Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bastos, Lucelia Ferreira Lima
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Ciampone, Maria Helena Trench, Mira, Vera Lucia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
spa
Título da fonte: Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050
Resumo: OBJECTIVES: to assess the impact of the Training Course on Prevention and Treatment of PU, in width and depth; to observe and analyze the variables of transference support of training, offered by the organization and to verify the existence of the relationship between transference support and training impact. METHODS: this was a quantitative study, in which data were collected through the application of Likert-type instruments, conducted with 75 nurses participating in a training at a hospital organization in São Paulo city. Data were analyzed statistically. RESULTS: there was a positive impact in width and depth, and the variables of transference support were strongly related to the impact, and situational factors of support were the main predictors of impact. CONCLUSION: the results pointed toward pathways to redirect the practice of instructional actions in the work environment of individuals in the study scenario and in similar situations that occur in organizations.
id USP-38_330b9ae7420d066503e3ce51d6a4b9a4
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/76050
network_acronym_str USP-38
network_name_str Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
repository_id_str
spelling Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros Evaluacion de apoyo a la transferencia de la formacion y el impacto en la practica de las enfermeras Asessment of evaluation of transference support and training impact on the work of nurses OBJECTIVES: to assess the impact of the Training Course on Prevention and Treatment of PU, in width and depth; to observe and analyze the variables of transference support of training, offered by the organization and to verify the existence of the relationship between transference support and training impact. METHODS: this was a quantitative study, in which data were collected through the application of Likert-type instruments, conducted with 75 nurses participating in a training at a hospital organization in São Paulo city. Data were analyzed statistically. RESULTS: there was a positive impact in width and depth, and the variables of transference support were strongly related to the impact, and situational factors of support were the main predictors of impact. CONCLUSION: the results pointed toward pathways to redirect the practice of instructional actions in the work environment of individuals in the study scenario and in similar situations that occur in organizations. OBJETIVOS: avaliar o impacto do Curso de Capacitação em Prevenção e Tratamento de Úlcera por Pressão, em largura e profundidade; observar e analisar as variáveis de suporte à transferência de treinamento, oferecidas pela organização e verificar existência de relação entre suporte à transferência e impacto de treinamento. MÉTODO: estudo quantitativo, cuja coleta de dados se deu pela aplicação de instrumentos tipo Likert aos 75 enfermeiros participantes de um treinamento de uma organização hospitalar, no município de São Paulo. Os dados foram analisados estatisticamente. RESULTADOS: houve impacto positivo em largura e profundidade, e as variáveis de suporte à transferência estão fortemente relacionadas ao impacto, sendo os fatores situacionais de apoio os maiores preditores de impacto. CONCLUSÃO: os resultados permitiram apontar trilhas no sentido de reconduzir a prática de ações instrucionais no ambiente de trabalho dos indivíduos no cenário do estudo e em situações semelhantes que ocorrem nas organizações. OBJETIVOS: evaluar el impacto de la capacitación en la prevención y tratamiento de úlceras por presión, en cobertura y en profundidad, observación y análisis de las variables de apoyo a la transferencia de la formación ofrecida por la organización, y verificar la existencia de la relación entre la transferencia de apoyo y resultados de la capacitación. MÉTODOS: estudio cuantitativo, realizado con 75 enfermeros en formación en una organización hospitalaria en la ciudad de São Paulo mediante la aplicación de herramientas de la escala de Likert. Los datos se analizaron estadísticamente. RESULTADOS: hubo un resultado positivo en la anchura y la profundidad del impacto. Las variables que apoyan la transferencia estaban fuertemente relacionados con el impacto de formación, siendo los factores de la situación de apoyo a los principales predictores de impacto. CONCLUSIÓN: los resultados apuntan hacia formas de rediseñar la práctica de las acciones educativas en el entorno laboral de las personas en este ámbito de estudio particular y en situaciones similares que ocurren en otras organizaciones. Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto2013-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/7605010.1590/0104-1169.2913.2364Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 21 n. 6 (2013); 1274-1281Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 21 Núm. 6 (2013); 1274-1281Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 21 No. 6 (2013); 1274-12811518-83450104-1169reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporspahttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79736https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79737https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79738Bastos, Lucelia Ferreira Lima Ciampone, Maria Helena Trench Mira, Vera Lucia info:eu-repo/semantics/openAccess2014-03-10T18:53:23Zoai:revistas.usp.br:article/76050Revistahttp://www.scielo.br/rlaePUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br1518-83450104-1169opendoar:2014-03-10T18:53:23Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
Evaluacion de apoyo a la transferencia de la formacion y el impacto en la practica de las enfermeras
Asessment of evaluation of transference support and training impact on the work of nurses
title Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
spellingShingle Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
Bastos, Lucelia Ferreira Lima
title_short Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
title_full Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
title_fullStr Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
title_full_unstemmed Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
title_sort Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
author Bastos, Lucelia Ferreira Lima
author_facet Bastos, Lucelia Ferreira Lima
Ciampone, Maria Helena Trench
Mira, Vera Lucia
author_role author
author2 Ciampone, Maria Helena Trench
Mira, Vera Lucia
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bastos, Lucelia Ferreira Lima
Ciampone, Maria Helena Trench
Mira, Vera Lucia
description OBJECTIVES: to assess the impact of the Training Course on Prevention and Treatment of PU, in width and depth; to observe and analyze the variables of transference support of training, offered by the organization and to verify the existence of the relationship between transference support and training impact. METHODS: this was a quantitative study, in which data were collected through the application of Likert-type instruments, conducted with 75 nurses participating in a training at a hospital organization in São Paulo city. Data were analyzed statistically. RESULTS: there was a positive impact in width and depth, and the variables of transference support were strongly related to the impact, and situational factors of support were the main predictors of impact. CONCLUSION: the results pointed toward pathways to redirect the practice of instructional actions in the work environment of individuals in the study scenario and in similar situations that occur in organizations.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050
10.1590/0104-1169.2913.2364
url https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050
identifier_str_mv 10.1590/0104-1169.2913.2364
dc.language.iso.fl_str_mv eng
por
spa
language eng
por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79736
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79737
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79738
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 21 n. 6 (2013); 1274-1281
Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 21 Núm. 6 (2013); 1274-1281
Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 21 No. 6 (2013); 1274-1281
1518-8345
0104-1169
reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
collection Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv rlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br
_version_ 1800222849435172864