Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por spa |
Título da fonte: | Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050 |
Resumo: | OBJECTIVES: to assess the impact of the Training Course on Prevention and Treatment of PU, in width and depth; to observe and analyze the variables of transference support of training, offered by the organization and to verify the existence of the relationship between transference support and training impact. METHODS: this was a quantitative study, in which data were collected through the application of Likert-type instruments, conducted with 75 nurses participating in a training at a hospital organization in São Paulo city. Data were analyzed statistically. RESULTS: there was a positive impact in width and depth, and the variables of transference support were strongly related to the impact, and situational factors of support were the main predictors of impact. CONCLUSION: the results pointed toward pathways to redirect the practice of instructional actions in the work environment of individuals in the study scenario and in similar situations that occur in organizations. |
id |
USP-38_330b9ae7420d066503e3ce51d6a4b9a4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/76050 |
network_acronym_str |
USP-38 |
network_name_str |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros Evaluacion de apoyo a la transferencia de la formacion y el impacto en la practica de las enfermeras Asessment of evaluation of transference support and training impact on the work of nurses OBJECTIVES: to assess the impact of the Training Course on Prevention and Treatment of PU, in width and depth; to observe and analyze the variables of transference support of training, offered by the organization and to verify the existence of the relationship between transference support and training impact. METHODS: this was a quantitative study, in which data were collected through the application of Likert-type instruments, conducted with 75 nurses participating in a training at a hospital organization in São Paulo city. Data were analyzed statistically. RESULTS: there was a positive impact in width and depth, and the variables of transference support were strongly related to the impact, and situational factors of support were the main predictors of impact. CONCLUSION: the results pointed toward pathways to redirect the practice of instructional actions in the work environment of individuals in the study scenario and in similar situations that occur in organizations. OBJETIVOS: avaliar o impacto do Curso de Capacitação em Prevenção e Tratamento de Úlcera por Pressão, em largura e profundidade; observar e analisar as variáveis de suporte à transferência de treinamento, oferecidas pela organização e verificar existência de relação entre suporte à transferência e impacto de treinamento. MÉTODO: estudo quantitativo, cuja coleta de dados se deu pela aplicação de instrumentos tipo Likert aos 75 enfermeiros participantes de um treinamento de uma organização hospitalar, no município de São Paulo. Os dados foram analisados estatisticamente. RESULTADOS: houve impacto positivo em largura e profundidade, e as variáveis de suporte à transferência estão fortemente relacionadas ao impacto, sendo os fatores situacionais de apoio os maiores preditores de impacto. CONCLUSÃO: os resultados permitiram apontar trilhas no sentido de reconduzir a prática de ações instrucionais no ambiente de trabalho dos indivíduos no cenário do estudo e em situações semelhantes que ocorrem nas organizações. OBJETIVOS: evaluar el impacto de la capacitación en la prevención y tratamiento de úlceras por presión, en cobertura y en profundidad, observación y análisis de las variables de apoyo a la transferencia de la formación ofrecida por la organización, y verificar la existencia de la relación entre la transferencia de apoyo y resultados de la capacitación. MÉTODOS: estudio cuantitativo, realizado con 75 enfermeros en formación en una organización hospitalaria en la ciudad de São Paulo mediante la aplicación de herramientas de la escala de Likert. Los datos se analizaron estadísticamente. RESULTADOS: hubo un resultado positivo en la anchura y la profundidad del impacto. Las variables que apoyan la transferencia estaban fuertemente relacionados con el impacto de formación, siendo los factores de la situación de apoyo a los principales predictores de impacto. CONCLUSIÓN: los resultados apuntan hacia formas de rediseñar la práctica de las acciones educativas en el entorno laboral de las personas en este ámbito de estudio particular y en situaciones similares que ocurren en otras organizaciones. Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto2013-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/7605010.1590/0104-1169.2913.2364Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 21 n. 6 (2013); 1274-1281Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 21 Núm. 6 (2013); 1274-1281Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 21 No. 6 (2013); 1274-12811518-83450104-1169reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPengporspahttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79736https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79737https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79738Bastos, Lucelia Ferreira Lima Ciampone, Maria Helena Trench Mira, Vera Lucia info:eu-repo/semantics/openAccess2014-03-10T18:53:23Zoai:revistas.usp.br:article/76050Revistahttp://www.scielo.br/rlaePUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br1518-83450104-1169opendoar:2014-03-10T18:53:23Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros Evaluacion de apoyo a la transferencia de la formacion y el impacto en la practica de las enfermeras Asessment of evaluation of transference support and training impact on the work of nurses |
title |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros |
spellingShingle |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros Bastos, Lucelia Ferreira Lima |
title_short |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros |
title_full |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros |
title_fullStr |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros |
title_full_unstemmed |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros |
title_sort |
Avaliacao de suporte a transferencia e impacto de treinamento no trabalho dos enfermeiros |
author |
Bastos, Lucelia Ferreira Lima |
author_facet |
Bastos, Lucelia Ferreira Lima Ciampone, Maria Helena Trench Mira, Vera Lucia |
author_role |
author |
author2 |
Ciampone, Maria Helena Trench Mira, Vera Lucia |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bastos, Lucelia Ferreira Lima Ciampone, Maria Helena Trench Mira, Vera Lucia |
description |
OBJECTIVES: to assess the impact of the Training Course on Prevention and Treatment of PU, in width and depth; to observe and analyze the variables of transference support of training, offered by the organization and to verify the existence of the relationship between transference support and training impact. METHODS: this was a quantitative study, in which data were collected through the application of Likert-type instruments, conducted with 75 nurses participating in a training at a hospital organization in São Paulo city. Data were analyzed statistically. RESULTS: there was a positive impact in width and depth, and the variables of transference support were strongly related to the impact, and situational factors of support were the main predictors of impact. CONCLUSION: the results pointed toward pathways to redirect the practice of instructional actions in the work environment of individuals in the study scenario and in similar situations that occur in organizations. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050 10.1590/0104-1169.2913.2364 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050 |
identifier_str_mv |
10.1590/0104-1169.2913.2364 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por spa |
language |
eng por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79736 https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79737 https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/76050/79738 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 21 n. 6 (2013); 1274-1281 Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 21 Núm. 6 (2013); 1274-1281 Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 21 No. 6 (2013); 1274-1281 1518-8345 0104-1169 reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
collection |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br |
_version_ |
1800222849435172864 |