Consumption as a possibility of autonomy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Portelinha, Maria Beatriz
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signos do Consumo
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/132129
Resumo: In the book De refém a protagonista: consumo, identidade e emancipação, Sérgio Silva Dantas (2015) discusses about consumption in the life trajectories and about how it assumes an important role in the construction of identities. During the work, the author articulates the themes of consumption, identities and social class, covering the complexities resulting from this. From a wide range of readings, using authors of communication and social psychology, Dantas creates a theoretical foundation that allows us to understand his work both as researchers and as individuals who constantly reconstruct and reconfigure themselves.
id USP-63_6e89556c0ad39b8ce2bc012c812fbfc8
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/132129
network_acronym_str USP-63
network_name_str Signos do Consumo
repository_id_str
spelling Consumption as a possibility of autonomyEl consumo como posibilidad de autonomíaO consumo como possibilidade de autonomiaConsumoAutonomíaIdentidadConsumptionAutonomyIdentityConsumoAutonomiaIdentidadeIn the book De refém a protagonista: consumo, identidade e emancipação, Sérgio Silva Dantas (2015) discusses about consumption in the life trajectories and about how it assumes an important role in the construction of identities. During the work, the author articulates the themes of consumption, identities and social class, covering the complexities resulting from this. From a wide range of readings, using authors of communication and social psychology, Dantas creates a theoretical foundation that allows us to understand his work both as researchers and as individuals who constantly reconstruct and reconfigure themselves.En la obra De refém a protagonista: consumo, identidade e emancipação, Sérgio Silva Dantas (2015) discute acerca del consumo en las trayectorias de vida y sobre cómo éste asume un papel importante en la construcción de identidades. Durante la obra, el autor articula las temáticas consumo, identidades y clase social, abarcando las complejidades de ello. A partir de una amplia gama de lecturas, utilizando autores de la comunicación y de la psicología social, Dantas crea una fundamentación teórica que nos permite entender su obra tanto como investigadores y como individuos que se reconstruyen y se reconfiguran constantemente.Na obra De refém a protagonista: consumo, identidade e emancipação, Sérgio Silva Dantas (2015) discute acerca do consumo nas trajetórias de vida e sobre como este assume um papel importante na construção de identidades. Durante a obra, o autor articula as temáticas consumo, identidades e classe social, abrangendo as complexidades disso decorrentes. A partir de uma ampla gama de leituras, utilizando-se de autores da comunicação e da psicologia social, Dantas cria uma fundamentação teórica que nos permite entender sua obra tanto como pesquisadores quanto como indivíduos que se reconstroem e se reconfiguram constantemente.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2018-01-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/13212910.11606/issn.1984-5057.v10i1p107-109Signos do Consumo; v. 10 n. 1 (2018): Consumo, tecnologia e redes sociais: apps, 3D e emoticons em análise; 107-1091984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/132129/138320Copyright (c) 2018 Maria Beatriz Portelinhainfo:eu-repo/semantics/openAccessPortelinha, Maria Beatriz2019-04-01T12:52:12Zoai:revistas.usp.br:article/132129Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:52:12Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Consumption as a possibility of autonomy
El consumo como posibilidad de autonomía
O consumo como possibilidade de autonomia
title Consumption as a possibility of autonomy
spellingShingle Consumption as a possibility of autonomy
Portelinha, Maria Beatriz
Consumo
Autonomía
Identidad
Consumption
Autonomy
Identity
Consumo
Autonomia
Identidade
title_short Consumption as a possibility of autonomy
title_full Consumption as a possibility of autonomy
title_fullStr Consumption as a possibility of autonomy
title_full_unstemmed Consumption as a possibility of autonomy
title_sort Consumption as a possibility of autonomy
author Portelinha, Maria Beatriz
author_facet Portelinha, Maria Beatriz
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Portelinha, Maria Beatriz
dc.subject.por.fl_str_mv Consumo
Autonomía
Identidad
Consumption
Autonomy
Identity
Consumo
Autonomia
Identidade
topic Consumo
Autonomía
Identidad
Consumption
Autonomy
Identity
Consumo
Autonomia
Identidade
description In the book De refém a protagonista: consumo, identidade e emancipação, Sérgio Silva Dantas (2015) discusses about consumption in the life trajectories and about how it assumes an important role in the construction of identities. During the work, the author articulates the themes of consumption, identities and social class, covering the complexities resulting from this. From a wide range of readings, using authors of communication and social psychology, Dantas creates a theoretical foundation that allows us to understand his work both as researchers and as individuals who constantly reconstruct and reconfigure themselves.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-01-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/132129
10.11606/issn.1984-5057.v10i1p107-109
url https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/132129
identifier_str_mv 10.11606/issn.1984-5057.v10i1p107-109
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/132129/138320
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Maria Beatriz Portelinha
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Maria Beatriz Portelinha
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Signos do Consumo; v. 10 n. 1 (2018): Consumo, tecnologia e redes sociais: apps, 3D e emoticons em análise; 107-109
1984-5057
reponame:Signos do Consumo
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Signos do Consumo
collection Signos do Consumo
repository.name.fl_str_mv Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br
_version_ 1797068856288608256