamiento debido a la sobrecarga de información y revela los diferentes efectos de aumentar el número de opciones o el número de atributos. Este estudio encuentra también que need for cognition modera estos efectos en el comportamiento, y propone procesos psicológicos que pueden desencadenar los efectos observados. Universidade de São Paulo. Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade2016-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/11416610.5700/RAUSP1222Revista de Administração; v. 51 n. 1 (2016); 36-55Revista de Administração; Vol. 51 No. 1 (2016); 36-55Revista de Administração; Vol. 51 Núm. 1 (2016); 36-551984-61420080-2107reponame:Revista de Administração (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPenghttps://www.revistas.usp.br/rausp/article/view/114166/112066Copyright (c) 2017 Revista de Administraçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPilli, Luis EduardoMazzon, José Afonso2016-04-08T16:41:12Zoai:revistas.usp.br:article/114166Revistahttps://www.revistas.usp.br/rauspPUBhttps://www.revistas.usp.br/rausp/oairausp@usp.br||reinhard@usp.br1984-61420080-2107opendoar:2016-04-08T16:41:12Revista de Administração (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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