A ironia do apocalipse: uma breve reflexão sobre Fallout: New Vegas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alecrim, Thales Reis
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signos do Consumo
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/178410
Resumo: This text, written in June 2020, the month in which the growing intensification of the pandemic caused by the COVID-19 virus was observed, analyzes some aspects of the Fallout: New Vegas (2010) video game plot, relating them to the subjective experience provided by the quarantine situation. Thus, we try to observe how the experiments of the end and the apocalypse narrated in this game offer keys of interpretation to better analyze the state of subjectivity during the confinement period. Especially the conflicting relationship with time, between the experience of the past and the expectation of the future, which are overwhelmed by the excessive presence of the simultaneity of the events of the present.
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spelling A ironia do apocalipse: uma breve reflexão sobre Fallout: New VegasThe irony of apocalypse: a brief reflection on Fallout: New Vegas La ironía del apocalipsis: breve reflexión sobre Fallout: New Vegas ApocalypseTimeQuarentineVideo gameApocalipseTempoQuarentenaVideogameApocalipsisTiempoCuarentenaVideo juegoThis text, written in June 2020, the month in which the growing intensification of the pandemic caused by the COVID-19 virus was observed, analyzes some aspects of the Fallout: New Vegas (2010) video game plot, relating them to the subjective experience provided by the quarantine situation. Thus, we try to observe how the experiments of the end and the apocalypse narrated in this game offer keys of interpretation to better analyze the state of subjectivity during the confinement period. Especially the conflicting relationship with time, between the experience of the past and the expectation of the future, which are overwhelmed by the excessive presence of the simultaneity of the events of the present.O presente texto, escrito em junho de 2020, mês em que se observou a crescente intensificação da pandemia causada pelo vírus COVID-19, analisa alguns aspectos da trama do videogame Fallout: New Vegas (2010), relacionando-os com a experiência subjetiva propiciada pela situação de quarentena. Assim, tenta-se observar como as experimentações do fim e do apocalipse narradas neste jogo oferecem chaves de interpretação para melhor analisar o estado da subjetividade durante o período de confinamento. Em especial a relação conflitante com o tempo, entre a experiência do passado e a expectativa de futuro que são subjugadas pela presença excessiva da simultaneidade dos eventos do presente.Este texto, redactado en junio de 2020, mes en el que se observó la creciente intensificación de la pandemia provocada por el virus COVID-19, analiza algunos aspectos de la trama del videojuego Fallout: New Vegas (2010), relacionándolos con la experiencia subjetiva brindada. por la situación de cuarentena. Así, tratamos de observar cómo los experimentos del fin y el apocalipsis narrados en este juego ofrecen claves de interpretación para analizar mejor el estado de subjetividad durante el período de encierro. Sobre todo la conflictiva relación con el tiempo, entre la vivencia del pasado y la expectativa del futuro, que se ven desbordados por la excesiva presencia de la simultaneidad de los hechos del presente.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2020-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos parestextoapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/17841010.11606/issn.1984-5057.v12i2p133-136Signos do Consumo; v. 12 n. 2 (2020): Gênero e sexualidade na interface com consumo e publicidade; 133-1361984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/178410/167429Copyright (c) 2020 Thales Reis Alecrimhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlecrim, Thales Reis2020-12-30T13:48:26Zoai:revistas.usp.br:article/178410Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2020-12-30T13:48:26Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false
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