Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signos do Consumo |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50000 |
Resumo: | Este artículo se centra en la comunicación publicitaria de la tecnología social, cultural y contemporánea. Y también el papel de la Universidad Pública en la enseñanza, la extensión y temas de investigación sobre el consumo, la publicidad y la responsabilidad social. El informe del Laboratorio de la Universidad de Publicidad Aplicada (LUPA) nos llevó a comprender la importancia de la agencia en el proceso experimental de formación académica. |
id |
USP-63_71e02dad1c5537a7f544f0b81f804445 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/50000 |
network_acronym_str |
USP-63 |
network_name_str |
Signos do Consumo |
repository_id_str |
|
spelling |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA)Publicidad de las causas sociales: notas sobre la experiencia de la universidad de laboratorio de ciencias de la publicidad (LUPA)Publicidade para causas sociais: apontamentos sobre a experiência do laboratório universitário de publicidade aplicada (LUPA)publicidadel consumola responsabilidad socialla universidadadvertisingconsumptionsocial responsibilityUniversitypublicidadeconsumoresponsabilidade socialuniversidadeEste artículo se centra en la comunicación publicitaria de la tecnología social, cultural y contemporánea. Y también el papel de la Universidad Pública en la enseñanza, la extensión y temas de investigación sobre el consumo, la publicidad y la responsabilidad social. El informe del Laboratorio de la Universidad de Publicidad Aplicada (LUPA) nos llevó a comprender la importancia de la agencia en el proceso experimental de formación académica.Este artigo aborda a comunicação publicitária diante das transformações sociais, culturais e tecnológicas contemporâneas. E também o papel da Universidade Pública no ensino, extensão e pesquisa de temas sobre o consumo, publicidade e responsabilidade social. O relato sobre o Laboratório Universitário de Publicidade Aplicada (LUPA) nos levou a compreender a importância da agência experimental no processo de formação acadêmica.This article is about the advertising communication related to social, cultural and contemporary technology transformation. It also describes the role of the Public University in teaching, research and extension in subject of consumption, advertising and social responsibilities. A report about the University Laboratory of Applied Advertising (LUPA) led us to understand the importance of experimental agency on theacademic formation process.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2011-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/5000010.11606/issn.1984-5057.v3i1p57-74Signos do Consumo; v. 3 n. 1 (2011): Signos do Consumo, Caleidoscópica; 57-741984-5057reponame:Signos do Consumoinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50000/54132Copyright (c) 2018 Monica Machado, Fernanda Martineli, Marta de Araujo Pinheiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessMachado, MonicaMartineli, FernandaPinheiro, Marta de Araujo2019-04-01T12:53:35Zoai:revistas.usp.br:article/50000Revistahttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumoPUBhttps://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/oairevistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br1984-50571984-5057opendoar:2019-04-01T12:53:35Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA) Publicidad de las causas sociales: notas sobre la experiencia de la universidad de laboratorio de ciencias de la publicidad (LUPA) Publicidade para causas sociais: apontamentos sobre a experiência do laboratório universitário de publicidade aplicada (LUPA) |
title |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA) |
spellingShingle |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA) Machado, Monica publicidad el consumo la responsabilidad social la universidad advertising consumption social responsibility University publicidade consumo responsabilidade social universidade |
title_short |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA) |
title_full |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA) |
title_fullStr |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA) |
title_full_unstemmed |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA) |
title_sort |
Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA) |
author |
Machado, Monica |
author_facet |
Machado, Monica Martineli, Fernanda Pinheiro, Marta de Araujo |
author_role |
author |
author2 |
Martineli, Fernanda Pinheiro, Marta de Araujo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Machado, Monica Martineli, Fernanda Pinheiro, Marta de Araujo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
publicidad el consumo la responsabilidad social la universidad advertising consumption social responsibility University publicidade consumo responsabilidade social universidade |
topic |
publicidad el consumo la responsabilidad social la universidad advertising consumption social responsibility University publicidade consumo responsabilidade social universidade |
description |
Este artículo se centra en la comunicación publicitaria de la tecnología social, cultural y contemporánea. Y también el papel de la Universidad Pública en la enseñanza, la extensión y temas de investigación sobre el consumo, la publicidad y la responsabilidad social. El informe del Laboratorio de la Universidad de Publicidad Aplicada (LUPA) nos llevó a comprender la importancia de la agencia en el proceso experimental de formación académica. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-06-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo não avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50000 10.11606/issn.1984-5057.v3i1p57-74 |
url |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50000 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.1984-5057.v3i1p57-74 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50000/54132 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Monica Machado, Fernanda Martineli, Marta de Araujo Pinheiro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Monica Machado, Fernanda Martineli, Marta de Araujo Pinheiro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signos do Consumo; v. 3 n. 1 (2011): Signos do Consumo, Caleidoscópica; 57-74 1984-5057 reponame:Signos do Consumo instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Signos do Consumo |
collection |
Signos do Consumo |
repository.name.fl_str_mv |
Signos do Consumo - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistasignosdoconsumo@usp.br||revistasignosdoconsumo@usp.br |
_version_ |
1797068855492739072 |