Work, study and productivity: from confusion to definition
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rto/article/view/13999 |
Resumo: | In the last decade, the concepts of "Work", "Study" and "Productivity" have been closely associated in clinical and theoretical research in Occupational Therapy. In fact, these concepts are very different from one another and are wrongly associated to "Occupational performance". This association provokes confusion and negative effects on both the clients and the theoretical development of the profession. From a psycho sociological point of view, this article aims to demonstrate the fundamental differences between the three concepts and discuss the pernicious effects of maintaining the conceptual confusion. The analysis will explore the following topics: peer recognition, autonomy, social relationships, identity, and performance measure. |
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Work, study and productivity: from confusion to definition Trabalho, estudo e produtividade: da confusão à definição WorkWork^i2^spsicoloEfficiencyEfficiency organizationalOccupational therapyTrabalhoTrabalho^i1^spsicoloEficiênciaEficiência organizacionalTerapia ocupacional In the last decade, the concepts of "Work", "Study" and "Productivity" have been closely associated in clinical and theoretical research in Occupational Therapy. In fact, these concepts are very different from one another and are wrongly associated to "Occupational performance". This association provokes confusion and negative effects on both the clients and the theoretical development of the profession. From a psycho sociological point of view, this article aims to demonstrate the fundamental differences between the three concepts and discuss the pernicious effects of maintaining the conceptual confusion. The analysis will explore the following topics: peer recognition, autonomy, social relationships, identity, and performance measure. Na última década, os conceitos de "trabalho", "estudo" e "produtividade" têm sido fortemente associados às pesquisas clínica e teórica em Terapia Ocupacional. Na verdade, esses conceitos são muito diferentes entre si e são erroneamente associados à "desempenho ocupacional". Essa associação provoca confusão e efeitos negativos tanto para os clientes quanto para o desenvolvimento teórico da profissão. Do ponto de vista psico-sociológico, esse artigo tem como objetivo demonstrar as diferenças fundamentais entre os três conceitos e discutir os efeitos prejudiciais causados pela continuidade dessa confusão conceitual. A análise irá explorar os seguintes tópicos: a identificação entre iguais, a autonomia, as relações sociais, identidade e a medida de desempenho. Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina2007-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rto/article/view/1399910.11606/issn.2238-6149.v18i1p11-16Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; Vol. 18 Núm. 1 (2007); 11-16Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; Vol. 18 No. 1 (2007); 11-16Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo; v. 18 n. 1 (2007); 11-162238-61491415-9104reponame:Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Pauloinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rto/article/view/13999/15817Saint-Jean, MichelineTherriault, Pierre-Yvesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-03-04T12:06:44Zoai:revistas.usp.br:article/13999Revistahttp://www.revistas.usp.br/rtoPUBhttps://www.revistas.usp.br/rto/oai||revto@usp.br2238-61491415-9104opendoar:2016-03-04T12:06:44Revista de Terapia Ocupacional da Universidade de São Paulo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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