Nurses positioning regarding the problem-based approach

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Maria Iracema Tabosa da
Data de Publicação: 2002
Outros Autores: Ruffino, Márcia Caron, Dias, Mardônio Rique
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650
Resumo: This article presents the second part of a study that aimed at identifying and comparing the scores for the propositions of a problem-based course offered to nurses before and after their participation in a capacitation program on the problem-based approach. Data were collected through the adaptation of a Likert's scale. Results showed significant improvements after nurses' participation in the pedagogical capacitation program.
id USP-38_a6c390ffe85d51c14b72dfac2e2c4edb
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/1650
network_acronym_str USP-38
network_name_str Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
repository_id_str
spelling Nurses positioning regarding the problem-based approachPosicionamento de enfermeiras sobre ensino problematizadorPosicionamiento de enfermeras sobre las variables de la ensenãnza problematizadoraensino superiorenfermagemenfermeirospregrado en enfermeríaenfermeríaenfermerosuniversity educationnursingnursesThis article presents the second part of a study that aimed at identifying and comparing the scores for the propositions of a problem-based course offered to nurses before and after their participation in a capacitation program on the problem-based approach. Data were collected through the adaptation of a Likert's scale. Results showed significant improvements after nurses' participation in the pedagogical capacitation program.Este artigo constitui a segunda parte de um estudo que tem por objetivo identificar e comparar os escores atribuídos pelas enfermeiras às proposições de curso problematizador antes e após sua participação em capacitação pedagógica problematizadora. Os dados foram coletados através da aplicação de um instrumento adaptado da escala Likert. Os resultados mostraram maior média após a capacitação pedagógica.Este artículo constituye la segunda parte de un estudio, que tiene por objetivo identificar y comparar los escores atribuidos por las enfermeras a las proposiciones del curso problematizador antes y después de su participación en el curso de capacitación pedagógica problematizadora. Los datos fueron recogidos por medio de la aplicación de un instrumento adaptado de la escala Likert. Los resultados mostraron mayor promedio después de la capacitación pedagógica.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto2002-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/165010.1590/S0104-11692002000200011Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 10 n. 2 (2002); 192-198Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 2 (2002); 192-198Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 10 No. 2 (2002); 192-1981518-83450104-1169reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650/1695Silva, Maria Iracema Tabosa daRuffino, Márcia CaronDias, Mardônio Riqueinfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-04-26T14:04:51Zoai:revistas.usp.br:article/1650Revistahttp://www.scielo.br/rlaePUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br1518-83450104-1169opendoar:2012-04-26T14:04:51Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Nurses positioning regarding the problem-based approach
Posicionamento de enfermeiras sobre ensino problematizador
Posicionamiento de enfermeras sobre las variables de la ensenãnza problematizadora
title Nurses positioning regarding the problem-based approach
spellingShingle Nurses positioning regarding the problem-based approach
Silva, Maria Iracema Tabosa da
ensino superior
enfermagem
enfermeiros
pregrado en enfermería
enfermería
enfermeros
university education
nursing
nurses
title_short Nurses positioning regarding the problem-based approach
title_full Nurses positioning regarding the problem-based approach
title_fullStr Nurses positioning regarding the problem-based approach
title_full_unstemmed Nurses positioning regarding the problem-based approach
title_sort Nurses positioning regarding the problem-based approach
author Silva, Maria Iracema Tabosa da
author_facet Silva, Maria Iracema Tabosa da
Ruffino, Márcia Caron
Dias, Mardônio Rique
author_role author
author2 Ruffino, Márcia Caron
Dias, Mardônio Rique
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Maria Iracema Tabosa da
Ruffino, Márcia Caron
Dias, Mardônio Rique
dc.subject.por.fl_str_mv ensino superior
enfermagem
enfermeiros
pregrado en enfermería
enfermería
enfermeros
university education
nursing
nurses
topic ensino superior
enfermagem
enfermeiros
pregrado en enfermería
enfermería
enfermeros
university education
nursing
nurses
description This article presents the second part of a study that aimed at identifying and comparing the scores for the propositions of a problem-based course offered to nurses before and after their participation in a capacitation program on the problem-based approach. Data were collected through the adaptation of a Likert's scale. Results showed significant improvements after nurses' participation in the pedagogical capacitation program.
publishDate 2002
dc.date.none.fl_str_mv 2002-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650
10.1590/S0104-11692002000200011
url https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650
identifier_str_mv 10.1590/S0104-11692002000200011
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650/1695
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 10 n. 2 (2002); 192-198
Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 2 (2002); 192-198
Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 10 No. 2 (2002); 192-198
1518-8345
0104-1169
reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
collection Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv rlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br
_version_ 1800222838368501760