Penhascos e Abismos: a representação do mar em A Tempestade de Aleksandr Púchkin
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
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Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rus/article/view/210068 |
Resumo: | This paper seeks to analyze the poem “The Tempest” (1825) by Aleksandr Pushkin, already translated to Portuguese by José Casado and Felipe Munhoz, to offer it some space in the reception of his works in Brazil. It will be discussed the fact that a rich poetic production, despite its short length, twelve verses in total, brings out important semantic and structural issues of the author's style. Finally, it will also be analyzed how the poem fits into the context of the writer’s composition during the 1820’s and what repercussions the sea’s role plays in his work. |
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Penhascos e Abismos: a representação do mar em A Tempestade de Aleksandr PúchkinCliffs and Chasms: the portrait of the sea in Aleksandr Pushkin’s The TempestPúchkinTempestadeRomantismoPoesia russaPushkinTempestRomanticismRussian poetryThis paper seeks to analyze the poem “The Tempest” (1825) by Aleksandr Pushkin, already translated to Portuguese by José Casado and Felipe Munhoz, to offer it some space in the reception of his works in Brazil. It will be discussed the fact that a rich poetic production, despite its short length, twelve verses in total, brings out important semantic and structural issues of the author's style. Finally, it will also be analyzed how the poem fits into the context of the writer’s composition during the 1820’s and what repercussions the sea’s role plays in his work.O presente trabalho busca analisar o poema “A Tempestade” (1825), de Aleksandr Púchkin, já traduzido para o português por José Casado e Felipe Munhoz, a fim de lhe conferir certo espaço na recepção de sua obra no Brasil. Mostrar-se-á como uma produção poética, não obstante sua pequena extensão, doze versos, faz emergir importantes questões semânticas e estruturais da poética do autor. Por fim, será discutido como ele se insere no contexto de produção dos anos 1820 e quais repercussões tem a figura do mar na obra.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas.2023-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado por parestext/xmlapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rus/article/view/21006810.11606/issn.2317-4765.rus.2023.210068RUS (São Paulo); v. 14 n. 24 (2023): Poesia russa; 64-82RUS (Sao Paulo); Vol. 14 No. 24 (2023): Poesia russa; 64-82РУС (Сан-Пауло); Том 14 № 24 (2023): Poesia russa; 64-822317-4765reponame:RUS (São Paulo)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rus/article/view/210068/197118https://www.revistas.usp.br/rus/article/view/210068/194644Copyright (c) 2023 Karina Vilela Vilarahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVilara, Karina Vilela 2023-12-01T13:52:31Zoai:revistas.usp.br:article/210068Revistahttp://revistas.usp.br/rus/PUBhttp://www.revistas.usp.br/rus/oairus@usp.br||revistalitrus@gmail.com||2317-47652317-4765opendoar:2023-12-01T13:52:31RUS (São Paulo) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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