Universities under attack
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ARS (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/58491 |
Resumo: | In face of the recent changes in the funding system and the implementation, by regulatory agencies, of new criteria to assess academic research in British universities, the author discusses the challenge posited to these institutions in their task of producing knowledge and analyses public policies and their impact on higher education. The article also proposes alternatives to be taken by the academic communityin light of this predicament. |
id |
USP-45_088039b15f48ba41a463281fd42f8e84 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/58491 |
network_acronym_str |
USP-45 |
network_name_str |
ARS (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Universities under attackUniversidades sob ataqueuniversidade públicauniversidades britânicasfinanciamento público na educaçãoregulamentação da produção acadêmicaRAEREFpublic universityBritish universitiespublic funding in educationresearch assessmentRAEREFIn face of the recent changes in the funding system and the implementation, by regulatory agencies, of new criteria to assess academic research in British universities, the author discusses the challenge posited to these institutions in their task of producing knowledge and analyses public policies and their impact on higher education. The article also proposes alternatives to be taken by the academic communityin light of this predicament.Em face das recentes mudanças nos critérios de distribuição de verbas e de avaliação da produção acadêmica nas universidades britânicas, por parte de agências regulatórias, o autor discute o desafio que se coloca à instituição universitária em sua tarefa de produção de conhecimento e analisa as políticas públicas e seu impacto no ensino de nível superior, sugerindo ainda alternativas a serem adotadas pela comunidade acadêmica diante de tal situação.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2012-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/ars/article/view/5849110.1590/S1678-53202012000100002ARS (São Paulo); v. 10 n. 19 (2012); 16-23ARS; Vol. 10 Núm. 19 (2012); 16-23ARS; Vol. 10 No. 19 (2012); 16-232178-04471678-5320reponame:ARS (São Paulo. Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/ars/article/view/58491/61475Copyright (c) 2012 Keith Thomasinfo:eu-repo/semantics/openAccessThomas, Keith2015-10-14T18:58:46Zoai:revistas.usp.br:article/58491Revistahttp://www.scielo.br/arsPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||ars@usp.br2178-04471678-5320opendoar:2015-10-14T18:58:46ARS (São Paulo. Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Universities under attack Universidades sob ataque |
title |
Universities under attack |
spellingShingle |
Universities under attack Thomas, Keith universidade pública universidades britânicas financiamento público na educação regulamentação da produção acadêmica RAE REF public university British universities public funding in education research assessment RAE REF |
title_short |
Universities under attack |
title_full |
Universities under attack |
title_fullStr |
Universities under attack |
title_full_unstemmed |
Universities under attack |
title_sort |
Universities under attack |
author |
Thomas, Keith |
author_facet |
Thomas, Keith |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Thomas, Keith |
dc.subject.por.fl_str_mv |
universidade pública universidades britânicas financiamento público na educação regulamentação da produção acadêmica RAE REF public university British universities public funding in education research assessment RAE REF |
topic |
universidade pública universidades britânicas financiamento público na educação regulamentação da produção acadêmica RAE REF public university British universities public funding in education research assessment RAE REF |
description |
In face of the recent changes in the funding system and the implementation, by regulatory agencies, of new criteria to assess academic research in British universities, the author discusses the challenge posited to these institutions in their task of producing knowledge and analyses public policies and their impact on higher education. The article also proposes alternatives to be taken by the academic communityin light of this predicament. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/58491 10.1590/S1678-53202012000100002 |
url |
https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/58491 |
identifier_str_mv |
10.1590/S1678-53202012000100002 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/ars/article/view/58491/61475 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Keith Thomas info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Keith Thomas |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
ARS (São Paulo); v. 10 n. 19 (2012); 16-23 ARS; Vol. 10 Núm. 19 (2012); 16-23 ARS; Vol. 10 No. 19 (2012); 16-23 2178-0447 1678-5320 reponame:ARS (São Paulo. Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
ARS (São Paulo. Online) |
collection |
ARS (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
ARS (São Paulo. Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ars@usp.br |
_version_ |
1797688292097916928 |