El cotidiano fantástico en la propaganda de Havaianas: El comercial televisivo como tecnología de lo imaginario
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/111264 |
Resumo: | From this study, we seek to think the role of the television commercial as a contemporary technology of the imaginary, in its stimulation of the knowledge of new references, potentiating new representations. Thus, we selected for the analysis two advertisements of a brand recognized by its Brazilianess, the Havaianas sandals. The perspective adopted is the comprehensive sociology, and authors as Durand, Maffesoli, Lipovetsky and Silva constitute this research referential. |
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El cotidiano fantástico en la propaganda de Havaianas: El comercial televisivo como tecnología de lo imaginarioThe fantastic quotidian in Havaianas’s advertisement: The television commercial as a technology of the imaginaryO cotidiano fantástico na propaganda de havaianas: O comercial televisivo como tecnologia do imagináriotecnologias do imagináriocotidianocontemporaneidadeHavaianastechnologies of the imaginaryquotidiancontemporaneityHavaianastecnologías de lo imaginariocotidianocontemporaneidadHavaianasFrom this study, we seek to think the role of the television commercial as a contemporary technology of the imaginary, in its stimulation of the knowledge of new references, potentiating new representations. Thus, we selected for the analysis two advertisements of a brand recognized by its Brazilianess, the Havaianas sandals. The perspective adopted is the comprehensive sociology, and authors as Durand, Maffesoli, Lipovetsky and Silva constitute this research referential.A partir de este estudio logramos pensar el papel del comercial televisivo como una tecnología de lo imaginario contemporáneo, en su estimulación para el conocimiento de nuevas referencias, potencializando nuevas representaciones. De este modo, selecionamos para nuestra analise dos propagandas de una marca reconocida por su brasilidad, las sandalias Havaianas. La perspectiva adotada es la de la Sociología Comprensiva y los autores como Durand, Maffesoli, Lipovetsky y Silva constituyen el referencial de esta investigación.A partir desse estudo buscamos pensar o papel do comercial televisivo como uma tecnologia do imaginário contemporâneo, em sua estimulação para o conhecimento de novas referências, potencializando novas representações. Assim, selecionamos para análise duas propagandas de uma marca reconhecida por sua brasilidade, as sandálias Havaianas. A perspectiva adotada é a da sociologia compreensiva e autores como Durand, Maffesoli, Lipovetsky e Silva constituem o referencial dessa pesquisa.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2015-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/11126410.11606/issn.1984-5057.v7i1p4-21Signos do Consumo; v. 7 n. 1 (2015): Consumo e a estetização da vida cotidiana: uma perspectiva a cerca da publicidade e dos games; 4-211984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/111264/109521Copyright (c) 2018 Juliana Tonin, Larissa Azubel, Gabriela Kurtz, Karina Pereira Weberinfo:eu-repo/semantics/openAccessTonin, JulianaAzubel, LarissaKurtz, GabrielaWeber, Karina Pereira2019-04-01T12:52:47Zoai:revistas.usp.br:article/111264Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:52:47Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
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