The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/301 |
Resumo: | The object of study meets Pernambuco campaigns that include clearreferences to the regional culture, correlating also the intersections with otherforms of communication and artistic expressions, the condition for consolidating the cultural hybridity espoused by García Canclini, which often go unnoticed the boundaries between the cultured, the massive and the popular. Search to see if you can identify and classify Pernambuco constituting an aesthetic and impregnating the regional advertising. |
id |
ESPM-3_a2e9fcb8a6ab175e986c0d259e84b21f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/301 |
network_acronym_str |
ESPM-3 |
network_name_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aestheticsLa configuración de una estética publicitaria regional de PernambucoA Configuração de uma estética publicitária regionalAdvertisingAestheticHybridityRegionalismConsumptionPublicidadEstéticaHibridaciónRegionalismoConsumoPublicidade. Estética. Hibridismo. Regionalismo. ConsumoThe object of study meets Pernambuco campaigns that include clearreferences to the regional culture, correlating also the intersections with otherforms of communication and artistic expressions, the condition for consolidating the cultural hybridity espoused by García Canclini, which often go unnoticed the boundaries between the cultured, the massive and the popular. Search to see if you can identify and classify Pernambuco constituting an aesthetic and impregnating the regional advertising.El objeto de estudio cumple con las campañas del estado de Pernambuco,que incluyen claras referencias a la cultura regional, y la correlación,también, con las intersecciones con otras formas de comunicación y con las expresiones artísticas, la condición para la consolidación de la hibridación cultural propugnada por García Canclini, que a menudo pasan desapercibidos las fronteras entre lo culto, lo masivo y lo popular. Buscar para ver si puede identificar y clasificar una estética de Pernambuco que constituye e impregna la publicidad regional.O objeto de estudo reúne campanhas publicitárias pernambucanas que contemplam claras referências à cultura regional, correlacionando, ainda, as intersecções com outras formas de expressões comunicativas e artísticas; consubstanciando a condição para o hibridismo cultural defendido por García Canclini, no qual não se notam as fronteiras entre o culto, o massivo e o popular. Busca-se averiguar se é possível identificar e classificar uma estética pernambucana constituindo e impregnando a publicidade regional.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/30110.18568/cmc.v10i28.301Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-135Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-135Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-1351983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/301/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCovaleski, Rogério Luiz2014-01-07T18:14:24Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/301Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:14:24Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics La configuración de una estética publicitaria regional de Pernambuco A Configuração de uma estética publicitária regional |
title |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics |
spellingShingle |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics Covaleski, Rogério Luiz Advertising Aesthetic Hybridity Regionalism Consumption Publicidad Estética Hibridación Regionalismo Consumo Publicidade. Estética. Hibridismo. Regionalismo. Consumo |
title_short |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics |
title_full |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics |
title_fullStr |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics |
title_full_unstemmed |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics |
title_sort |
The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics |
author |
Covaleski, Rogério Luiz |
author_facet |
Covaleski, Rogério Luiz |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Covaleski, Rogério Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Advertising Aesthetic Hybridity Regionalism Consumption Publicidad Estética Hibridación Regionalismo Consumo Publicidade. Estética. Hibridismo. Regionalismo. Consumo |
topic |
Advertising Aesthetic Hybridity Regionalism Consumption Publicidad Estética Hibridación Regionalismo Consumo Publicidade. Estética. Hibridismo. Regionalismo. Consumo |
description |
The object of study meets Pernambuco campaigns that include clearreferences to the regional culture, correlating also the intersections with otherforms of communication and artistic expressions, the condition for consolidating the cultural hybridity espoused by García Canclini, which often go unnoticed the boundaries between the cultured, the massive and the popular. Search to see if you can identify and classify Pernambuco constituting an aesthetic and impregnating the regional advertising. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/301 10.18568/cmc.v10i28.301 |
url |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/301 |
identifier_str_mv |
10.18568/cmc.v10i28.301 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/301/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Propaganda e Marketing |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-135 Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-135 Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-135 1983-7070 10.18568/cmc.v10i28 reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online) instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) instacron:ESPM |
instname_str |
Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
instacron_str |
ESPM |
institution |
ESPM |
reponame_str |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
collection |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM) |
repository.mail.fl_str_mv |
thoff@espm.br||revistacmc@espm.br |
_version_ |
1793890299543552000 |