Interagindo com a criança hospitalizada: utilização de técnicas e medidas terapêuticas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1995 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/16044 |
Resumo: | The aim of this study is to describe an experience of a nursing student caring for a child in a pediatric unit. Using therapeutic communication techniques and therapeutic nursing measures, the student developed a help relationship with the child, which enabled the implementation of a thorough nursing process, where the student got fully involved with the patient sharing beneficial experiences for both. |
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Interagindo com a criança hospitalizada: utilização de técnicas e medidas terapêuticasInteractuando con un niño hospitalizado: utilización de técnicas y medidas terapéuticasInteracting with children in the hospital: utilization of therapeutic techniques and measuresassistência à criança hospitalizadarelacionamento com a criança hospitalizadacomunicação terapêuticaasistencia al niño hospitalizadocomunicación con el niño hospitalizadocomunicación terapéuticaassistance to children in hospitalnurse-client relationshiptherapeutic communicationThe aim of this study is to describe an experience of a nursing student caring for a child in a pediatric unit. Using therapeutic communication techniques and therapeutic nursing measures, the student developed a help relationship with the child, which enabled the implementation of a thorough nursing process, where the student got fully involved with the patient sharing beneficial experiences for both.O presente trabalho procura descrever a experiência vivenciada por aluna de graduação ao cuidar de criança hospitalizada numa unidade pediátrica. Utilizando-se das técnicas de comunicação terapêutica e medidas terapêuticas de enfermagem, a aluna desenvolveu relacionamento de ajuda com a criança, o que lhe permitiu prestar assistência de enfermagem de forma integral, envolvendo-se com ela e compartilhando experiências benéficas para ambas.El presente trabajo procura describir la experiencia vivida por una alumna del pregrado de enfermería al cuidar de una niña hospitalizada en una unidad pediátrica. Valiéndose de las técnicas de comunicación terapéutica y medidas terapéuticas de enfermería, la alumna desarrolló reracionamiento de ayuda con la niña, lo que le permitió prestar asistencia de enfermería en forma integral, involucrándose con ella y compartiendo experiencias benéficas para las dos.Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto1995-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/1604410.1590/S0104-11691995000200008Revista Latino-Americana de Enfermagem; v. 3 n. 2 (1995); 93-106Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 3 Núm. 2 (1995); 93-106Revista Latino-Americana de Enfermagem; Vol. 3 No. 2 (1995); 93-1061518-83450104-1169reponame:Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rlae/article/view/16044/17614Sadala, Maria Lúcia AraújoAntônio, Ana Luiza de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-05-18T18:44:18Zoai:revistas.usp.br:article/16044Revistahttp://www.scielo.br/rlaePUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprlae@eerp.usp.br||shbcassi@eerp.usp.br1518-83450104-1169opendoar:2012-05-18T18:44:18Revista Latino-Americana de Enfermagem (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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