Nurses positioning regarding the problem-based approach
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650 |
Resumo: | This article presents the second part of a study that aimed at identifying and comparing the scores for the propositions of a problem-based course offered to nurses before and after their participation in a capacitation program on the problem-based approach. Data were collected through the adaptation of a Likert's scale. Results showed significant improvements after nurses' participation in the pedagogical capacitation program. |
id |
USP-38_a6c390ffe85d51c14b72dfac2e2c4edb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/1650 |
network_acronym_str |
USP-38 |
network_name_str |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Nurses positioning regarding the problem-based approachPosicionamento de enfermeiras sobre ensino problematizadorPosicionamiento de enfermeras sobre las variables de la ensenãnza problematizadoraensino superiorenfermagemenfermeirospregrado en enfermeríaenfermeríaenfermerosuniversity educationnursingnursesThis article presents the second part of a study that aimed at identifying and comparing the scores for the propositions of a problem-based course offered to nurses before and after their participation in a capacitation program on the problem-based approach. Data were collected through the adaptation of a Likert's scale. Results showed significant improvements after nurses' participation in the pedagogical capacitation program.Este artigo constitui a segunda parte de um estudo que tem por objetivo identificar e comparar os escores atribuídos pelas enfermeiras às proposições de curso problematizador antes e após sua participação em capacitação pedagógica problematizadora. Os dados foram coletados através da aplicação de um instrumento adaptado da escala Likert. Os resultados mostraram maior média após a capacitação pedagógica.Este artículo constituye la segunda parte de un estudio, que tiene por objetivo identificar y comparar los escores atribuidos por las enfermeras a las proposiciones del curso problematizador antes y después de su participación en el curso de capacitación pedagógica problematizadora. Los datos fueron recogidos por medio de la aplicación de un instrumento adaptado de la escala Likert. Los resultados mostraron mayor promedio después de la capacitación pedagógica.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto2002-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/165010.1590/S0104-11692002000200011Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 10 n. 2 (2002); 192-198Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 2 (2002); 192-198Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 10 No. 2 (2002); 192-1981518-83450104-1169reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650/1695Silva, Maria Iracema Tabosa daRuffino, Márcia CaronDias, Mardônio Riqueinfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-04-26T14:04:51Zoai:revistas.usp.br:article/1650Revistahttp://www.scielo.br/rlaePUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br1518-83450104-1169opendoar:2012-04-26T14:04:51Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Nurses positioning regarding the problem-based approach Posicionamento de enfermeiras sobre ensino problematizador Posicionamiento de enfermeras sobre las variables de la ensenãnza problematizadora |
title |
Nurses positioning regarding the problem-based approach |
spellingShingle |
Nurses positioning regarding the problem-based approach Silva, Maria Iracema Tabosa da ensino superior enfermagem enfermeiros pregrado en enfermería enfermería enfermeros university education nursing nurses |
title_short |
Nurses positioning regarding the problem-based approach |
title_full |
Nurses positioning regarding the problem-based approach |
title_fullStr |
Nurses positioning regarding the problem-based approach |
title_full_unstemmed |
Nurses positioning regarding the problem-based approach |
title_sort |
Nurses positioning regarding the problem-based approach |
author |
Silva, Maria Iracema Tabosa da |
author_facet |
Silva, Maria Iracema Tabosa da Ruffino, Márcia Caron Dias, Mardônio Rique |
author_role |
author |
author2 |
Ruffino, Márcia Caron Dias, Mardônio Rique |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Maria Iracema Tabosa da Ruffino, Márcia Caron Dias, Mardônio Rique |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ensino superior enfermagem enfermeiros pregrado en enfermería enfermería enfermeros university education nursing nurses |
topic |
ensino superior enfermagem enfermeiros pregrado en enfermería enfermería enfermeros university education nursing nurses |
description |
This article presents the second part of a study that aimed at identifying and comparing the scores for the propositions of a problem-based course offered to nurses before and after their participation in a capacitation program on the problem-based approach. Data were collected through the adaptation of a Likert's scale. Results showed significant improvements after nurses' participation in the pedagogical capacitation program. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650 10.1590/S0104-11692002000200011 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0104-11692002000200011 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1650/1695 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 10 n. 2 (2002); 192-198 Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 2 (2002); 192-198 Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 10 No. 2 (2002); 192-198 1518-8345 0104-1169 reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
collection |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br |
_version_ |
1800222838368501760 |