The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aesthetics

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Covaleski, Rogério Luiz
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/301
Resumo: The object of study meets Pernambuco campaigns that include clearreferences to the regional culture, correlating also the intersections with otherforms of communication and artistic expressions, the condition for consolidating the cultural hybridity espoused by García Canclini, which often go unnoticed the boundaries between the cultured, the massive and the popular. Search to see if you can identify and classify Pernambuco constituting an aesthetic and impregnating the regional advertising.
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spelling The configuration of a Pernambuco’s regional advertising aestheticsLa configuración de una estética publicitaria regional de PernambucoA Configuração de uma estética publicitária regionalAdvertisingAestheticHybridityRegionalismConsumptionPublicidadEstéticaHibridaciónRegionalismoConsumoPublicidade. Estética. Hibridismo. Regionalismo. ConsumoThe object of study meets Pernambuco campaigns that include clearreferences to the regional culture, correlating also the intersections with otherforms of communication and artistic expressions, the condition for consolidating the cultural hybridity espoused by García Canclini, which often go unnoticed the boundaries between the cultured, the massive and the popular. Search to see if you can identify and classify Pernambuco constituting an aesthetic and impregnating the regional advertising.El objeto de estudio cumple con las campañas del estado de Pernambuco,que incluyen claras referencias a la cultura regional, y la correlación,también, con las intersecciones con otras formas de comunicación y con las expresiones artísticas, la condición para la consolidación de la hibridación cultural propugnada por García Canclini, que a menudo pasan desapercibidos las fronteras entre lo culto, lo masivo y lo popular. Buscar para ver si puede identificar y clasificar una estética de Pernambuco que constituye e impregna la publicidad regional.O objeto de estudo reúne campanhas publicitárias pernambucanas que contemplam claras referências à cultura regional, correlacionando, ainda, as intersecções com outras formas de expressões comunicativas e artísticas; consubstanciando a condição para o hibridismo cultural defendido por García Canclini, no qual não se notam as fronteiras entre o culto, o massivo e o popular. Busca-se averiguar se é possível identificar e classificar uma estética pernambucana constituindo e impregnando a publicidade regional.Escola Superior de Propaganda e Marketing2013-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/30110.18568/cmc.v10i28.301Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 No. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-135Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 10 Núm. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-135Comunicação Mídia e Consumo; v. 10 n. 28 (2013): Comunicação e Cultura Visual; 117-1351983-707010.18568/cmc.v10i28reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/301/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCovaleski, Rogério Luiz2014-01-07T18:14:24Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/301Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-01-07T18:14:24Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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